knipperlichten aan bij hard remmen

herbiek

Senior Member
Ik rijd nu nog een Golf V. Een tijd geleden remde ik flink hard voor een stoplicht waarbij de lichten op oranje sprongen (en waar een flitsplaat bij stond). Bleek dat mijn alarmlichten vanzelf aansprongen. (handig om auto's achter mij te waarschuwen dat ik erg snel stil sta)... Kent/kan de O2 dat ook? (heb een O2 besteld) Heb er nog niks van gevonden op dit forum...:confused:

JinxRS

Lid
herbiek - jep dit is een optie in je dotmatrix om aan of uit te zetten. Ik persoonlijk heb het uitgezet omdat het wel snel reageert ...... mijn O2-RS is trouwens idd een 2007 model

Rallye

Forumguru
Mijn 2006 (model '07) doet het volgens mij ook; ik meen dat al eens gemerkt te hebben toen ik de remmen testte. Ik wist alleen niet dat je het ook af kunt zetten.

De mijne is van januari 2007 en ze zijn al een paar keer aangegaan omdat er altijd van die idioten zijn die remproeven doen op de snelweg tijdens de spits.
Waar je wel aan moet denken dat je ze zelf weer uit moet zetten, dat doen ze volgens mij niet zelf, of ze blijven wel heel lang knipperen.
Ik vind het eigenlijk wel een goede optie, een beetje in de trand van de knipperende remlichten van (dacht ik) Mercedes.

jemo

Lid
Met welke optie zet je ze uit dan? Heb een O2 van maart 2007, maar ik heb nog geen knipperende lichten bij het remmen gehad, terwijl ik zo af en toe best hard moet remmen... Wellicht in het dot matrix menu 'per ongeluk' uitgezet...

tim

Lid
Heb ook modeljaar '07, maar nog niks van gemerkt. Staat ook niets over in het boekje..?

Mijn vorige auto (307) had dit ook. Uiteindelijk in vier jaar tijd maar een paar keer nodig gehad, maar het geeft wel een veilig gevoel.

inderdaad maar je moet wel heel hard op de rem om ze aan te laten springen, ik ging van 160 naar 100 voor een snelheidscontrole en toen gingen ze aan, en dat was ook de enigste keer....de optie om ze uit te zetten in de maxi dot heb ik nog niet gevonden, maar ik laat deze functie toch aan staan, vind het een veilige optie.

r-streefkerk

Nieuw lid
Mijn auto is van maart 2007 maar bij mij zijn ze nog niet aangegaan tijdens hard remmen, ik kan in de maxidot ook niks vinden.Ik heb in de maxidot alleen maar MFD - audio en setup staan ?

Rallye

Forumguru
ik kan in de maxidot ook niks vinden.Ik heb in de maxidot alleen maar MFD - audio en setup staan ?

Het zou in het onderdeel "set up" te vinden moeten zijn. Weet iemand onder welke naam?

Ik zou het trouwens persoonlijk niet uitzetten. Het komt pas erg laat in werking, dus last heb je er niet van. Mogelijk wel gemak: als het de slapende achteropkomende chauffeur wakker laat springen.....

Snor

Lid
Mijn auto is van september 2006 (O2 1.9 Tdi BE combi) en bij hard remmen (tegen ABS aan) knipperen de alarmlichten een aantal keren.

Jager

Actief lid
Nog niet nodig gehad dus geen idee of ze werken 06-07 O2..
waar staat de instelling trouwens in de maxidot?

Ad_O2

Lid
Ik heb de optie om de knipperlichten uit te zetten niet teruggevonden in de maxidot menu's.
Lijkt mij ook stug dat je dit uit kan zetten daar dit een veiligheids item is. (je zet je abs toch ook niet uit :smirk:)
Je moet trouwens zoals hierboven al stond ECHT hard op je rem staan voor deze aan gaan, daarna moet je ze wel zelf uitzetten.

hgoor

Lid
Ik heb de optie om de knipperlichten uit te zetten niet teruggevonden in de maxidot menu's.
Lijkt mij ook stug dat je dit uit kan zetten daar dit een veiligheids item is. (je zet je abs toch ook niet uit :smirk:)
Je moet trouwens zoals hierboven al stond ECHT hard op je rem staan voor deze aan gaan, daarna moet je ze wel zelf uitzetten.

ABS kan je idd niet uitzetten, maar esp en dat soort anti-slip zooi meestal wel..

Bovenaan Onderaan