Kaarten Navigatie

mc1977

Lid
We zullen zien, ik hoop in ieder geval dat de nieuwere versie een betere weergave van de werkelijkheid zal hebben. Zo niet, dan weet ik in ieder geval hoe ik gratis de kaarten van de Columbus up-to-date kan houden.

frisok

Senior Member
Dan ga je er vanuit dat de Columbus de 80MB/s maximaal kan benutten... Zou me eerlijk gezegd verbazen. Dat houdt een GOEDE spiegelreflex camera amper bij.

Edit: wel mooi kaartje. :-)

TedVlemmings

Forumguru
10fps op 24mp heeft dat wel nodig. denk overigens ook niet dat de Columbus daar voordeel aan heeft hoor aan die snelheden maar ja mocht dat wel zo zijn dan verklaart dat eventueel langere installatie tijden

mc1977

Lid
ik heb 7zip file gedownload van 16,5GB, uitgepakt en op de SD kaart gezet. Echter de Columbus herkent de update niet!? Iemand tips?

TedVlemmings

Forumguru
Ik had het op de root gezet. Jij misschien in een mapje? Werd meteen herkend bij me vis de stappen die omschreven worden in die handleiding.

mc1977

Lid
ik heb het ook op de root van de SD gezet, en dan volg ik de handleiding en als ik op update druk heb ik 15 min gekeken naar het scherm "zoeken naar software updates ..." en er gebeurde verder helemaal niks ...

mc1977

Lid
In eerste instantie niet, toen ik de SD terug in de laptop deed zag ik een extra bestand. Deze heb ik verwijderd en toen op lock gezet. Misschien toch beter om SD te formatteren en opnieuw te kopiëren?

mc1977

Lid
Heb met FAT32 geformatteerd en ben nu weer bezig om de bestanden naar de SD te kopiëren. Eens kijken of het helpt maar heb er weinig hoop op...

Skoda_Jake

Nieuw lid
Ik had winzip gebruikt en het werkte niet, ik zie nu dat als je 7zip gebruikt je een andere structuur krijgt na het uitpakken.

mc1977

Lid
Gebruik altijd al 7-zip, dus daar zal het niet aan liggen. Vind het ook vreemd dat de columbus in een soort loop terecht komt als ie moet zoeken naar software updates, heb bijna 20 minuten in de auto gezeten met die melding op het scherm

mc1977

Lid
Helaas, net weer geprobeerd en nu zie ik plm. 30 sec het "zoeken naar software-updates" en daarna de melding dat er geen bestanden gevonden worden ...

mc1977

Lid
Heb de file P72_N60S5MIBH3_EU_NT_Q3.12.7z gedownload, en na het uitpakken de inhoud op de root van de SD kaart gezet. Daarna de SD kaart op lock gezet maar dat werkt dus op de een of andere manier niet ...

TedVlemmings

Forumguru
Ik heb sd-kaart nooit gelocked. Heb winrar gebruikt maar daar zal het verschil niet in zitten. Niet de mogelijkheid om met een andere kaart te proberen? Zou het anders ook niet weten.

frisok

Senior Member
Heb je de SD-kaart netjes uitgeworpen uit de PC (groene pijl)... anders kan het zijn dat niet alle data vanuit de een soort buffer naar de kaart wordt geschreven. Heb mijn Octavia nog niet, dus kan niet testen, maar ik krijg de indruk dat het bestand metainfo2.txt in de root op de SD-kaart moet komen.

Overigens is het verdacht dat er bovenin het bestand metainfo2.txt "This is the description file for the Software Update of Audi components" staat... tisgeenauditoch?

going_fritz

Actief lid
Ik heb gisteravond de update naar 72 (vanaf 62) uitgevoerd en dat ging heel soepel. Na download uitgepakt op de (32Gb class 10) SD card. Deze in slot 1 gestopt, en de update in de nav-setup gestart. Na iets meer dan een uur was ie klaar. Gecontroleerd en inderdaad staat er nu versie xxx72xxxx ipv 62

Bovenaan Onderaan