Kapot op de Peage... daar sta je dan met je 1.6tdi

Cordoba

Forumguru
:sterretjes: De meeste auto's hebben maar 1 ECU en daar zit ook de bijbehorende motorsoftware in, alleen afhankelijk van het bouwjaar zitten daar nog allerlei andere zaken (denk aan navi, en andere opties) afgeschermd, dus daar moet wel door een deskundige naar gekeken worden.
 

Johnnyvr6

Forumguru
Sorry bedoel idd ecu . Maar ombouwen van diesel naar benzine is eigenlijk geen optie . Andere brandstof leidingen en pomp alles is anders.
 

hemi24

Forumguru
Met alle respect, maar we hebben het hier over een auto met een waarde van ergens tussen 4800 tot 7500 euro (mits met goed functionerende motor), hoeveel geld kun je daar logischerwijs verantwoord in stoppen..?

:pieker:
 

VAG-man

Forumguru
Met alle respect, maar we hebben het hier over een auto met een waarde van ergens tussen 4800 tot 7500 euro (mits met goed functionerende motor), hoeveel geld kun je daar logischerwijs verantwoord in stoppen..?

:pieker:

Juist!
Zoals ik al eerder opperde steek er geen cent meer in en verkoop. Nog beter verkoop in onderdelen! Hou je er meer geld aan over
Ja je bent een half jaar verder en je moet er dus de ruimte voor hebben.
 

andrehj

Forumguru
Als je toch naar benzine wil, is het een optie om er een benzineblok in te hangen? Dat scheelt je de kosten van verkoop/aankoop, en is daarom misschien wel aantrekkelijker. Hiervoor moet je wel de auto opnieuw laten keuren door de RDW, en deze wordt dan ook gewogen om het gewicht te bepalen (hij krijgt niet het gewicht op het kenteken dat voor de gelijkwaardige benzineversie geldt), en dat kan op kenteken nog wel eens 150 kg zwaarder uitvallen dan een af-fabriek benzine uitvoering.
Volgens mij heb jij niet helemaal op de plaat waar de verschillen zitten tussen de benzine- en de dieselversies. Zo maar even een greep:
  • Andere tank met andere vulopening.
  • Complete brandstofsysteem is anders (leidingen etc)
  • Ander koelsysteem
  • Andere intercooler
  • Waarschijnlijk ook een ander aircosysteem (condensor etc)
  • Ander dashboard.
  • Wellicht zelfs andere veren vanwege ander gewicht.
  • etc.
Niet echt een optie dus. Dan is een andere auto kopen (en wellicht zelfs het interieur overzetten) vele malen goedkoper en eenvoudiger.
 

Octaaf

Forumguru
het besluit is al genomen, er komt een ruilmotor in (110.000 gelopen).
wat @hemi24 zegt: de auto is alle verdere ombouwen niet waard, hij wordt nu rijdend gemaakt en dan verkocht.
dan heeft de volgende eigenaar mazzel dat alles net vernieuwd is.

in onderdelen verkopen is geen optie, dat mag iemand anders eventueel doen.
 

AGTon

Forumguru
Gewoon inruilen en niks zeggen
:maakmegek:

Tuurlijk waarom ook niet. Wanneer ik echter denk aan alles wat al is gedaan, materiaal kosten, arbeidsloon etc etc. Dan heb je denk ik geluk als je net gelijk speelt.
Vraag mij dan ook af of het niet verstandiger was geweest om het geld in je zak te houden en de auto gewoon door te schuiven.

Maar goed, TS zal weten wat hij doet.
 

Octaaf

Forumguru
het probleem is/was, dat je vooraf niet weet wat er allemaal moet gebeuren. en achteraf is makkelijk praten.

ik zit er aan te denken om hem voor 12.500 euro te koop te zetten :)
6500 voor de waarde voor de "verbouwing" + 6000 voor de "verbouwing" zelf
 

Octaaf

Forumguru
ik heb al een andere auto (Mitsubishi Outlander PHEV 2014), dus 1 euro meer dan de factuur is al "kostendekkend"
maar hoop op iets meer dan "kostendekkend" uiteraard
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Superb II uit 2012 met 250.000 km op de teller zal echt niet zoveel gaan opbrengen helaas. Dat de ruilmotor maar de helft heeft gereden, dat zal maar een minimale waardeverhoging opleveren.
Het is voor je te hopen dat het inderdaad een opbrengst is van de reparatiekosten + de opbrengst wat ie met defecte motor opgeleverd zou hebben. Maar zoals je al zei, de spaarpot was al kapot geslagen voordat je wist dat het zo duur ging worden........
Fingers crossed....
 
Bovenaan Onderaan