Zag dat plaatje van 064harry en moest toen even denken aan een paar berichten over Ali en mijn pas weer ontvangen ruitenwisserset van Ericks Whiperstore :
https://nl.aliexpress.com/store/3115070
Had in het verleden daar ook al eens wat besteld voor mijn Sportage en die wissers waren zeer goed bevallen. Alleen kon ik een complete set voor de Karog maar moeilijk vinden en zat ook met rechterhand linkerhand en aan welke kant van de weg zat ik nu toestand. Blijkt dat als je in China besteld krijg je wissers voor auto's die rechtsrijden en als je via Engeland besteld voor auto's die linksrijden, dat was dan weer opgelost. Seat Ateca en Skoda Karoq zijn broertjes, met dit verschil dat de achterwisser van de Karoq 2inch langer is dan die van de Ateca, in de praktijk is dat geen probleem, die 2 inch mis je niet.
Ali is vrij veel in de berichten de laatste tijd en als ik het allemaal goed begrepen heb wordt het per 1 juli allemaal een stuk duurder om daar te bestellen, hogere posttarieven en BTW betalen en nog wat regeltjes om het voor Europa allemaal wat beter te beschermen tegen de concurrentie uit China.
Mijn 1e setje voor de Karoq via Erick's Whiper Store waren bijna 2 maanden onderweg, bleven hangen bij de douane maar kwamen uiteindelijk dan toch, mijn laatste setje dat ik nu als reserve heb besteld waren reeds met 3 weken binnen. Mocht je nu zelf ook belangstelling hebben om nog voor 1 juli een paar zeer goede en prijsgunstige wissers te kopen, dan val je geen buil. Mijn eerste setje kostte me €15,33 en mijn 2e setje had ik met een kortingsactie al voor €11,15 incl. verzendkosten in huis, ongelooflijk dat je het daar voor thuis krijgt, maar vraag niet hoe het kan en geniet er nog van zolang het kan
Via Ali zoeken in de winkel van Erick is wat onoverzichtelijk, daar verdient Erick geen schoonheidsprijs, gelukkig zijn de wissers wel heel fijn en met het systeem dat ze op de Ateca/Karoq gebruiken is het wisselen ook in 3 tellen gebeurt.
Dit zouden ze moeten zijn:
https://nl.aliexpress.com/item/33040334719.html?spm=a2g0z.12010615.8148356.1.355342cesd3oEP
Wat een glimmend plaatje al niet teweeg kan brengen, hoop dat jullie wat aan de tip hebben, fijn weekend