JockJam's Audi A6 Avant 4G

JockJam

Senior Member
Sow tijd om af te stoffen. Nieuwe jaar is begonnen en inmiddels ook de eerste mooie deal van dit jaar kunnen maken voor de A6.

Deze week gaat er namelijk de RS6 remmenset voor de achterwielen op. Meteen een mooie upgrade van de OEM schijven van 330mm naar de Brembo RS6 geperforeerde wave schijven van 356mm x 32mm. Uiteraard horen hier ook de zwarte gepoedercoate remklauwen bij waar meteen setje nieuwe remblokken van Brembo in gaan.

Dit maakt het geheel af en zorgt er tevens voor dat de rembalans tussen voor en achter weer optimaal is. Nu ligt deze te ver naar voren namelijk door het verschil van remkracht.

IMG_6321.jpg
19B6D667-3F90-4DA1-8494-510219A42528-609-000000BCC40F0B2A_tmp.jpg

Ps. Deze foto's zijn niet van de set die er bij mij opkomt maar is even ter illustratie
 
Laatst bewerkt:

JockJam

Senior Member
Dat valt opzich mee want remmen doe je altijd voor dik 75% op je voorwielen. Echter omdat ik tot afgelopen weekend enkel de RS set op de voorwielen had was het geen 75/25 verhouding maar meer 85/15 verhouding. Daarvoor voelt het alsof alleen de voorremmen werken en achter bijna niets doet waardoor hij voor het gevoel wat lichtvoetig wordt. Uiteraard was het niet dat hij zwabbert achter daardoor.

Voor mijn gevoel is het nu zo'n 65/35 verhouding geworden. En dat voelt fantastisch. Merk dat er ook aan de achterkant flink geremd wordt. Kortom de balans is weer perfect terug richting het midden van de auto
 

LT83

Forumguru
Hele dikke complete Audi is dit zeg! Kan niet anders dan een genot zijn om jezelf hierin te verplaatsen.
@philippe bakker dat ga je nu niet redden met 290 pk ben ik bang. Geef je de Octavia echter een goede stage 2, zeg 340pk en 480nm denkik dat je JockJam weleens kan verrassen ;)
 

JockJam

Senior Member
Hele dikke complete Audi is dit zeg! Kan niet anders dan een genot zijn om jezelf hierin te verplaatsen.
@philippe bakker dat ga je nu niet redden met 290 pk ben ik bang. Geef je de Octavia echter een goede stage 2, zeg 340pk en 480nm denkik dat je JockJam weleens kan verrassen ;)

Thanks!

Overigens kan ik je bij deze al melden dat je pas met 410pk/530nm mee komt in een auto die 300/400kg lichter is op benzine
 
  • Leuk
Waarderingen: LT83

LT83

Forumguru
Ja de biturbo geeft natuurlijk wel een lekker brede powerband. Het gewichtsverschil is in deze denkik wel 500kg en wat minder aandrijfverlies doordat de Octavia FWD is. Je referentiemateriaal is een S3/GolfR stage 2?
Een Leon Cupra stage 2 doet 100-200 bijvoorbeeld wel ruim onder de 10 sec, als je dat haalt met de A6 zou dat een beste prestatie zijn!!

edit,; zie dat je al een leuk lijstje met sprintjes hebt gepost! Moest eerlijk gezegd wel even lachen bij die Ferrari FF ;)
Meen je dat serieus? Misschien had de bestuurder een baksteen onder het pedaal liggen :D

 
Laatst bewerkt:

JockJam

Senior Member
Mijn refentie is idd een Stage 2+ tuning op de S3/Golf7R 310/300pk motor

Snelste wat ik tot heden heb gemeten is 100-200 in 10,5 sec. Om even te vergelijken....een stock RS6 (560pk) doet het in 10,3 sec.

Overigens neem ik die "ruim onder de 10 sec" wel even met een korreltje zout ;)
V.w.b. de Ferrari FF was het van zeg 50 naar 175. Toen gaf hij op en zat hij me zeer verbaast aan te kijken. Als hij had door gegaan had hij het boven de 200 wel gewonnen, daar ben ik van overtuigd.
 
  • Leuk
Waarderingen: LT83

LT83

Forumguru
10,5 seconden 100-200 is serieus rap inderdaad. Op de tussensprint kun je zelfs een Ferrari dan misschien wel even verrassen als hij niet helemaal lekker in de toeren zit. Er stond in je bericht sprint tot ver boven de 200 en dan zijn die ferrari's wel heeeeeel erg snel, vandaar mijn reactie met een knipoog :D Lijkt me wel heerlijk om zoveel racemonsters te kunnen verbazen met die oliestoker, zijn vast mooie gezichten als ze die pufjes roet eruit zien komen :tongue:

Heb even het filmpje van Chris zn cupra gejat op Youtube, die gaat met 390 paardjes en 510nm van JD al wel onder goed onder de 10 zoals je kunt zien.

En nog een 380pk/510nm stage 2
 
Laatst bewerkt:

JockJam

Senior Member
10,5 seconden 100-200 is serieus rap inderdaad. Op de tussensprint kun je zelfs een Ferrari dan misschien wel even verrassen als hij niet helemaal lekker in de toeren zit. Er stond in je bericht sprint tot ver boven de 200 en dan zijn die ferrari's wel heeeeeel erg snel, vandaar mijn reactie met een knipoog :D Lijkt me wel heerlijk om zoveel racemonsters te kunnen verbazen met die oliestoker, zijn vast mooie gezichten als ze die pufjes roet eruit zien komen :tongue:

Heb even het filmpje van Chris zn cupra gejat op Youtube, die gaat met 390 paardjes en 510nm van JD al wel onder goed onder de 10 zoals je kunt zien.

En nog een 380pk/510nm stage 2
Deze cupra zit zo te zien idd tegen de 10 sec aan. Voordeel van de Cupra is dat deze natuurlijk maar 1321kg weegt.
Mijn A6 zit op ruim 1930kg. Ik wil wel eens zien als je 600kg extra gewicht in de Cupra erbij legt hoe lang hij er dan over doet om 100-200 te doen :tongue:

V.w.b. die FF ik ging door tot dik over 200.... hij gaf het op bij 175 hahaha
Overigens zijn er bij mij geen roetpluimpjes zichtbaar wat ik hoor als een maatje achter mij rijd.

Als ik een sprintje met een R8 van 100-285 doe gaat het ook gewoon gelijk op. Dat snappen ze ook niet als je dan achteraf met de R8 eigenaar praat.
 
  • Leuk
Waarderingen: LT83

philippe bakker

Forumguru
Nu ken ik zelf 4 collega bakkers van mij met een nieuwe AMG en die staan te popelen om dat dieseltje naar huis te rijden. Zowel de Ferrari als de AMG zijn gewoon sneller als jou Audi. Je mag er nog al de pk's Vd wereld onder plaatsen. Een AMG met net geen 600 pk die echte vierwielaandrijving heeft en die jaaaaaren race ervaring technologie in zich heeft daar heb je met een gekitteld dieseltje geen kans tegen. De mensen die daar mee reden hielden zich in.
 

philippe bakker

Forumguru
Hele dikke complete Audi is dit zeg! Kan niet anders dan een genot zijn om jezelf hierin te verplaatsen.
@philippe bakker dat ga je nu niet redden met 290 pk ben ik bang. Geef je de Octavia echter een goede stage 2, zeg 340pk en 480nm denkik dat je JockJam weleens kan verrassen ;)
En ik ga zeker mijn auto niet nog meer pk's geven. Hij is zo al vies snel. Ik heb die klep aan de turbo ook veranderd en ja alloo echt hard gaat hij.
 

JockJam

Senior Member
Nu ken ik zelf 4 collega bakkers van mij met een nieuwe AMG en die staan te popelen om dat dieseltje naar huis te rijden. Zowel de Ferrari als de AMG zijn gewoon sneller als jou Audi. Je mag er nog al de pk's Vd wereld onder plaatsen. Een AMG met net geen 600 pk die echte vierwielaandrijving heeft en die jaaaaaren race ervaring technologie in zich heeft daar heb je met een gekitteld dieseltje geen kans tegen. De mensen die daar mee reden hielden zich in.
Of ze zich inhielden of niet valt niet te bewijzen maar ik spreek hier puur uit ervaring. Vergeet verder niet dat een Non Turbo ernorm hard moet werken tegenover een BiTurbo blok. Je hebt het al snel over het dubbele van het aantal NewtonMeters.

Een nieuwe C63 AMG redde het niet van 80-220 kan ik je vertellen. Een A45 AMG daarin tegen werd zelfs verpulverd... Een 600pk AMG ga ik niet redden dat ben ik met je eens. De RS6 stock (560pk) red ik boven 200 ook niet net als 0-100 (3,7 vs 4,3)
Ga ik vergelijken met de RS6 Performance (605pk / 655pk in overboost) leg ik het ook finaal af. Die doet 100-200 in 8,5 sec terwel deze gewoon stock is.
 
  • Leuk
Waarderingen: LT83

LT83

Forumguru
@ Jock Gewicht is inderdaad ook zeker een belangrijke factor. Dat is bijvoorbeeld ook het voordeel van een snelle 911 of Cayman, die zijn relatief erg licht en hebben een goede stroomlijm. Een S8 met 450pk kan ik bijhouden als we eenmaal rollen een 325pk cayman moet ik lossen :D
 
Bovenaan Onderaan