K&N luchtfilter Octavia III

Flem_nl

Forumguru
Het bespaart de leasemaatschappij weer een hoop centen.:)

Hopelijk komt het nog op tijd binnen (tijdens onze korte afwezigheid zal het aangeboden worden) voordat we naar Oostenrijk gaan. Ik ben benieuwd wat het met zo'n turbomotor doet.;)
Ach als ik het bij de leasemij bestel moet ik het alsnog in z'n geheel betalen, alleen dan over de gehele leaseperiode uitgesmeerd. Plus dat ze er nog een bedrag bovenop gooien als zogenaamde "verzekeringskosten". Zo heb ik nu zelf een trekhaak op mn golf laten plaatsen voor €550 (en dan wel laten zitten bij inleveren over drie weken), maar via de leasemij was dezelfde trekhaak ruim €800!! Geplaatst door het zelfde bedrijf, dezelfde trekhaak en ook deze kon ik zelf betalen! Gun hen niets extra!!!
 

MaRco2

Forumguru
Zo kan ik het me goed voorstellen (trekhaak eraf halen en dan via mp verkopen is geen optie?), het scheelt ze over de looptijd een x aantal luchtfilters (laten we zeggen dat de kosten gelijk zijn).

Niet vergeten er uit te halen (originele luchtfilter bewaren/in de K&N doos doen) als de Octavia weer ingeleverd moet worden (kan het gelijk in de volgende mogelijk).
 

Gysman

Actief lid
Ach als ik het bij de leasemij bestel moet ik het alsnog in z'n geheel betalen, alleen dan over de gehele leaseperiode uitgesmeerd. Plus dat ze er nog een bedrag bovenop gooien als zogenaamde "verzekeringskosten". Zo heb ik nu zelf een trekhaak op mn golf laten plaatsen voor €550 (en dan wel laten zitten bij inleveren over drie weken), maar via de leasemij was dezelfde trekhaak ruim €800!! Geplaatst door het zelfde bedrijf, dezelfde trekhaak en ook deze kon ik zelf betalen! Gun hen niets extra!!!

Klopt deels. Ik heb mijn parrot carkit wel meegeleast. 200 euro over 48 maanden verspreid. Dus inderdaad ongeveer 4 euro per maand extra. Maarrrrrr nu komt het: ik lease te duur, dus moet ik mijn werkgever een eigen bijdrage betalen. En door die carkit werd die eigen bijdrage nog eens 4 euro hoger. En laat die eigen bijdrag nu aftrekbaar zijn voor de bijtelling. Ik betaal dus als ik lease maar de helft :)
 

Flem_nl

Forumguru
Klopt deels. Ik heb mijn parrot carkit wel meegeleast. 200 euro over 48 maanden verspreid. Dus inderdaad ongeveer 4 euro per maand extra. Maarrrrrr nu komt het: ik lease te duur, dus moet ik mijn werkgever een eigen bijdrage betalen. En door die carkit werd die eigen bijdrage nog eens 4 euro hoger. En laat die eigen bijdrag nu aftrekbaar zijn voor de bijtelling. Ik betaal dus als ik lease maar de helft :)
Maar waarom dik lappen voor een parrot? Het standaard systeem in de O3 kan dit evenaren cq is beter!! Zonde van je geld!
 

Gysman

Actief lid
ik heb geen O3, maar een S2C. Ik gaf mijn parrot als voorbeeld hoe je accessoires toch beter kunt leasen dan kunt kopen. En ja, aan het eind van de leasetijd is dan de parrot niet voor mij, maar of je bij losse verkoop nog 50% van de waarde terugkrijgt? (Daarbij ging ik er van uit dat een volgende auto waarschijnlijk een ingebouwde carkit zou hebben, en vooralsnog lijkt het daar inderdaad op uit te draaien ;) )
 

Flem_nl

Forumguru
ik heb geen O3, maar een S2C. Ik gaf mijn parrot als voorbeeld hoe je accessoires toch beter kunt leasen dan kunt kopen. En ja, aan het eind van de leasetijd is dan de parrot niet voor mij, maar of je bij losse verkoop nog 50% van de waarde terugkrijgt? (Daarbij ging ik er van uit dat een volgende auto waarschijnlijk een ingebouwde carkit zou hebben, en vooralsnog lijkt het daar inderdaad op uit te draaien ;) )
Ah ok. Mijn fout. nam de aanname dat je nu een nieuwe O3 in bestelling had en de parrot daarvoor bedoeld was! Heb zelf in mijn huidige golf ook een mobridge in moeten laten bouwen gekoppeld aan mijn RNS510 om de iPhone werkend te krijgen. Helaas ook extra bij moeten leasen naast de standaard premium carkit van VW!
 

MaRco2

Forumguru
Het bespaart de leasemaatschappij weer een hoop centen.:)

Hopelijk komt het nog op tijd binnen (tijdens onze korte afwezigheid zal het aangeboden worden) voordat we naar Oostenrijk gaan. Ik ben benieuwd wat het met zo'n turbomotor doet.;)

Binnen!! Morgen of vanavond er even in schuiven.:) Kan het mooi morgenavond ingereden worden... ritje van 1.000 km.:)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

MaRco2

Forumguru
Eigenlijk moet ik op eerdere ervaringen uit gaan, met dit turboblokje doe ik altijd vooral lange (zuinige) afstanden met weinig spoelden van de turbo. Dit was met de caravan en in de bergen natuurlijk compleet anders.

Ik ga er vanuit dat hij gewoon net wat beter trekt dan voorheen, dit was met de andere auto's ook zo.

Montage is wat minder simpel dan ik gewend was, het hele luchtfilterhuis moet los (incl. 2 slangenklemmen), want aan de onderkant zitten 2 kruiskopschoefjes die je los moet draaien, voordat het deksel eraf kan.

Gelukkig niets gesloopt.:)
 

Fean

Forumguru
Hoe zit dat filter met garantie van de importeur?

Mocht er iets zijn... zouden ze het dan kunnen verhalen op het luchtfilter?
 

Joske

Forumguru
Ideaal zou natuurlijk een dyno run zijn met en eens zonder de filter. Dan is het ineens feitmatig bevestigd of ontkracht.

Garantie.. Dat Is een goede vraag natuurlijk, je zult het ook aangeven aan de dealer wsl dat hij geen filters hoeft te wisselen bij onderhoud. Dus dan is het ineens ook geregistreerd natuurlijk..
 

leo442

Forumguru
Ideaal zou natuurlijk een dyno run zijn met en eens zonder de filter. Dan is het ineens feitmatig bevestigd of ontkracht.

Garantie.. Dat Is een goede vraag natuurlijk, je zult het ook aangeven aan de dealer wsl dat hij geen filters hoeft te wisselen bij onderhoud. Dus dan is het ineens ook geregistreerd natuurlijk..


Bij 60000 km het filterhuis even terug zetten!
 

Flem_nl

Forumguru
Ideaal zou natuurlijk een dyno run zijn met en eens zonder de filter. Dan is het ineens feitmatig bevestigd of ontkracht.

Garantie.. Dat Is een goede vraag natuurlijk, je zult het ook aangeven aan de dealer wsl dat hij geen filters hoeft te wisselen bij onderhoud. Dus dan is het ineens ook geregistreerd natuurlijk..
Of de dealer de filter het oliebadje laten geven
 

MaRco2

Forumguru
Hoe zit dat filter met garantie van de importeur?

Mocht er iets zijn... zouden ze het dan kunnen verhalen op het luchtfilter?

Ik heb het al diverse auto's gebruikt en nooit gezeur gehad ofzo. Op de sticker staat dat het de fabrieksgarantie niet kan beinvloeden.:)
 

MaRco2

Forumguru
Ideaal zou natuurlijk een dyno run zijn met en eens zonder de filter. Dan is het ineens feitmatig bevestigd of ontkracht.

Garantie.. Dat Is een goede vraag natuurlijk, je zult het ook aangeven aan de dealer wsl dat hij geen filters hoeft te wisselen bij onderhoud. Dus dan is het ineens ook geregistreerd natuurlijk..

Yep, heb ik met de MR2 toevallig gehad tijdens het mappen. Met voor en na (incl. 150 km inrijden/teveel olie wegzuigen) scheelde het een kleine 3 pk.

Bij de S2000 voor het mappen kwam hij op 241 pk (K&N + Invidia uitlaatsysteem) op de dyno, waarbij de meeste originele exemplaren rond de 225 pk opleverden. Was al een leuk uitgangspunt om de boel te verfijnen (chippen).
 

MaRco2

Forumguru
Of de dealer de filter het oliebadje laten geven

Reinigen (zeg maar 1 keer per jaar), laten drogen en insprayen is heel simpel met een onderhoudssetje. Ik heb nu 3 auto's met K&N rijden, dus een nieuw setje gelijk mee laten komen.:)
 
Bovenaan Onderaan