KESSY vergeten in te bouwen

leo442

Forumguru
Is al maanden terug over bericht in de media, en in 1e instantie had de RDW een mooie fout gemaakt in het persbericht: in plaats van dat er met ingang van 1 januari geen nieuwe kentekenpapieren meer uitgegeven worden (alle nieuwe kentekens wordt kentekencard), stond er dat de kentekencard met ingang van 1 janurari 2014 wordt afgeschaft.:maakmegek:

Publicatie is op RDW-site wel terug te vinden, uit het hoofd komt het hierop neer:
- alle nieuw uitgegeven kentekens krijgen met ingang van 2014 een kentekencard (pasje) in plaats van papieren
- alle (gebruikte) auto's die overgeschreven worden naar een nieuwe eigenaar krijgen vanaf 1 januari ook een kentekencard
- vanaf 2020?? krijgen alle auto's die nog kentekenpapieren hebben ook een kentekencard
- voor het overschrijven van de auto naar een nieuwe eigenaar krijg je een code (in plaats van overschrijvingsbewijs), zodat je de auto bij verkoop kunt over laten schrijven, maar iemand met alleen de card kan dat dus niet.
- bij overschrijven van kenteken naar nieuwe eigenaar, krijg je niet direct de (nieuwe) card mee, die wordt opgestuurd en krijg je een aantal dagen later. Bij aanhouding/controle door politie is dit geen probleem omdat die gewoon de actuele eigenaar in het systeem kunnen zien.


Én er staan voldoende filmpjes met uitleg op youtube!
 

M&M

Lid
Even in topic.
Heb mijn auto geaccepteerd zonder kessy. Ik heb daar mijn eigen reden voor? Als oorzaak werd gegeven dat er een wijziging is geweest met productie codes van het alarmsysteem. Hier is het fout gegaan bij de importeur. Kan kloppen, ik heb er een alarm op zitten.
Hoe zit het bij anderen die een auto hebben ontvangen zonder kessy?
 

riskitalltowin

Actief lid
Normaal is Kessy sinds kort toch niet meer mogelijk zonder alarm (sinds productie KW45)? Dan zou daar de fout zitten? Ben toch blij dat ik Kessy en alarm heb aangevinkt bij de mijne.

Mocht de mijne zonder Kessy komen, ik aanvaard hem niet (na het lezen van de voorwaarden in het leasecontract). Is door mij er doelbewust opgezet.
 

svdm

Senior Member
Ik vroeg me eerder af wat KW45 betekent.., of wordt WK45 bedoeld? In dát geval zou ik het nl. ook moeten hebben.., mijn productieweek was nl. 48.
 

Darkside

Forumguru
In de O2 zit ook beweging sensor. Als ik de hondjes er in laat zonder de sensor uit te zetten gaat ie af.
 

andrehj

Forumguru
Er zijn zeer veel manieren:
  • Iemand in de auto opsluiten en die laten bewegen. Na een tijdje gaat het alarm af.
  • De auto opkrikken terwijl ie op slot staat. Hierdoor gaat ook het alarm af.
  • De aanhangerstekker aan- of afkoppelen met de auto op slot. Hierdoor gaat ook het alarm af.
  • Kijken of je een knopje onderop de B-stijl hebt. Dit is de makkelijkste manier.
 

Darkside

Forumguru
Die laatste misschien de makkelijkste. Maar niet de leukste.

Daarbij vergeet Skoda de laatste tijd zoveel. Misschien hebben ze wel het knopje ingebouwd maar zijn ze het alarm vergeten :-). Zou graag hoorbaar bewijs hebben.....
 

henriz

Forumguru
Onderop de B-stijl aan de bestuurderskant heb ik een knipperend ledje. Bedoel je die? Of is dat iets anders?
 

svdm

Senior Member
Onderop de B-stijl aan de bestuurderskant heb ik een knipperend ledje. Bedoel je die? Of is dat iets anders?
Dat is puur een waarschuwingslampje (dat je zelf ook ziet dat de auto op slot zit) en om evt. kwaadwillenden af te schrikken.
 

MarcoO2

Forumguru
Zat de auto op slot tijdens een bandenwissel? Heb je al binnen in je auto naast je stoel op de B-stijl gekeken?
 

bonyuri

Actief lid
Alarm was bij de greenline toch gewoon een optie in het safety pakket?
Geen safety pakket = geen alarm lijkt me zo.
 
Bovenaan Onderaan