<geknipt>
Voor mijn gevoel kozen die 81% het woord Octavia, wat ook logisch op dit gedeelte van het forum.
Het was meer richting jouw een bevestiging voor je keuze, die absoluut super is.
Mijn keus is dus een saaie trage diesel geworden, waar ik me prettig bij voel.
Maar de vraag op het forum was welke lease ik zou kiezen uit 4 bakken, waar mijn keuze niet bij stond, dus 'none of the above'
Je keuze is super, zonder meer. Nu inderdaad wachten. Hoop dat je hem voor half october hebt... Maar wachten duurt zo lang
Eens, ik vertrouwde op een niet teveel gekleurd advies maar op een Skoda forum in een O³ subforum vraag ik erom.
Mijn keuze"beperking" in deze heeft me inderdaad gestuurd naar waar ik ben. Voor mij de DSG en het genot hiervan boven het vermogen. Natuurlijk wilde ik liever een 1.8 TSI of een 2.0 TDI rijden die de straatstenen uit de grond trekt. Ach, mijn volgende auto over 4 jaar, bij een volgende stap in m'n carrière?
Ach, saaie diesel? Ik vind de 1.6 TDI met DSG anders heel prettig rijden. Ik reed hem splinternieuw uit de showroom en vond hem wat lui onderin, maar op toeren kwam er goed leven in. Ja, geen 2.0 TDI power. Maar mocht de leasemij besluiten om deze motor er in te lepelen hoor je mij geen minuut klagen. Ik prefereer zelf ook absoluut diesel.
En wachten... ja dat duurt altijd te lang. Eerst maar eens mijn proeftijd doorkomen, zou ook lachen zijn als ik daar niet door kom. O, o, o...
Maar ehm, oktober. Het is nu eind juni. Ik heb zoiets van 8 weken levertijd wordt alweer eens wat! Maar ben benieuwd....
Ik heb trouwens ook een aantal keer over de site gekeken en hier staat wel weer 1.2 TSI met DSG en daar weer niet enz... Hetzelfde voor dynamic pakket, is dat nou wel of niet met 3 spaken stuur? En die DSG flippers, wanneer krijg je die nou wel of niet?
Duidelijkheid is ver te zoeken. Zo zijn er nog wel meer opties waar ik echt van denk "tja, dat moet ik dan maar zien als ik de wagen ophaal". Neem de prullenbakjes in de deuren. Of de 230v aansluiting in de achterkant van de armleuning. Of de multimedia houder in de console.
Zo ook voor de auto zelf. Ik heb zeer kortgeleden geleerd dat de "goedkope" versie met de 1.2 motor geleverd wordt met een torsieas en de "duurdere" modellen met multi-link. De 1.6 TDI volgens mij ook met torsieas, verklaar wellicht het gehobbel dat ik tijdens de proefritten waarnam. Je hebt dus niet met dezelfde auto te maken.