Vandaag de uitspraak binnen gekregen: de commissie heeft de klacht toegewezen. Eerder leek het erop dat het "flauwe" verweerschrift van PON geslikt zou worden. Maar de reclame is dus nu voorlopig "verboden" tenzij PON in beroep zou gaan en dat zou winnen. Het doet me wel deugd dat die arrogante, weinig klantvriendelijke PON organisatie, die zich soms "halfgod" lijkt te wanen, toch niet zo maar alles kunnen maken.
Ik was vandaag bij de dealer in Veldhoven voor het inbouwen van een extra 12V-aansluiting links bij de chauffeur ( om toch met fatsoenlijke navigatie (TomTom op Galaxy S4) op vakantie te kunnen. Ergens kreeg ik de indruk dat ze wisten dat ik degene was die die reclame de nek om heeft gedraaid. Maar weer zoiets vreemds: de montage was veel sneller klaar dan ze eerder bij de prijsindicatie suggereerden (half uur i.p.v. vol uur). Prima werk van die monteur. Ik vroeg om de factuur, maar dat moesten ze "nog overleggen". Vreemd. Lijkt me toch simpel: half uur arbeidsloon + materiaal. Ik ben benieuwd hoe die factuur gaat uitpakken als ik hem thuis krijg.
Mijn flesjes voor de dure mastercare behandeling zou ik niet gekregen hebben als ik er zelf niet om gevraagd had. Over de nog niet geleverde winterbanden bij onze nieuwe Citigo wordt schimmig gedaan. Ik heb nergens zwart op wit staan dat ik die nog moet krijgen. Ze zullen wel niet failliet gaan, en ik heb geen reden om er aan te twijfelen dat ze hun mondelinge afspraken nakomen, maar ik vind het allemaal maar een merkwaardige gang van zaken.
Eerder klopte de factuur voor de nieuwe Citigo niet met de order. Van de Sunset moest ik zelf ontdekken dat die al in het all-season pakket zat en dus in feite dubbel in rekening dreigde gebracht te worden. De als 300 Euro aangekondigde BPM-verhoging (aangekondigd vlak voor het ondertekenen van de order) bleek maar liefst 730 Euro te zijn. Ik ben er goed ziek van en het stimuleert mijn "Simply clever" belevenis van de Skodas niet.