Kleuradvies gevraagd

Zeeman

Nieuw lid
op de nieuwe superb wordt Moon White ok leverbaar. wordt nu toch een beetje onrustig want het vrouwtje vindt lava blue saai (!), ik kan nog switchen.....
is moon white anders dan de uni lak ?
 

Canon-Eye

Forumguru
Geen enkele kleur springt er voor mij echt uit, dus het zou zo maar eens een witte kunnen worden.
Dat is helemaal correct, ervan uitgaande dat wit (bij verf althans) het ontbreken van alle kleur is...:)
 

CoesDoes

Forumguru
Moon White zal waarschijnlijk een metallic lak zijn, misschien hebben ze bij de dealer wel een kleurstaal, maar ook dat is lastig oordelen. Je kan evt. kijken of er dealers in de buurt zijn die een hatchback in jouw voorkeurskleuren hebben staan zodat je een redelijke indruk kunt krijgen. (Ik weet toevallig dat ze in A'doorn een Lava Blue, Platin Gray en Topaz Brown hebben staan, let wel op vertekening door showroomlicht..)
En verder is er natuurlijk zoeken naar foto's en filmpjes op internet! (Zoals bv Lava Blue
)
 

Zeeman

Nieuw lid
Kan iemand mij vertellen of die nieuwe kleur wit (Moon white) een soort parelmoer metallic is want dat zou een hele mooie kleur zijn. Levertijd voo deze kleur is voor mij wk 45 (!). gewoon uni wit laat ik maar voor wat het is.
 
Betreft de kleur Moon White voor de Superb, is dit echt waar dat week 45 als verwachte week wordt aangehouden? Ik zit nu reeds een week te wachten op antwoord van de dealer, die overigens zelf niets van nieuwe kleuren af wist. Zegt ook iets over de dealer.
 

Zeeman

Nieuw lid
De Superb (facelift) in de video van Autoweek.nl van vorige week is candy white. staat ook op de website van Skoda. Moon White is volgens mij gebroken wit of parelmoer..... zit echt te gokken, en kan ook op inteernet geen kleurstaaltje vinden. Ik wacht ook op antwoord van mijn delaer. Als iemand iets verneemt over deze kleur gooi het dan even op forum.
 
Mijn dealer laat inmiddels weten dat de nieuwe kleur best weleens Moon White zou kunnen gaan heten.
Dat deze kleur ook nog niet definitief besloten zou zijn, en ook nog niet voor de Octavia.
Verder kan hij mij nog geen afbeelding tonen van de Helix velgen, die er onder de Greenline gaan komen.

Wat inmiddels wel is bevestigd, zijn de alu dakrails, die standaard vanaf de Ambition komen.
 
Ik ben bezig met het uitzoeken van het leer.
Ik heb een octavia combi elegance businesline besteld in de kleur pacific blue. binnenin gewoon het zwarte dash met burlwood sierlijsten. nu ben ik benieuwd wat er voor leer mooi bij zou staan. ik heb nu beige leer voor de zitvlakken en rug gekozen. de rest zwart nappaleer (denk dat ik voor het nappa toch maar gewoon leer kies). zie de foto
wat vinden jullie er van? jullie nog suggesties?
 

Bijlagen

  • IMAG0753.jpg
    IMAG0753.jpg
    433,6 KB · Weergaven: 41
Op de superb is chromen dakrails altijd standaard geweest bang de Ambition, echter beweerde m'n dealer drie weken geleden plotseling van niet. Hij kon namelijk op de Ambition ook de rails aanhinken in zijn programma, maar ik wees hem op het feit dat dit standaard is. Daar zijn we na drie weken inmiddels uit, het blijft een standaard!
 

Daap

Nieuw lid
Ik was in de veronderstelling dat je het over een Octavia had ipv een Superb. Jammer.... die chromen dakrails is voor mij een reden om geen Ambition Businessline uit te zoeken maar een kale Elegance omdat hier de chromen dakrails wel standaard op zijn.

Wel vreemd: in bijvoorbeeld de UK kun je de chromen dakrails als optie aanvinken op de Ambition alleen is dat hier in NL blijkbaar met de fabriek afgesproken om niet te doen :thumbsdown:

Wel is het mogelijk om ze achteraf om te wisselen echter kost dat minstens 700 euro aangezien de dakhemel helemaal gedemonteerd moet worden. Daarnaast is het maar afwachten hoe het dakhemel terug wordt geplaatst (hoe netjes etc.)
 

RoelF

Forumguru
Molenhoff heeft het in zijn laatste bericht over de Superb, maar daarmee heeft hij niet gezegd dat het op de Octavia niet standaard is. Ik zou het nog even goed navragen, Daap.
 

res-q

Senior Member
Je kunt natuurlijk wel de zwarte dakrails zilver laten spuiten :) Dan heb je een ambition met zilveren dakrails. Als je dan als optie nog de zilveren raamomlijsting neemt is het van de buitenkant net een Elegance, op de Xenon-verlichting en PDC aan de voorzijde na :)
 

Zeeman

Nieuw lid
weer geswitched; naar Moon White. wordt vanaf wk 37 geproduceerd. Lava blue viel mij toch tegen na filmptje op forum. Moon White moet een soort parelmoer (metallic) worden. lijkt mij een fantatische kleur icm bruin leer.

aflevering wk 45(!)
config:
1.8 tsi combi eleg. bsn
6 bak (DSG valt tegen in de 1.8 tsi, autoweek says...)
dynamic pakket
pao dak
18'' lm
wegklapbare trekhaak
sierlijst alu grille
cognac leer int. (inbouw achteraf Royal class leather Urk)
 

Altos

Banned
weer geswitched; naar Moon White. wordt vanaf wk 37 geproduceerd. Lava blue viel mij toch tegen na filmptje op forum. Moon White moet een soort parelmoer (metallic) worden. lijkt mij een fantatische kleur icm bruin leer.

aflevering wk 45(!)
config:
1.8 tsi combi eleg. bsn
6 bak (DSG valt tegen in de 1.8 tsi, autoweek says...)
dynamic pakket
pao dak
18'' lm
wegklapbare trekhaak
sierlijst alu grille
cognac leer int. (inbouw achteraf Royal class leather Urk)
Ben ook zeer benieuwd naar de combinatie wit met cognac leer :)
 

Zeeman

Nieuw lid
Ik ben eruit :D Moon white moet haast wel het Oryx White van VW zijn. vanmiddag gezien op een Golf 7 bij de dealer. prachtige parelaffect lak maar wel even Euro 995 meerprijs (bij VW dan). dit wordt m dus
 
Dus, zeeman als het goed begrijp rij je nu een superb in amethyst purple, en gaat over naar een witte Octavia?
 

fh232

Nieuw lid
Ik zoek een foto/voorbeeld van een Octavia met de Premia zwarte 16 inch velgen (als accessoire leverbaar op O3). Ben nieuwsgierig hoe deze velgen staan bij bijv. een Candy White of Race Blauwe combi Ambition BL. De velgen staan wel in het accessoire boekje, maar ik kan nergens een foto vinden met een O3 met deze velgen gemonteerd :(
 

Zeeman

Nieuw lid
reed Superb, was leasebak van ex werkgever. Ben begin dit jaar voor mezelf begonnen en ben door de Superb fervent Skodarijder geworden. Die paar centimeter meer beenruimte op de achterbank is me de 8K meerprijs echter niet waard. Als amethyst trouwens op de O3 leverbaar was had ik die genomen want wat is/was die kleur mooi man..
 
Bovenaan Onderaan