km afstand

skodaboy

Forumguru
ik heb tot nu toe ook 650 km met een tank gereden,
nu staat de tankmeter net voor het rode gebied,en op het scherm van de boordcomputer staat nog 120 km tot tanken...
het tanklampje brand ook nog steeds niet...
de km's die ik rij zijn voornamelijk over secundaire wegen,
hier van heb ik ook zo'n 70 à 80 km met mijn aanhangwagen gereden. :crazy:

vandaag nog even door gereden tot diep in het rode gebied.
op de dagteller stond 690km toen het tanklampje oplichte,
boordcomputer gaf toen 90km tot tanken aan,
heb toen nog door gereden tot 740km,dus das dik 50km met een brandend lampje..bij de laatste km's naar het tankstation begon ik toch wel wat onrustig te worden als je de tankmeter ziet...:smiley29:
op de boordcomputer stond toen nog 30km tot leeg...
heb hem dus terug (nok)vol gegooid en er ging dus dik 54l in...
ik had dus nog een 6 liters over...de 4X4 heeft een tank van 60 liter. :xyxthumbs:

Bijlagen

• tankmeter.leeg.jpg
    tankmeter.leeg.jpg
    2,6 KB · Weergaven: 3
En je kon dus nog ruim 80 km rijden in plaats van de geafficheerde 30. Ik heb vanuit Frankrijk ook een keer tot aan het tankstation in Luxemburg gereden met de laatste 40 km "0" op het resterende rijbereik. Er zit dus echt wel marge op. Bewust volgens mij: de laatste 100 km gaat er gewoon in 50 km doorheen, dus het systeem zit te snel op 0.

Ik ben echt niet suicidaal, maar tot op 100 km van Luxemburg ging ik het tankstation nog gemakkelijk halen... toen het rijbereik dan pijlsnel daalde had ik ook geen keus meer: zo dicht bij de Luxemburgse grens is er geen enkele Fransman zo gek om een tankstation te openen.

skodaboy

Forumguru
En je kon dus nog ruim 80 km rijden in plaats van de geafficheerde 30. Ik heb vanuit Frankrijk ook een keer tot aan het tankstation in Luxemburg gereden met de laatste 40 km "0" op het resterende rijbereik. Er zit dus echt wel marge op. Bewust volgens mij: de laatste 100 km gaat er gewoon in 50 km doorheen, dus het systeem zit te snel op 0.

Ik ben echt niet suicidaal, maar tot op 100 km van Luxemburg ging ik het tankstation nog gemakkelijk halen... toen het rijbereik dan pijlsnel daalde had ik ook geen keus meer: zo dicht bij de Luxemburgse grens is er geen enkele Fransman zo gek om een tankstation te openen.

wel vandaag was eigenlijk de eerste keer dat ik de tank zo ver heb leeg gereden,normaal ga ik al tanken van zodra de meter het rode gebied naderd...ik ga echt niet testen "hoe ver" ik kan rijden met een tank.
kwestie van "niet" plotseling met een 'droge' tank te zitten onderweg...
want dan duurt de rit van of naar huis al gauw een paar uurtjes langer :smiley29:

Bovenaan Onderaan