2200k cruisen in de Karoq is absoluut geen straf. Toch moet ik wel wennen aan het andere type motor, dan ik gewend was. De getunede Octavia 1.8TSI DSG was absoluut soepeler, dan onze huidige 1.5TSI DSG. Vooral bij flink gas geven, gaat de Karoq hoog in z'n toeren en schakelt hij terug. Dat deed onze Octavia niet. Misschien nadat VAG de code (eindelijk) van dit type gekraakt heeft en onze Karoq gaat aanpakken, zal het ten positieve veranderen verwacht ik.
Toch zijn er wel wat zaken opgevallen die ik bij de dealer zal voorleggen;
Apple CarPlay werkte niet naar behoren en nadat ik diverse pogingen heb gedaan om te koppelen, werkte het eindelijk weer. Gelukkig kon ik ook in Oostenrijk rekenen op en kundig antwoord van
@Corné de Kluijver
Ik kreeg zonder aanleiding tot 2 keer toe een melding van noodstop midden in mijn display (zo'n groot rood teken, begeleidt door een piep)
Tevens geeft de auto regelmatig aan dat er iets in de buurt van de auto is, terwijl ik meer dan 100 km/h rijdt. Net zo'n melding als die je met parkeren krijgt, of bij langzaam manoeuvreren in de buurt van obstakels.
Het stuur staat nog steeds iets naar links, ondanks dat men daar naar gekeken heeft. Hopelijk is het niet alleen bij kijken gebleven.....
Bij stationair maakt de auto een bijgeluid. Omschrijven daarvan is lastig, dus ik laat het bij de garage horen.
Er zitten geen Cargo Elementen bij onze auto. Of is dat niet meer bij MY2020? Want het zaklampje zat er ook al niet meer in helaas. Overigens ben ik ook al 2 van die zwarte afdek dopjes van de wielbouten kwijt. Die dingen zitten los op die bouten en moet je steeds aandrukken.
En als laatste ging gisteren bij het tanken, de tank klep niet open. Dat was echt zwaar k! Ik stond in een rij waar het al zo langzaam ging als dikke stront door een vergiet en toen ik eindelijk aan de beurt was, kreeg ik dus die klep niet open. Ben de rij maar weer uit gegaan en uiteindelijk de dealer gebeld. Als oplossing moest ik de auto van afstand afsluiten en weer openen en inderdaad was toen ook de klep weer te bedienen. Raar! En ik kon weer achteraan aansluiten in de rij. Grrrrr!!!
Heeft iemand van jullie een dergelijke ervaring of advies? Vooral dat CarPlay was ellendig, omdat ik niet begrijp wat er fout gaat. Het lijkt wel of je een bepaalde volgorde moet aanhouden van eerst de auto starten, telefoon aan de USB doen enz.