JockJam's Audi A6 Avant 4G

B.Stuurder

Forumguru
Ondanks het geen dubbelde koppelingsbak is
Je ziet dat ook in Amerikaanse High Performance Cars geen dual clutch maar een conventionele automatische transmissie wordt gebruikt, zoals in de Dodge Charger Hellcat en de nieuwe Dodge Viper ACR. Toch bedrijfszekerder denk ik.
 

vleier

Forumguru
Je ziet dat ook in Amerikaanse High Performance Cars geen dual clutch maar een conventionele automatische transmissie wordt gebruikt, zoals in de Dodge Charger Hellcat en de nieuwe Dodge Viper ACR. Toch bedrijfszekerder denk ik.

Nu zijn er ook Vipers met een handgeschakelde bak hoor:yeah:

Zelfs over het algemeen. Daar is het zo dat een standaard auto een automaat heeft en wanneer je over gaat op sportief of musle autos dan word het handgeschakeld
 
Laatst bewerkt:

JockJam

Senior Member
Een ZF bak is verfijnder als een S-tronic zonder aanpassingen. Heb in een BMW kennis gemaakt met de 8 traps versie en dat is gewoon een vrijwel perfect stukje techniek.
En dat is precies die er bij mij ook in zit. Het is echt de meest fantastische bak die ik ooit gehad heb. Kan ook niet wachten tot het moment dat hij gekraakt is en JD zijn kennis en kunde ook daarop kan los laten....
Ze hebben immers ook al echte perfectie inmijn Stage 3.2 software gezet. Zitten zelfs dingen in die ze af fabriek niet eens hebben zoals als een vermogensreductie bij koude motor die vanaf 60 graden olie temp tot de 75 graden olie zeer geleidelijk oploopt. Bij koude motor heb ik ongeveer zo'n 300pk beschikbaar en als hij de 75 voorbij is zit hij weer op 450pk. Ook het nerveuze gedrag bij koud met 450pk is compleet weg. Ze hebben de motor nu zo verfijnd bij koud wat echt werkelijk subliem is.
 

B.Stuurder

Forumguru
Nu zijn er ook Vipers met een handgeschakelde bak hoor:yeah:

Zelfs over het algemeen. Daar is het zo dat een standaard auto een automaat heeft en wanneer je over gaat op sportief of musle autos dan word het handgeschakeld
Dat is omdat de Amerikanen een handbak associëren met sportiviteit, vrijwel alle "normale" auto's zijn daar voorzien van automaat immers. Een "Mansmission" zeggen ze tegen een handbak in een sportwagen, in plaats van transmission.
Grappig, want in Europa is de automaat juist populair.
 

vleier

Forumguru
Dat is omdat de Amerikanen een handbak associëren met sportiviteit, vrijwel alle "normale" auto's zijn daar voorzien van automaat immers. Een "Mansmission" zeggen ze tegen een handbak in een sportwagen, in plaats van transmission.
Grappig, want in Europa is de automaat juist populair.

Het is een ding dat vanaf het begin al in Amerika was. Daarom is het zo dat die daar standaard worden geleverd.
Daarnaast had ik begrepen dat een handbak over het algemeen iets meer kracht baas kan waardoor het mogelijk ook een goedkopere oplossing is.

Daarnaast is het met handgeschakelde autos echt een kunst op de perfecte rit neer te zetten. een automaat schakelt wanneer die het meeste efficientie haalt tenopzichte van de toeren.
EEn handgeschakelde moet je echt zelf op alles letten.

Ik kan het natuurlijk fout hebben maar dat idee heb ik als ik in mijn ouders c-klasse rijd t.o.v. mijn Skoda.
 

B.Stuurder

Forumguru
Nee hoor, je schakelt op gehoor als je de auto kent. Pak je het juiste toerental dan hoef je in theorie niet eens te ontkoppelen. Maar ik ben na 26 jaar wel een beetje uitgeschakeld in het dagelijkse verkeer.
 

vleier

Forumguru
Nee hoor, je schakelt op gehoor als je de auto kent. Pak je het juiste toerental dan hoef je in theorie niet eens te ontkoppelen. Maar ik ben na 26 jaar wel een beetje uitgeschakeld in het dagelijkse verkeer.

Ik ben net weer begonnen met schakelen. Dus ik moet er nog een beetje inkomen
 

fastpeter

Forumguru
Zo weer eens een bericht tussen al de drukte , mijn maat @JockJam met zijn mooie audi ken ik al jaren en zijn we beide auto gek, en ook stuur piloot..heb zelf jaren op de groene hell rond gereden met een geprepareerde auto en doen we graag onze bolides uitlaten op de Duitse autobahn .
laats beide de +300 namelijke 292 GPS bij 6800 TPM, erg hard jammer dat de teller bij 260 blijft staan en zo de GPS / video app het moet registreren.

We zijn beide goed gewaagd hij heeft wel meer NM EN PK 450 VS 421 en 900 NM VS 540 echter het gewicht en mede dat mijn topvermogen ook tot in het rood door gaat dus tot 7000 TPM ben ik op snelheid net wat sneller maar verschil i s niet groot.

Al met al voor een diesel echt niet normaal hoe fijn dat rijd je moet er echt een 3.0 TFSI dik getuned voor hebben voor het zelfde gevoel !
 

B.Stuurder

Forumguru
We zijn beide goed gewaagd hij heeft wel meer NM EN PK 450 VS 421 en 900 NM VS 540 echter het gewicht en mede dat mijn topvermogen ook tot in het rood door gaat dus tot 7000 TPM ben ik op snelheid net wat sneller maar verschil i s niet groot.
Dus je bent sneller. :pardon:
 

JockJam

Senior Member
Zo weer eens een bericht tussen al de drukte , mijn maat @JockJam met zijn mooie audi ken ik al jaren en zijn we beide auto gek, en ook stuur piloot..heb zelf jaren op de groene hell rond gereden met een geprepareerde auto en doen we graag onze bolides uitlaten op de Duitse autobahn .
laats beide de +300 namelijke 292 GPS bij 6800 TPM, erg hard jammer dat de teller bij 260 blijft staan en zo de GPS / video app het moet registreren.

We zijn beide goed gewaagd hij heeft wel meer NM EN PK 450 VS 421 en 900 NM VS 540 echter het gewicht en mede dat mijn topvermogen ook tot in het rood door gaat dus tot 7000 TPM ben ik op snelheid net wat sneller maar verschil i s niet groot.

Al met al voor een diesel echt niet normaal hoe fijn dat rijd je moet er echt een 3.0 TFSI dik getuned voor hebben voor het zelfde gevoel !
Idd liggen elkaar zeer goed op de Autobahn. Als het bergafwaards gaat lijk jij iets sneller te zijn op snelheden boven de 250 en als het bergopwaards gaat ben ik weer iets sneller dankzij de enorme berg aan koppel die ik onder mijn rechtervoetje heb ;)
Al met al hebben we al vele mooie ritjes gemaakt in Nederland en Duitsland
 

JockJam

Senior Member
Voor de liefhebbers hier nog wat pica's van mijn bezoekje aan Lochem toen ik van Stage 2 naar Stage 3 ging. Tevens zie je in de grafiek ook mijn OEM run (rood), de Stage 2 run (groen) en de Stage 3 run (blauw).
 

Bijlagen

  • 20160518 - JD Engineering Audi A6 Avant 3.0 TDI BiTurbo Stage 0, 2, 3.jpg
    20160518 - JD Engineering Audi A6 Avant 3.0 TDI BiTurbo Stage 0, 2, 3.jpg
    232,8 KB · Weergaven: 122
  • 20160518 - JD Engineering Rollenbank Stage 3.jpg
    20160518 - JD Engineering Rollenbank Stage 3.jpg
    246,4 KB · Weergaven: 122
  • Foto 18-05-16 08 25 57.jpg
    Foto 18-05-16 08 25 57.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 105
  • Foto 18-05-16 09 03 44.jpg
    Foto 18-05-16 09 03 44.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 120
  • Foto 18-05-16 09 16 27.jpg
    Foto 18-05-16 09 16 27.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 119
  • Foto 18-05-16 09 16 28.jpg
    Foto 18-05-16 09 16 28.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 117
  • Foto 18-05-16 10 39 44.jpg
    Foto 18-05-16 10 39 44.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 125
  • Foto 18-05-16 11 16 10.jpg
    Foto 18-05-16 11 16 10.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 122
  • Foto 18-05-16 11 23 58.jpg
    Foto 18-05-16 11 23 58.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 98

fanSkoda-VW

Forumguru
Tja,, Audi... A 6..... Mag ik aub nederig vragen om wat leuke subsidie als bijdrage in deze nooddruftige tijden???
Ik rij 'slechts' rond in een F3C, bijna full options.
Tja, de 'arme tak' he? :dankje:
Alleen op de smalle, kleine parkeerplekjes heb ik nog een voordeeltje. :yeah:Snik.
Aalmoes aub... :yeehaa:Als ik hier nog mee mag doen, hihihi.
[Maar voor mij is dit voldoende, hoor. In de stad is een kleinere auto nét ietsje handelbaarder]
 

B.Stuurder

Forumguru
Tja,, Audi... A 6..... Mag ik aub nederig vragen om wat leuke subsidie als bijdrage in deze nooddruftige tijden???
Ik rij 'slechts' rond in een F3C, bijna full options.
Tja, de 'arme tak' he? :dankje:
Alleen op de smalle, kleine parkeerplekjes heb ik nog een voordeeltje. :yeah:Snik.
Aalmoes aub... :yeehaa:Als ik hier nog mee mag doen, hihihi.
[Maar voor mij is dit voldoende, hoor. In de stad is een kleinere auto nét ietsje handelbaarder]
ja een hoop geweld inderdaad ;)
 
Bovenaan Onderaan