Rallye
Forumguru
Ik kan meestal tussen de 750-800km rijden voor het oranje lampje oplicht en de text "Tanken Bitte" tevoorschijn komt.
Heb je de maxidot op Duits staan? Die heb ik snel op Engels gezet....
Ik kan meestal tussen de 750-800km rijden voor het oranje lampje oplicht en de text "Tanken Bitte" tevoorschijn komt.
Die heb ik ook op duits staan. Het is immers een VAG auto :winkie:Heb je de maxidot op Duits staan? Die heb ik snel op Engels gezet....
En soms ook duidelijker dan sommige woorden die ze gebruiken in het Engels.
Mijn ervaring is dat die duurdere brandstoffen niets uitmaken als je kijkt naar het verbruik. Het maakt wel uit in de geluidsproductie van de pompverstuiver; dat kon ik wel merken.Wil nog wat toevoegen aangaande dit bericht en wil wat reacties losmaken.
Wat denkt het forum, kan het zijn dat je uit het ene merk brandstof meer kilometers rijdt dan uit een ander merk. Ik heb die ervaring wel.
Wil nog wat toevoegen aangaande dit bericht en wil wat reacties losmaken.
Wat denkt het forum, kan het zijn dat je uit het ene merk brandstof meer kilometers rijdt dan uit een ander merk. Ik heb die ervaring wel.
Ik vraag me oprecht af of de psychologie niet hierbij een rol speelt?...
Dus ong +100km uit een tank van 55 of 60 liter (weet ik niet meer juist)
Ik vraag me oprecht af of de psychologie niet hierbij een rol speelt?
Je WEET dat je duurdere (zou zuiniger moeten zijn) brandstof in de tank hebt zitten en je daarop je rijgedrag aanpast?
Ik kan met een volle tank tussen de 650 en 700km doen en dan gaat het lampje en de melding "Please refeul" branden. Maxidot geeft dan nog zo ongeveer 100 a150km aan tot tank leeg. gemiddeld verbruik is momenteel(met deze tank) rond de 7.8l, ik heb met deze tank +/-80km met een paardentrailer(+/-1450kg) eraan gereden
Hoi allemaal,
Ben nieuw hier en sinds enkele dagen een fiere bezitter van mijn eerste Skoda O2 Combi (facelift - 1.9 TDI).
Ik ben hem nu nog aan het "inrijden", maar ik denk dat het verbruik t.o.v. van mijn vorig voertuig (Ford Focus Clipper 1.8TDCI - gemiddeld verbruik over 173000Km = 6.1L/100Km) goed gaat meevallen.
Ik moet morgen mijn eerste tankbeurt gaan doen (werd met volle tank afgeleverd !) maar volgens de BC zit het verbruik momenteel rond de 5.7L/100Km (70% autosnelweg, 20% gewone wegen, 10% stadsverkeer (ongeveer)). Is dit reëel of is de BC wat optimistischer ??
Ik zal het morgen eens gewoon uitrekenen.
Nog een vraagje : wordt de O2 nog zuiniger na het inrijden ? Ik vermoed van wel.
Greetz