Kleine storingen / irritaties

Canon-Eye

Forumguru
Daarnaast had ie ook de mistlampen welke bij een bocht aangaan. Vind dat altijd zo'n dom gezicht , vooral op rotondes, dat ik het heb laten wegprogrammeren
Precies de reden dat ik dit bij een volgende auto ook absoluut niet actief wil hebben. Volslagen belachelijk gezicht - overdag zomogelijk nog idioter dan bij duisternis...

B.Stuurder

Forumguru
Wil je wel eens horen na een weekendje Gent na een avondje in de Dulle Griet..
Nederland gaat het leren, maar kan niet tippen aan het Bourgondische Belgie. Ik werk als Nederlander in Belgie.. kan er een beetje over meepraten (ook in t Vlaams ;))
Oh, ben jíj dat? :deuk:

B.Stuurder

Forumguru
Ze hebben niets gestolen. Ze hebben de auto niet eens open gekregen. Lang leven het kinderslot.

Behalve die van mij waren nog een O3, 2 meganes, een espace en een traffic de sjaak in de straat..
Voor dat soort zaken heb ik camerabewaking op mijn oprit. Alleen mag je de beelden niet gebruiken als er iets gebeurd. Wat een land.

Gisteren had één of andere steekneus zijn auto op de oprit van een buurman geparkeerd (eigen terrein) Buurman auto er achter gezet en politie gebeld. Politie komt, kan naar eigen zeggen niks anders dan advies geven aan buurman om de auto weg te halen, want mocht de man terugkomen en de politie bellen omdat de buurman achter zijn auto staat en hij niet wegkan, dan slepen ze de auto van de buurman weg! Wat een land.

Schep

Forumguru
Als ik ga rijden hoor ik een druppend geluid vanachter. Zet ik de auto stil, dan gaat het door tot, en nu komt het; tot ik de ventilator/kachel op off zet of de motor uitschakel. Zet ik deze weer aan dan blijft het stil tot ik weer ga rijden. Iemand anders hier ook last van??
Ja! Heb jij ook een panodak? Ik heb het vermoeden dat het door de afwatering komt.

RefleCs

Forumguru
Oh het zijn 3 irritaties.. als het geregend heeft, of ik heb de auto gewassen, is er iets heel vreemds aan de hand..

Als ik ga rijden hoor ik een druppend geluid vanachter. Zet ik de auto stil, dan gaat het door tot, en nu komt het; tot ik de ventilator/kachel op off zet of de motor uitschakel. Zet ik deze weer aan dan blijft het stil tot ik weer ga rijden. Iemand anders hier ook last van??

Nee dit is mijn nog niet opgevallen. Ik zal er eens op letten. De camera wordt inderdaad heel snel goor, bij MY 2017 hebben ze daar een sproeier op gezet volgens mij. Die mistlampen (naast dat je er geen zak aan hebt) is ook een irritatiepuntje. Het is zooooo lelijk. Staat bij mij nog op het lijstje om weg te programmeren.

D.A.V.E.

Nieuw lid
Beste @D.A.V.E. het feit dat je cruse controll steeds terug oppakt na terugschakelen heeft te maken met je front assist optie. Een wagen met automaat kan continu blijven afremmen en optrekken ten opzichte van de voorganger, een auto met handbak niet. Om je toch de optie te bieden om op cruse controll te blijven rijden pakt hij de cruse controll na iedere schakelbeweging terug op. Een handeling minder voor jou. Anders zou je na het schakelen steeds weer de cruse controll moeten activeren. Wil je de cruse controll deactiveren even je rem aantikken of een tikje naar voren tegen de handel. Niks mis mee toch. In zijn algemeenheid moet ik toch even kwijt dat ik vind dat echte tekortkomingen moeten worden gemeld en geen futiliteiten.
...

@willemk Zoals gezegd heb ik geen automaat en aangezien ik enkel de verkeersborden optie heb, heb ik daar ook niks aan. Misschien maar eens laten activeren :D Hangt ook van rijstijl af vermoed ik, want gebruik de rem bijna nooit om de cruise af te zetten.
Verder wat @Canon-Eye zegt:
Kijk nog eens even naar de topictitel.
Volgens mij staat daar "Kleine storingen / irritaties"... Daarom lijkt deze opmerking me niet helemaal terecht.
...
Dit zijn allemaal kleine irritaties en hebben er ook nog niet toe geleid dat ik ontevreden ben (wel integendeel!) over de Superb :)

Canon-Eye

Forumguru
want gebruik de rem bijna nooit om de cruise af te zetten.
Ik gebruik de rem - of de koppeling (dat kan bij de Fabia ook nog) - helemaal nooit om de CC af te zetten.
Een vingertop tegen het schakelaartje op de RAW-hendel is veel makkelijker, daar hoeft m'n hand niet voor van het stuur af.

Schep

Forumguru
Wel vreemd dat ventilatie en motor invloed hebben op het aanwezig zijn van het geluid
Ja, dat is merkwaardig. Het zou natuurlijk kunnen dat er een blower door het afwateringskanaal blaast, ofzo. Het is ook best een hard gedruppel, zelfs met de radio op normaal volume is het waar te nemen.
Mijn auto moet vrijdag voor een beurt naar de garage. Zal het even op het lijstje zetten.

Overigens heb ik wat last van een rollo achterin die niet lekker teruggaat, dacht in eerste instantie dat dit kwam doordat de rails verstopt waren ofzo, maar ook als ik de rollo helemaal uit de rails haal blijft iet steken. Gaat ook op het lijstje.

Inmiddels heb ik ook wat (beginnende) last van trillende remmen. Vooral bij fors remmen trilt het stuur. Ik vermoed dat de schijven voor krom zijn of beginnen te raken.
Op zich geen vreemde klacht bij een automaat, en al helemaal niet door de autohold functie, maar ik vind 30dkm wel wat snel voor kromme schijven, wellicht dat ACC toch voor wat overmatig remmen zorgt waardoor de schijven warmer worden dan wanneer je het zelf regelt. Als je dan uiteindelijk bij het verkeerslicht staat op autohold trekken ze daardoor wellicht sneller krom.

Met met mijn Golf heb ik dat nooit ervaren, en die leverde ik in met een ton op de klok en de originele schijven.
Even kijken of ze die schijven kunnen afdraaien, en desnoods bij de volgende beurt (@ 60dkm) maar een nieuw setje.

MarsMars

Senior Member
Ja, dat is merkwaardig. Het zou natuurlijk kunnen dat er een blower door het afwateringskanaal blaast, ofzo. Het is ook best een hard gedruppel, zelfs met de radio op normaal volume is het waar te nemen.
Mijn auto moet vrijdag voor een beurt naar de garage. Zal het even op het lijstje zetten.
Bij mij is dat druppel geluid ook vaak te horen, en dat stopt inderdaad direct als ik bij stilstand ff de motor stop en weer start. Blijft vreemde gewaarwording. Garage kon natuurlijk niks vinden...

MarsMars

Senior Member
Na een garage bezoek om dingen op te lossen heb ik mijn auto teruggekregen met extra storingen en irritaties die niet op de werkbon staan.

De volgende "verbeteringen" en producteigenschappen zijn aan mijn auto toegevoegd:
  • Het kraken van DCC achter is een producteigenschap;
  • Het kraken van de veerpoten vóór is ook een producteigenschap;
  • De rechter ruitensproeier deed het voorheen nauwelijks, nu spuit dat ding recht omhoog tegen de motorkap aan, terwijl de linke af en toe met 3 straaltjes spuit, en dan weer met 1. Als het er maar 1 is, dan spuit het wel verdomd hard tegen de voorruit;
  • Met het wijzigen van de ruitensproeiers, spuiten de sproeiers voor de koplampen plotseling ook bijna elke keer dat ik aan die hendel trek;
  • De gevoeligheid van de sensoren rondom is op standje "vrouw" gezet, waar ze voorheen op standje "man" stonden. Ze detecteren nu ook overvliegende drones, schijtende meeuwen en passerende struisvogels. Wordt er in de file nu compleet gestoord van, zo gevoelig zijn die dingen nu!
  • Nieuwe zomerbanden omdat de oude binnen 40.000km compleet versleten waren (conti's). Helaas niks geleerd van die idiote korte levensduur, dus er zitten helaas weer conti's onder.

Verder geen problemen :laugh:

willemk

Senior Member
ik weet niet wat voor flapdrollen er bij jouw dealer werken, maar ze moeten zich diep schamen dat ze je zo weer op pad sturen. Zeker wat het sproeien van je voorruit betreft, we gaan de pekelperiode in en dan moeten die dingen gewoon fatsoenlijk je voorruit reinigen. Het gaat wel om jouw veiligheid (en van je gezin!) tenslotte. Geef ze een "goede" beoordeling en vlug een andere opzoeken.:jaja:

Het is toch niet normaal dat bij een nieuwe auto het onderstel kraakt. Tegen bijbetaling voor de dcc krijg je dan de producteigenschap kraken achter erbij cadeau :sterretjes:

Bij mij kraakt hij voor bij drempels. Ik vermoed gewoon de stabilisatorstangrubbers. Bijna 30k beurt. Ben benieuwd wat ze zeggen.

VolvoFox

Senior Member
Het is toch niet normaal dat bij een nieuwe auto het onderstel kraakt. Tegen bijbetaling voor de dcc krijg je dan de producteigenschap kraken achter erbij cadeau :sterretjes:

Bij mij kraakt hij voor bij drempels. Ik vermoed gewoon de stabilisatorstangrubbers. Bijna 30k beurt. Ben benieuwd wat ze zeggen.
Bij mij zijn de veerpootrubbers vervangen en weg is het gekraak.

RefleCs

Forumguru
Ik heb ook een klein puntje. Voor het voorwiel zit een flapje. Met een verlaagde Superb rij je die er binnen no time onder vandaan. :angel:

Overigens geen idee wat het nut is van die dingen behalve het raken van stoepranden :tongue:

Bovenaan Onderaan