Ongeveer nog hetzelfde. Ook alleen 1 kant. Helaas nog niet van gekomen om langs de dealer te gaan.Hoe is 't met je koplamp?
Is het daarbij gebleven of is ie nog doffer geworden?
Ach dit is een Skoda probleem, had ik ook met de Yeti de RR en nu met de 2e Fabia ook weer.Bij veel regen en openen deuren komt er water naar binnen vanaf het dak.
Dat verschijnsel heb ik met elke auto gehad na mijn Audi 80D van 1985. Maar dat was dan ook zo'n vierkante, die nog dakgootjes boven de deuren had zitten... Alle auto's nadien waren van het aerodynamisch-gladde soort en dan is dit blijkbaar lastig te vermijden. Zelfs de gesloten dakrails van de Leon ST lossen helaas dit niet helemaal op, merkte ik gisteren.Bij veel regen en openen deuren komt er water naar binnen vanaf het dak.
Goed idee! Gelijk doen had ik helaas geen tijd voor, maar moet het spuiten snel doen.Bedankt voor je update @Pendragon , hopelijk komen er via dit forum wat oplossingen voor de dor jou opgemerkte zaken. Ik ga zodra onze Karoq bij de dealer staat, de remklauwen en die lelijke metalen platen achter de schijfremmen van Hammerite glanzend zwarte lak voorzien. Dan neem ik meteen die delen van de schijfremmen mee, die jij als roestig omschrijft. Heb ik bij onze huidige Octavia ook gedaan en is wel wat werk, maar maakt de auto echt af.
De aanpassingen aan motor en DSG mogen pas na 5000km gereden te hebben begreep ik van VAG techniek in Nuenen. Ze hebben daar overigens tot morgen een actie van 30% korting op de tuning....
Het rare is dat ik dat bij de O3 niet had. Ook niet bij de S2. Misschien meer iets van de hogere auto's?Ach dit is een Skoda probleem, had ik ook met de Yeti de RR en nu met de 2e Fabia ook weer.
Wat wel helpt is je wagen onders om in parkeervak zetten bij mij daar die iets schuin de andere kant dan afloopt...
En wat betreft dat trillen, is het niet je vrouw die naast je zit omdat ze weer angsten uitzit vanwege je rijstijl ??
Ok, dank je wel, dan maar wat voorzichtiger doen en ook Edk zijn tip, auto andersom zetten, maar liever zet ik hem in het vak met de Kong naar achteren. Wat natuurlijk ook niet helpt is dat ik de auto goed onderhoud, waardoor er mooie druppels vormen die dan van de lak glijdenDat verschijnsel heb ik met elke auto gehad na mijn Audi 80D van 1985. Maar dat was dan ook zo'n vierkante, die nog dakgootjes boven de deuren had zitten... Alle auto's nadien waren van het aerodynamisch-gladde soort en dan is dit blijkbaar lastig te vermijden. Zelfs de gesloten dakrails van de Leon ST lossen helaas dit niet helemaal op, merkte ik gisteren.
Geen idee, maar als VAG nu iets bij de tuning ook wat aan dsg wil doen, dan kan dat niet, want tvs heeft (terecht) hun dsg software gelocked. Ik heb verder geen voorkeur.Ik lees wel vaker dat men bij TVS de DSG laat doen en de motortuning bij VAG techniek. Waarom maakt men die keuze denk je @Pendragon ?
Om de kaart in de digitale cockpit ook auto zoom te laten doen moet je in/uitzoomen en als het teken in beeld is het wieltje indrukken, dan gaat hij ook naar auto zoom.Tijdens het rijden is de navigatie kaart van de middenconsole naar de Digitale Cockpit gezet.
Bij aankomst de auto geparkeerd en uitgezet.
Op de terug weg viel het op dat de navigatie kaart op beide schermen verscheen.
De versie op de middenconsole zoomt in en uit tijdens de afritten en afslagen. De versie op de Digitale Cockpit blijft in dezelfde 'zoomstand' staan.
Op de middenconsole weer het scherm gewisseld en de kaart verscheen alleen op de middenconsole.
Heeft iemand dit al eens eerder meegemaakt ?
Ik was de passagier dus ik kon veilig de foto maken.
Wat je nog zou kunnen proberen is het volgende: voordat je een deur opentrekt even je hand erboven langs halen, dan ben je al een hoop water kwijt mede door de adhesie en oppervlaktespanning. Maar ik geef toe: daar denk ik ook vaak ongeveer 0,2 seconde te laat aan...Wat natuurlijk ook niet helpt is dat ik de auto goed onderhoud, waardoor er mooie druppels vormen die dan van de lak glijden
Ik probeer er altijd op te letten. Voorzichtig de deur open, gaat goed... Ik stap in, plons... Water naar binnen in de ochtend met m'n duffe kop vergeet ik het ook welWat je nog zou kunnen proberen is het volgende: voordat je een deur opentrekt even je hand erboven langs halen, dan ben je al een hoop water kwijt mede door de adhesie en oppervlaktespanning. Maar ik geef toe: daar denk ik ook vaak ongeveer 0,2 seconde te laat aan...
Ben je wel meteen wakker...Ik stap in, plons... Water naar binnen