Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
@De Stip, het heeft in zoverre zin dat je dan wel moet incalculeren dat je de koppeling sneller moet vervangen. Zeker als je ook nog met een caravan op pad gaat. Enige alternatief wat ik me kan bedenken is dat je de clampforce laat zoals die is en de schakelsnelheid laat terugschroeven, dat gaat ten koste van je acceleratie, maar kan het comfort ten goede komen.
Je kan de DSG zo snel laten schakelen dat hij de versnellingen er als het ware in gooit en zo langzaam dat je denkt gaat er vandaag nog wat gebeuren? Wellicht dat je daar nog een middenweg in kan vinden.
Nog niet @VAG-man, ze zijn zo druk dat ze er niet aan toe zijn gekomen. Inmiddels met de caravan op vakantie en de auto rijdt prima. Wel hoog in z’n toeren soms, maar dan schakel ik met de flippers op. Na de vakantie rij ik nog wel een keertje langs TVS om de laatste puntjes op de i te zetten.
Hoe bevalt jouw tuning en heb je nog iets aangepast dat wij (nog) niet hebben?
Mijn tuning bevalt erg goed, maar een 1.5 van de Karoq is niet te vergelijken met mijn 1.8. Ook heb ik een handbak. Ik ben 1x extra terug geweest naar Niek. De motor gaf zoveel koppel tussen een bepaald bereik van toeren dat het vliegwiel er geen raad mee wist.
De vraag van @De Stip was of ik nog iets heb aangepast was wij nog niet hebben.
Ik ga er vanuit dat hij doelt op de tuning zelf.
De 1.5 is een veel modernere motor en is dus een totaal andere motor dan de 1.8. Het softwarematig aanpassen zal heel anders zijn tussen deze twee motoren. Ook moet je met een DSG anders tunen dan met een handbak.
@VAG-man , ik bekijk het forum nu niet op m’n laptop maar op m’n mobiele telefoon, vandaar dat ik even niet scherp had, dat jij het niet over een Karoq met dezelfde motor had, maar over een andere Skoda. Anyway, toch bedankt voor je comment.
Ik snap het @De Stip. Ik doe het forum alleen maar op mijn mobiel. Als je het scherm een kwartslag draait zie je onderaan de posten wel de informatie staan over bijvoorbeeld wat voor auto iemand heeft. Ik vergeet dat soms ook.
Vandaag weer even tot volle tevredenheid naar @tvsengineering geweest om een laatste afstelling aan mijn Karoq te doen. Hij bokte toch nog iets teveel naar mijn zin van 7 naar 5 en vise versa. Ze hebben ter plekke een stukje software aangepast en het lijkt nu een stuk beter te rijden. Volgende week laat ik de Karoq weer uit op de A-3 en kan er goed vergeleken worden. Maar zoals gezegd, het voelde meteen beter dus zal het op de A-3 ook wel goed zitten
Wat een geweldig resultaat! Dat lijkt mij zeker een goed idee voor de mijne. Altijd fijn als iemand het al uitgeprobeerd heeft Mag ik vragen wat deze aanpassing gekost heeft?
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.