JockJam's Audi A6 Avant 4G

philippe bakker

Forumguru
@ Jock Gewicht is inderdaad ook zeker een belangrijke factor. Dat is bijvoorbeeld ook het voordeel van een snelle 911 of Cayman, die zijn relatief erg licht en hebben een goede stroomlijm. Een S8 met 450pk kan ik bijhouden als we eenmaal rollen een 325pk cayman moet ik lossen :D
Klopt en das wreed simpel he. Gewicht delen door pk's. De mijne komt op 5,0.

JockJam

Senior Member
Daarom dat ik mij afvraag waarom je dan niet ineens een RS6 gekocht had ?
Heel simpel.... Ik rij bijna 60.000km per jaar. Als je dat met een RS6 doet loop je helemaal leeg op de verbruikskosten. Nu is mijn plan om binnen een X tijd er een Audi RS speeltje voor het weekend bij te hebben. Dan kan ik door de weeks met de relatief zuinige diesel rijden voor woon/werk verkeer en in het weekend het Brute RS speelgoed gebruiken voor de fun.

Laatst bewerkt:

LT83

Forumguru
Waarom onzin ?

RS6 is een iets andere prijsklasse he..........vind dat je dan niet kunt zeggen dat je niet snapt dat hij die niet heeft gekocht.
Daarnaast is het en ontzettend dikke bak met heel veel modificaties, dus ik kan enkel respect hebben voor iemand die zoveel energie en geld stopt in zn auto!

philippe bakker

Forumguru
Juist daarom ! Als hij telt wat hij eraan heeft gegeven dan gaat hij niet veraf zitten van een RS6 dus zo'n onzinnige vraag vind ik dat niet

LT83

Forumguru
hahah, ik zie in het bericht nog steeds niet staan welke RS versie hij dan als speeltje wil, maar misschien zit ik er wel helemaal naast en moet ik inderdaad beter lezen ;)

philippe bakker

Forumguru
Wat hij wil weet ik niet maar ik had geschreven waarom niet ineens een RS 6 kopen met wat je al allemaal hebt uitgegeven zit je al bijna aan die prijs

LT83

Forumguru
Ik reageerde gewoon op het bericht van Jock, wat voor RS speeltje hij erbij zou willen.
Want daar ben ik wel nieuwsgierig naar. Dat jij dan begint over aandachtig lezen en dat het er al staat e.d............
dat heeft dan meer te maken met begrijpend lezen denkik ;)

JockJam

Senior Member
Juist daarom ! Als hij telt wat hij eraan heeft gegeven dan gaat hij niet veraf zitten van een RS6 dus zo'n onzinnige vraag vind ik dat niet

Dat zal je nog verbazen hoe relatief laag ik de kosten heb kunnen houden. Prijs verschil met een RS6 is echt nog heel veel meer kan ik je vertellen.

Ik heb tot nu ongeveer zo'n 8/9K verspijkerd.
Als ik dan het prijsverschil tussen mijn A6 en een RS6 (zelfde opties/leeftijd/kilometerstand) ga bekijken zit er alleen al in de aanschaf dik 50/60K verschil. Dus ja de RS is vele malen duurder daarmee. Dan heb ik het nog niet eens over het verschil in de verbruiks en verzekeringskosten.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan