RusherSkoda
Actief lid
Exact hetzelfde lange tijd gehad. Opeens verdwenen en weer rust!
Onderdeel eraf gevallenExact hetzelfde lange tijd gehad. Opeens verdwenen en weer rust!
Misschien eens bij garage gaan horen want heb nog nergens op fora iemand met zelfde probleem tegengekomen?
Onderdeel eraf gevallen
En rubber deurstrips toch?Dat gebeurd alleen met achterruitwissers en sierstrips.
Die zou ik bijna vergeten.En rubber deurstrips toch?
Twee vraagjes over de parkeerrem:
- Bij mijn eerste onderhoud vorige week is een werkplaatsorder aan de handrem uitgevoerd. Weten jullie wat dit is, want mijn handrem werkte perfect naar mijn eigen mening.
- Irritatie: echtgenote heeft tijdens het rijden (15km/u) per ongeluk de handrem aangetrokken, met een hevig krakend geluid tot gevolg. Gekende situatie?
Licht irritant: bij mijn Superb Limousine met panodak gaat er iets fluiten als het panodak openstaat, vanaf 85/90 km/h.
Jawel hoor. Gewoon knopje blijven vasthouden. Kom je gewoon volledig tot stilstand.Nooit geprobeerd tijdens rijden, maar het zou me niet verbazen dat een electronische handrem activeren tijdens rijden niet mogelijk is.
Jawel hoor. Gewoon knopje blijven vasthouden. Kom je gewoon volledig tot stilstand.
En wat zeggen ze nuchter de rest van de week ????Geluid, griiiieeeeeeeeep , zeggen mijn medewerkers ook op maandag
Optrekken geeft onregelmatig een geluid uit de dsg.
Niet altijd en soms een maand weg.
Vliegwiel? Of iets anders.
Herkenbaar?
Sterker nog, in de handleiding (ja,die bestaat) staat zelfs beschreven dat je de handrem moet gebruiken in het geval dat de remmen weigeren. Fungeert dan als noodrem. En het werkt goed kan ik zeggenals ik het goed heb, heeft zelfs het instapmodel van S3 een electronische handrem. Bij wegrijden en uitzetten van de auto gaat deze electronische handrem automatisch uit respectievelijk aan.
Nooit geprobeerd tijdens rijden, maar het zou me niet verbazen dat een electronische handrem activeren tijdens rijden niet mogelijk is.
Sterker nog, in de handleiding (ja,die bestaat) staat zelfs beschreven dat je de handrem moet gebruiken in het geval dat de remmen weigeren. Fungeert dan als noodrem. En het werkt goed kan ik zeggen
Optrekken geeft onregelmatig een geluid uit de dsg.
Hard, vol gas of juist erg gedoseerd er komt zo nu en dan een hamster uit mijn dsg (zegt mijn dochter).
Niet altijd en soms een maand weg.
Vliegwiel? Of iets anders.
Herkenbaar?
Geluid, griiiieeeeeeeeep , zeggen mijn medewerkers ook op maandag
De eerste 40.000km heb ik zonder deze dsg kwaal gereden. Daarna trad dit op en gaf de wagenparkbeheerder aan "vliegwiel". Hij bleek gelijk te hebben, bij 45.000 rammelde het vliegwiel er vrolijk op los.voornamelijk de eerste kilometers na start (20-30 minuten).
Onterechte slip van de koppeling, met telkens in één keer sprong nasr hogere toeren en dus raar geluid.