JockJam's Audi A6 Avant 4G

B.Stuurder

Forumguru
Klopt helemaal. Eigen bedrijf in de ICT
Ja had je al gezegd, vandaar mijn comment. Het is altijd makkelijker om bepaalde zaken in een eigen bedrijf weg te schrijven waar werknemers minder mogelijkheden hebben. Maar daar staat dan ook weer een prijs tegenover voor de eigen ondernemer, een prijs die ik niet wil betalen.
 

vleier

Forumguru
Ja had je al gezegd, vandaar mijn comment. Het is altijd makkelijker om bepaalde zaken in een eigen bedrijf weg te schrijven waar werknemers minder mogelijkheden hebben. Maar daar staat dan ook weer een prijs tegenover voor de eigen ondernemer, een prijs die ik niet wil betalen.

Maar gaat alles goed dan heb je het wel lekker voor elkaar.

Jep 300 al aangetikt :jaja:

Nu begin ik de neiging te krijgen om willekeurig dingen te kopen en op de auto te zetten.
Nu die vete tussen mij en mijn kameraad steeds erger word.

@sandurtjuh weet wel waar ik over praat.
 
Laatst bewerkt:

B.Stuurder

Forumguru
Maar gaat alles goed dan heb je het wel lekker voor elkaar.

Je bent als eigen ondernemer altijd aan het werk en als het mis gaat heb je niks meer. Ben je ziek dan verdien je niks, pensioen moet je zelf verzorgen, etc, etc. Al voldoende nare voorbeelden van gezien in mijn directe omgeving. Nu kan het in loondienst ook mis gaan, maar je bent beter beschermd.
Als je niet teveel nadelen hebt als werknemer, dan vind ik dat persoonlijk een betere deal, al moet ik daaraan toevoegen dat ik wel een bevoorrechte positie heb met veel vrijheid en een leuk inkomen. In feite bén ik ondernemer, alleen in vast dienstverband en dat hebben de meesten niet natuurlijk. Die hebben van 08.00 tot 17.00 een baas in hun nek, iedere dag, en tegen een hongerloontje met weinig tot geen secundaire arbeidsvoorwaarden.
Beiden zou ik niet meer kunnen, te verwend inmiddels ;) Zou ik de opleiding en ervaring niet hebben, dan zou mijn visie vast anders zijn. Dus het is erg persoonlijk.
 

vleier

Forumguru
Je bent als eigen ondernemer altijd aan het werk en als het mis gaat heb je niks meer. Ben je ziek dan verdien je niks, pensioen moet je zelf verzorgen, etc, etc. Al voldoende nare voorbeelden van gezien in mijn directe omgeving. Nu kan het in loondienst ook mis gaan, maar je bent beter beschermd..

Daar heb je gelijk. Nu kun jij je als werkgever ook gewoon goed verzekeren.
Het altijd aan het werk zijn ligt eraan hoe jij je opstelt. Mijn baas is het wel. Die hiervoor weer totaal niet. Het geld is zoals hij zelf zegt wel lekker maar hij moet rekening houden met welke mening hij verdedigd bij welke klant.
Heb zelf ook in mijn omgeving minder leuke dingen gezien wat het kan doen. Maar bij sommige is het echt wat ze willen doen en zullen ook nooit wat anders willen
 

Bakkertje

Forumguru
Geweldig hoe een voorstel draadje alle kanten opgaat!
Maar ja wat verwacht je anders als je een A6 voorstel op een Skoda forum :deuk:

Wel mooi om te lezen dat we het eigenlijk allemaal wel een hele dikke bak vinden en dan toch proberen te vergelijken met onze eigen bolides.
De opmerking over de Superb vs de Passat heb ik met heel veel moeite maar genegeerd hehehehe ben blij met m'n Passat, maar was even gelukkig met de S2 die ik ervoor had en een volgende zou ook gerust weer een Skoda kunnen zijn, vandaar dat ik hier ook maar lekker blijf plakken. :yeah:
 

vleier

Forumguru
Geweldig hoe een voorstel draadje alle kanten opgaat!

De opmerking over de Superb vs de Passat heb ik met heel veel moeite maar genegeerd hehehehe ben blij met m'n Passat, maar was even gelukkig met de S2 die ik ervoor had en een volgende zou ook gerust weer een Skoda kunnen zijn, vandaar dat ik hier ook maar lekker blijf plakken. :yeah:


alle mogelijkheden oopen houden
 

JockJam

Senior Member
Geweldig hoe een voorstel draadje alle kanten opgaat!
Maar ja wat verwacht je anders als je een A6 voorstel op een Skoda forum :deuk:

Wel mooi om te lezen dat we het eigenlijk allemaal wel een hele dikke bak vinden en dan toch proberen te vergelijken met onze eigen bolides.
De opmerking over de Superb vs de Passat heb ik met heel veel moeite maar genegeerd hehehehe ben blij met m'n Passat, maar was even gelukkig met de S2 die ik ervoor had en een volgende zou ook gerust weer een Skoda kunnen zijn, vandaar dat ik hier ook maar lekker blijf plakken. :yeah:
Ach een beetje stof doen laten opwaaien kan nooit geen kwaad......tenminste als die maar vervolgens niet op mijn A6 terrecht komt hahaha
 

vleier

Forumguru
Ach een beetje stof doen laten opwaaien kan nooit geen kwaad......tenminste als die maar vervolgens niet op mijn A6 terrecht komt hahaha

Jou A6 houden we stofvrij

Maar nu vraag ik me ook wel af wanneer die melding gaat komen van de ooftopic gaan.
 

CDK

Forumguru
Geweldig hoe een voorstel draadje alle kanten opgaat!
Maar ja wat verwacht je anders als je een A6 voorstel op een Skoda forum :deuk:
Wel mooi om te lezen dat we het eigenlijk allemaal wel een hele dikke bak vinden en dan toch proberen te vergelijken met onze eigen bolides.

Zo'n A6 is op dieselmotor en op afwerkingsniveau niet te vergelijken, alleen een enkele auto van dit forum kan zich om en nabij aan de prestaties meten, maar meer ook niet. Audi is gewoon een dikke klasse of misschien zelfs 2 klassen hoger. De gemiddelde VW heeft ook een beter afwerkings- en isolatieniveau en Audi staat nog een trede hoger op die ladder.
 

JockJam

Senior Member
Zo'n A6 is op dieselmotor en op afwerkingsniveau niet te vergelijken, alleen een enkele auto van dit forum kan zich om en nabij aan de prestaties meten, maar meer ook niet. Audi is gewoon een dikke klasse of misschien zelfs 2 klassen hoger. De gemiddelde VW heeft ook een beter afwerkings- en isolatieniveau en Audi staat nog een trede hoger op die ladder.
En dan te bedenken dat mijn bak helaas nog steeds niet aangepast kan worden om dat de software van ZF nog steeds niet gekraakt is. Bij zit overigens dezelfde ZF 8 traps bak in als in de huidige generatie RS6/RS7/S8.

Heb jij van de jouwe al eens tijden gemeten zoals 0-100 | 80-120 | 100-200?
Want laten we eerlijk zijn. PK/NM cijfertjes zijn leuk maar het zegt alleen niet zoveel als je het gaat afmeten tegen de werkelijke prestaties.
 

JockJam

Senior Member
Zeker een A6. Daar kun je ook een Superb niet tegenaan zetten.

SuperB vs A6 kun je idd niet vergelijk. Daar zit nog een dikke 1,5 klasse verschil tussen.

Huidige SuperB schuurt wel dicht tegen de huidige generatie A4 B9 aan. Als ik het vergelijk met mijn vorige auto de A4 B8 zit de SuperB toch wel aardig gelijk als het op materiaal keuze en afwerking aankomt. Zijn nog wel een paar kleine verschilletjes maar dat is voor de leek niet te zien.
 

CDK

Forumguru
Wel apart eigenlijk dat ze ZF producten gebruiken, zijn prima "automaten" hoor, maar kennelijk hebben ze in hun eigen product geen vertrouwen :deuk:

Nee heb nooit geen metingen gedaan, nu boeit me dat ook niet heel erg, want tot op heden was er nog maar 1 iemand een fractie sneller op een dragstrip :) Golf met R36 blok en dikke turbo er op icm 4x4, meer pk's en minder gewicht en juiste baksoftware dan ben je niet te kloppen.
 

JockJam

Senior Member
Wel apart eigenlijk dat ze ZF producten gebruiken, zijn prima "automaten" hoor, maar kennelijk hebben ze in hun eigen product geen vertrouwen :deuk:

Nee heb nooit geen metingen gedaan, nu boeit me dat ook niet heel erg, want tot op heden was er nog maar 1 iemand een fractie sneller op een dragstrip :) Golf met R36 blok en dikke turbo er op icm 4x4, meer pk's en minder gewicht en juiste baksoftware dan ben je niet te kloppen.
Daar ben ik juist erg blij mee dat ze de ZF bakken gebruiken want er zijn geen betere te krijgen naar mijn idee. De bak die ik erin heb zitten wordt niet voor niets in de RS6/7/S8 en in de M4/M5/M6 en ook verschillende AMG modellen gebruikt. Ondanks het geen dubbelde koppelingsbak is (en dus ook niet het zenuwachtige gedrag in de files vertoond) schakeld hij nagenoeg net zo snel als de S-tronic bakken (S-tronic is de lengtemotoren versie van de bij jullie wel bekende DSG bakken)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Een ZF bak is verfijnder als een S-tronic zonder aanpassingen. Heb in een BMW kennis gemaakt met de 8 traps versie en dat is gewoon een vrijwel perfect stukje techniek.
 
Bovenaan Onderaan