Jonge studenten schamen zich voor Skoda

cvegreen

Forumguru
Als jonge student wil ik best in de laatste versie van de Astra of Insignia gezien worden hoor :crazy:
Als ouwe huisvader ook trouwens :473:

Zien er inderdaad mooi uit , maar als je hier het forum volgt , zal je ook al gelezen hebben dat het mooie uiterlijk van de nieuwe opels het enigste is die mooi is . De motoren willen gelijk al een hele tijd echt niet mee , rammels en electrische problemen zijn nog steeds de klachten , geef mij dan maar liever een mooie fabia of als het budget het toelaat een octavia hoor , voor dezelfde prijs als een gelijksoortige opel , VW concern heeft het toch net wat beter dan het wankele slopel. Slopel is net als de firma een dubbeltje op z'n kant , toch . Ik lees elke dag iets nieuws op autointernationaal.nl over opel ,dan dit , dan iets anders , of die stapt op of dan weer dit , nu zou terug bij GM horen en mee verhuizen naar China en ga zo maar voort . Zo'n saop serie zeg , en zo zijn ook hun mooi verpakte rampbakken ook een saop serie , je weet dat het schoon begint , maar weet dat er steeds problemen gaan zijn . Ik weet er iets anders voor , een pakketje schroot met een dun laagje chroom (komt uit een nederlands talig liedje)

LenK

Forumguru
Zonder weer een oude discussie op te starten: mijn 2 Octavia's hadden ook van alles en nog wat dat niet goed werkte of kapot was. Het is dat ik steeds garantie had en het verhelpen me niks kostte anders was ik echt niet zo tevreden geweest met mijn Skoda's.
Tevredenheid wordt bepaald door het totaalplaatje niet door een mankement of het ontbreken ervan.

Constant

Erelid
OK, het zit me tot hier, we gaan in de tegenaanval!

Wij schamen ons voor jonge studenten :icon_smile_dead:

Gieliovd

Forumguru
Als student was ik maar wat blij met mijn mooie Skoda en schamen deed ik me er al allerminst voor. En ik shop ook blij bij de Aldi als dat zo uitkomt.

Ben ik dan raar? Misschien :)

Falcon

Donateur
Toch even gekeken naar een Dacia Logan MCV.. even berekent met mijn leasebedrag (incl. brandstof) van 810 euro (40000km). Berekening laat ik even weg.

Dacia Logan MCV 1.6 7 pers. benzine alle opties (behalve een radio) = 18.140
Accessoires = 2000 euro
25% bijtelling

Netto bedrag naast mijn leasebedrag wat ik per maand kwijt ben = 153 euro

Skoda Octavia Combi Ambition Business Line 1.2 TSI 5 pers met opties gekozen die de dacia ook heeft .. maar alleen standaard zitten er daarnaast al meer opties in natuurlijk :) = 23350
20% bijtelling

Netto bedrag naast mijn leasebedrag wat ik per maand kwijt ben = 175 euro

Nou ik weet wel welke het gaat worden :D

Aiii

Lid
Als student was ik maar wat blij met mijn mooie Skoda en schamen deed ik me er al allerminst voor. En ik shop ook blij bij de Aldi als dat zo uitkomt.

Ben ik dan raar? Misschien :)

Als student reed ik nog mijn VW Golf Variant, maar vrij snel nadat ik ben gaan werken heb ik mijn Skoda gekocht. Maar goed, niet alle jongeren zijn van die merkpuristen gelukkig. :D

Onderzoek van niks. Als ik mijn boodschappen niet zelf hoefde te betalen kwam ik ook nooit in de Aldi natuurlijk en als ik niet zelf de onderhoudkosten van mijn auto moest betalen kocht ik ook de auto met de mooiste deuken ipv de meeste value voor mijn geld. ;)

renYek

Lid
Nee joh, gewoon een Golf van de bank rijden. Ben je tenminste hip en dat die centen ook een keer terugbetaald moeten worden komen ze wel achter op het moment dat de eerste aanvraag voor een hypotheek de deur uitgaat.

cvegreen

Forumguru
Wat gaat het dan worden Falcon ? Ik hoop een skoda , maar als het een dacia logan word , even dikke vrienden , want nu momenteel zou ik ook voor dacia gaan , gewoon omdat dacia veel goedkoper is als skoda . Ik moet nu geen berekingen maken daaromtrent . Ik moet eerst het financieel plaatje zien rond te krijgen om volgende zomer toch een leuke (goedkope) vakantie in Italië te hebben.

MarcoO2

Forumguru
Dacia Logan MCV netto bedrag wat ik per maand kwijt ben = 153 euro

Skoda Octavia netto bedrag wat ik per maand kwijt ben = 175 euro

Nou ik weet wel welke het gaat worden :D

Ja, dat snap ik... ik had niet verwacht dat het verschil zo klein zou zijn... maar als je erover nadenkt, klopt het wel... een DLMCV heeft (dankzij zijn imago, om ontopic te blijven :grin:) een restwaarde van nul komma nul... en dat zie je terug in de leaseprijs.

Kortom, als je de DLMCV wilt rijden, moet je 'm kopen en afrijden en niet leasen, anders ben je alsnog duurder uit.

Ja...in de jaren '70 stond een Skoda kopen synoniem met miserie op de hals halen.
Het is pas vanaf dat volkswagen 't merk heeft gesponserd, dat 't merk wat gestegen is in de hitparade van de autocarrousel...

Sponsor van de tour de France...maar aan de toog beweert men nog steeds dat de allerlaatste renner eerder de top zal bereiken dan die Skoda dat er achter rijdt.
En als je 't forum hier kritisch leest, kan je deze laatste bewering zelfs niet ongelijk geven. Skoda in 't algemeen niet slecht, maar 't merk heeft nog een lange weg te gaan.

hemi24

Forumguru
't is natuurlijk maar net waar je waarde aan hecht, maar ze zijn natuurlijk student omdat ze nog iets moeten leren...

Falcon

Donateur
LenK.. kijk eens in dit topic en jij weet echt wel dat je daar dik ongelijk in hebt ;)

Ontopic:

De vergelijking die ik even heb gemaakt tussen de duurste Dacia en een goed gevulde 1.2 TSI Skoda Octavia.. heb ik gedaan om duidelijk aan te geven dat Dacia eigenlijk niet eens zo heel goedkoop is voor de leaserijders onder ons. En ja dan ga ik er even vanuit dat je zekere comfort en luxe in de auto wil hebben. Zolang je daar geen waarde aanhecht dan zou ik de vergelijking toch nog een keer maken en ik denk dat de proefrit door slag gevend zal zijn voor Skoda.

Verder wil ik best toe geven dat de Dacia Logan een ideale gezinsauto is.. maar voor al als je een groot gezin hebt is het een ideale en goedkope oplossing voor toch een redelijke kwaliteit.

Skoda en Dacia zitten daardoor wel dicht bij elkaar.

EdK

Forumguru
Ja...in de jaren '70 stond een Skoda kopen synoniem met miserie op de hals halen.
Het is pas vanaf dat volkswagen 't merk heeft gesponserd, dat 't merk wat gestegen is in de hitparade van de autocarrousel...

Sponsor van de tour de France...maar aan de toog beweert men nog steeds dat de allerlaatste renner eerder de top zal bereiken dan die Skoda dat er achter rijdt.
En als je 't forum hier kritisch leest, kan je deze laatste bewering zelfs niet ongelijk geven. Skoda in 't algemeen niet slecht, maar 't merk heeft nog een lange weg te gaan.

Ik ben bang dat jij je nog iets verder moet inleren in de geschiedenis van Skoda !
Ware het niet dat Skoda voor dat de tweedeling tussen oost en west europa een topmerk was en menig ander merk wat van Skoda kon leren !
Mar ja toen kwam dus die tweedeling en moest Skoda maken wat hun opgedragen werd en zodoende holde de kwaliteit achteruit !
Nadat de tweedeling werd opgeheven tussen oost en west met de val van de muur, konden ze weer doen wat ze wilden en was VW die dit wilde financieren en wat zien we ze gaan weer kwaliteit leveren zoals ze ooit deden voor de tweedeling !
Dus die lange weg war ji het over hebt zal wel meevallen en heb eerder een vermoeden dat ze ons nog wel eens allen gaan laten verbazen in de toekomst !

Mark

Banned
Ja, dat snap ik... ik had niet verwacht dat het verschil zo klein zou zijn... maar als je erover nadenkt, klopt het wel... een DLMCV heeft (dankzij zijn imago, om ontopic te blijven :grin:) een restwaarde van nul komma nul... en dat zie je terug in de leaseprijs.

Kortom, als je de DLMCV wilt rijden, moet je 'm kopen en afrijden en niet leasen, anders ben je alsnog duurder uit.
Toch effe op reageren op de restwaarde.
Mijn nog net niet 2 jarige Dacia 1.6 16V 5 persoons Laureate Airco Phase I aankoopprijs 13500€ (een stuk goedkoper dus tegenover NL), als ik deze nu inruil krijg ik tussen (bij 4 verschillende dealers nagevraagd) er tussen de 9600 en 11000 € voor terug. Bij dat laatste bod was het wel heel verleidelijk om er niet op in te gaan, maar ik rijd te graag met de Dacia en de éérste jaren gaat hij er zeker nog niet uit.

Bovenaan Onderaan