Kapot op de Peage... daar sta je dan met je 1.6tdi

VAG-man

Forumguru
Daarbij zie ik de het afgelopen jaar ook meer in waarde zakken. De verhoging van de MRB heeft daar o.a. debet aan, maar ook de onzekerheid welke maatregelen nog meer op stapel staan.

Bouwjaar 2012 zou bij inruil max. €7.500 opbrengen. Als je zelf gaat verkopen met geluk €9.000.

Als je de beslissing niet ongedaan kan of wil maken is doorrijden het alternatief.
 

Space_NL

Senior Member
Ik heb recent een Superb uit 2014 met 95.000 op de teller gekocht, totaalprijs 14.500 inclusief nieuwe APK en op nieuwe banden en half jaar garantie. Voor een oudere auto met beduidend meer kilometers ga je geen 12.500 krijgen (particulier, dus zonder garantie etc).

Op marktplaats staan ze met jouw gegevens voor 7.000-8500 te koop ...

Als je al nieuwe auto hebt dan is er geen keuze meer, hopelijk krijg je er nog enigszins iets uit meer als dat de reparatie was...
 

VAG-man

Forumguru
Trek het je niet aan @Octaaf. Je moet een prijs vragen die je goed lijkt, maar wees realistisch.

Mijn Superb 1.8TSI (volledig dealer onderhouden) is van half 2010 met nieuwe fabrieksmotor en had 55.000km gereden bij aankoop eind vorig jaar en kostte mij €7.000.

Wat is nou het bouwjaar van jou auto?
 
Laatst bewerkt:

Octaaf

Forumguru
Superb is verkocht. bijna kostendekkend. maar met 1 kwartaal wegenbelasting en verzekering die niet meer betaald hoeft te worden heb ik het verschil binnen een paar weken "terugverdiend".

nooit meer diesel en voor een hele lange tijd geen Skoda meer.

binnenkort zal ik nog wat accessoires hier te koop aanbieden, zoals Sonniboy zonneschermen, rubber mattenset en van die zelfzame voetenbankjes voor de achterpassagiers.
en nog een inbouwset voor een achteruitrijcamera.
 

VAG-man

Forumguru
Nou inderdaad. Vanaf 2005! hier actief en waarschijnlijk al die tijd Skoda gereden en nu krijgt het merk een schop na?
 

bobbl

Forumguru
Het zal altijd en bij ieder merk zo zijn dat je er geluk mee moet hebben, wat voor een auto je ook hebt......
 

Space_NL

Senior Member
@Octaaf Bedoel je met bijna kostendekkend dat je er bijna 12.500 voor gekregen hebt, of kan je er bijna de garagerekening van 6500 voor betalen en is de auto feitelijk voor 0 euro weg?
 

Octaaf

Forumguru
rustig rustig.... :)

de 2 laatste Skoda's waren diesel, reed moeders 90% van de km's in. ik in principe alleen naar de vakanties in het buitenland.
achteraf gezien vind ik diesel verschrikkelijk, behalve het verbruik.
en moeders vond de knopjes op dezelfde plaats wel prettig, daarom waren het steeds Skoda's
de eerste was de beste, 1.8 turbo (heerlijk)

ik geef niet af op het merk, ik ben er alleen op uit gekeken. op VW in zijn geheel eigenlijk. en trap het niet na, maar kijkend naar de diesel sjoemel en TSI-issues, is het gewoon even genoeg zo.

of ik ooit weer een Skoda ga rijden? geen idee, dat zien we dan wel weer.
 

Cordoba

Forumguru
@Octaaf De argumenten zijn hier en daar wat gekleurd, bijvoorbeeld welk automerk heeft wel diesels verkocht in de USA en niet gesjoemeld? Ik ben bang dat je heel ver moet zoeken.
De TSI-problemen komen vooral door opgerekte kettingen van een toeleverancier die ook een tiental andere merken/concerns met dezelfde ellende heeft opgezadeld, dus niet zo specifiek voor Skoda/Vag, bovendien is al weer jarenlang ongeveer alles met distributieriem i.p.v. ketting.

Dat je niet blij bent met hoe de importeur op allerlei manieren probeert om met name particuliere en kleine zakelijke klanten een poot uit probeert te draaien en garantieclaims probeert te ontlopen, kan ik me wél goed voorstellen. Bij mij is dan de afweging: ga ik voor wat in principe een goede betrouwbare auto is (en laat onderhoud niet bij dealer doen), of ga ik naar een (betaalbaar) automerk waar ik geen vertrouwen in heb (qua betrouwbaarheid/veiligheid), maar waar de dealerorganisatie misschien wel het woord klantvriendelijk kent.
 
Bovenaan Onderaan