Kleine opfrisbeurt Rapid; Vaarwel 1.2 TSI, welkom 1.0 TSI!

Noord26

Forumguru
Dat klopt, maar als je eenmaal echt xenon gewend bent zijn dit maar pitjes. Ze bewegen niet mee op/neer en links-rechts en met 2000 lumen duidelijk minder opbrengst als 3200 lumen. Heb er mee proef gereden en ben denk ik verwend geworden..

Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Opvallend dat Pon de Spaceback uit het programma gooit, teveel concurrentie met de Fabia? De Rapid hatchback die je wel kunt bestellen ziet er meer uit als sedan, dus lijkt dan de plaats in te nemen die bij de Fabia I voor de sedanversie was gereserveerd. Natuurlijk zijn de verschillen met de Rapid wat groter, maar dit lijkt toch wel de verkooptaktiek van Pon te worden.

TurboT

Forumguru
Opvallend dat Pon de Spaceback uit het programma gooit, teveel concurrentie met de Fabia? De Rapid hatchback die je wel kunt bestellen ziet er meer uit als sedan, dus lijkt dan de plaats in te nemen die bij de Fabia I voor de sedanversie was gereserveerd. Natuurlijk zijn de verschillen met de Rapid wat groter, maar dit lijkt toch wel de verkooptaktiek van Pon te worden.
Bedoel je niet juist de sedan versie?

TurboT

Forumguru
De bi xenon lampen met led lijken me wel leuk. SuperSkoda zal het vast wel verkopen voor ruim 350 euro per koplamp :D

fireben

Forumguru
Dat klopt, maar als je eenmaal echt xenon gewend bent zijn dit maar pitjes. Ze bewegen niet mee op/neer en links-rechts en met 2000 lumen duidelijk minder opbrengst als 3200 lumen. Heb er mee proef gereden en ben denk ik verwend geworden..
ja dat klopt maar is wel iets meer dan 2000lm hahah maar idd niet veel had ook liever 6000k gehad idd

Noord26

Forumguru
Ik moet toegeven: als men de prijs gelijk weet te houden met de huidige serie, echt veel auto voor je geld. En ik zie xenon ala Superb units, O3 navigatie. Binnenkort maar eens buurten bij de lokale dealer!

Noord26

Forumguru
Nu ben ik toch nieuwsgierig. Wat is er zo slecht aan de xenon lampen van de Rapid?
Het zijn niet de normale xenon lampen van 3200 lumen. Maar terug getuned naar 2000lumen lichtopbrengst. Zodat hoogte regeling en wis-was installatie niet verplicht is.

Slecht zijn ze zeker niet, maar ze willen er bij Skoda wel als optie net zoveel voor ontvangen als normale echte xenon.

Toen ik foto's zag van de aankomende update stond erbij vermeld bi-xenon. Dat is interessant.

Laatst bewerkt:

turboturbo

Forumguru
Dank voor de uitleg! Ik had hier nog nooit van gehoord.

Is dat niet een kwestie van andere pitjes (lampjes) erin steken? Of waar bestaat die 'terugtuning' dan precies uit?
Hoogte regeling etc was toch allang niet meer verplicht voor alle xenon?

Noord26

Forumguru
Dank voor de uitleg! Ik had hier nog nooit van gehoord.

Is dat niet een kwestie van andere pitjes (lampjes) erin steken? Of waar bestaat die 'terugtuning' dan precies uit?
Hoogte regeling etc was toch allang niet meer verplicht voor alle xenon?
Het was niet meer verplicht inderdaad. Maar je krijgt het bij normale xenon het er dan wel standaard bij vanaf de fabriek. En dat maakt het rijden nog een stuk prettiger in het donker.

Je kan er niet zo maar andere lampjes in steken helaas. Er zit meer techniek achter. En zelfs als dat zou kunnen heb je grote kans op een virtuele kerstboom tegenwoordig met het canbus systeem.

Carlovdw

Forumguru
Je kan toch ook niet verwachten dat voor amper 500€ opleg je het systeem krijgt wat ergens anders1000€ en meer kost

Noord26

Forumguru
Je kan toch ook niet verwachten dat voor amper 500€ opleg je het systeem krijgt wat ergens anders1000€ en meer kost
€1000,- koop je full-led (Seat) of matrix (Opel) koplampen voor. €500,- is het ook niet: €690,- voor deze matige 'xenon' lampjes. ;)

Carlovdw

Forumguru
Ik ben van BE we hebben 480€ betaald.
Ik vind dat ik waar voor men geld heb gehad.
Het is natuurlijk persoonlijk en voor iedereen vrij om er een andere mening over te hebben
Maar ik heb een klein vermoeden dat deze nieuwe bixenon ook weer een prijsklasse duurder worden

Bovenaan Onderaan