Nog een paar jaar en dan is dat hele bijtellingsgezeik verleden tijd. Dan mag je met je eigen auto naar de zaak om daar de bedrijfswagen te pakken.
Dat gebeurd al bij de grotere firma's hoor.
En ik zat bij een klein / middengroot bedrijf en daar liet ik inderdaad dat hondehok lekker op zaak staan en reed met privé wagen op en neer naar de zaak.
En hierdoor stond de wagen niet op mijn naam, en kan je vertellen dat het bedrijf daar geheel niet gelukkig mee was.
Die zagen heel graag dat ik mijn wagen ook voor woon werk verkeer gebruikte.
Maar zoals gezegd, die hondehokken wilde ik echt niet in de straat voor de deur hebben.
En waar ik me in algemeen meer aan stoor in dat bijtellingsgebeuren is dat er geen onderscheid is in een bedrijfswagen en een luxe bedrijfswagen.
Als je een bv een stucadoors bedrijfswagen hebt met een zooi stucadoors troep dan mag je dezelfde bijdrage doen als iemand met twee linkerhanden en een luxe personenwagen.
De eerste is bijna niet voor privédoeleinden te gebruiken en kost je een vermogen aan schoonhouden van binnen dan in het tweede voorbeeld die prima geschikt is voor privé doeleinden.
Dus vandaar dat ik dat hondehok ( voorbeeld 1 ) niet voor de deur wilde hebben.
PS: ben geen stucadoor maar is als voorbeeld genomen.