knipperlichten aan bij hard remmen

Ad_O2

Lid
Kleine aanvulling op mijzelf, moest pas door een of ander hufter vol in de ankers...
Knipperlichten knipperde 3x en gingen toen automatisch uit!
Zit waarschijnlijk gekoppeld aan het confort knipperen :crazy:

Rayzman

Actief lid
Bij mij bleven ze aan net zo lang tot ik ze zelf uitdrukte toen ik vorige week hard in de ankers moest. Comfort knipper (3x) staat bij mij ook aan.

O2B

Nieuw lid
Heeft dit niets met de ESP optie te maken? Volgens de folder valt onder deze optie ook de Brake Assistance.

Wacht met spanning op mijn ieuwe O2 2.0TDI BE DSG Capp. Beige/ Duo Ivory. Afgelopen week besteld, verwacht eind oktober...

Bij mij gaan de knipperlichten nooit meer uit zonder de knop in te drukken. Ik heb geen ESP. Overigens moet je wel heel erg hard in de ankers, voordat ze aangaan.

Ik heb al een paar keer, naar mijn gevoel althans, alles dicht gegooid maar geen geknipper. Het is een 2007 van juli 2006. Zal niet geactiveerd zijn ofwel moet ik nog harder stampen op de middenpedaal.

Werkt prima. Is me nu 1 keer overkomen.
Ik heb geen MAXIDOT instelling kunnen ontdekken dat je het uit kunt zetten.

hgoor

Lid
Ik heb dus een 1.6FSI BE (sept. '97) maar ik heb deze optie nog niet gevonden??? Bestaat het nu wel of niet?

Snor

Lid
Zodra je de auto flink in de ABS trapt, gaan de knipperlichten knipperen. Het bestaat dus 100% (model 1.9 Tdi BE bj 2006)

TL@

Forumguru
Zodra je de auto flink in de ABS trapt, gaan de knipperlichten knipperen. Het bestaat dus 100% (model 1.9 Tdi BE bj 2006)

Volgens mij is dat enkel maar wanneer de noodremhulp in actie schiet. Dus enkel wanneer je ESP hebt, zonder ESP heb je namelijk ook geen noodremhulp.

Ik heb overgins ESP op mijn aanloop Passat. Wat werkt die noodremhulp goed zeg. Gisteren voor de eerste nodig gehad, werkt perfect. Komt ook nooit tussenbeide wanneer het niet nodig is. Goed systeem.

TL@

Forumguru
MBA is toch de noodremhulp? Deze zit in België volgens mij gegroepeerd bij het ESP.

edit: Scheel gekeken: ABS + ASR + MSR + MBA is standaard (MBA zorgt dus voor de knipperlichten)

Octavia_II

Actief lid
Heren,

heb zelf een Octavia II van Februari 2006 (dus modeljaar 2006) waarbij niets te vinden is in het maxidot menu over deze functie.

Heb even verder gezocht en gevonden dat deze optie aan te zetten is via diagnose. (zie bijgevoegd plaatje)

Ga het straks even aanzetten, ben benieuwd..........

Charlie

Bijlagen

• printscreen.JPG
    printscreen.JPG
    44,9 KB · Weergaven: 68

Gieliovd

Forumguru
Gaaf dat je dat zelf kan doen!
Ook doen?

Helpt Octavia II dan hier: http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=5613

Van zijn PDA met die mogelijkheid af!

Een luttele €250 en je kunt navigeren, agendatje spelen, film kijken, maar ook je eigen auto uitlezen en aanpassen!

Kun je meteen even hier langs rijden en mijn AUTO ramen naar beneden en omhoog weer aanzetten na het plaatsen van mijn nieuwe accu. Beetje lastig dit.

Octavia_II

Actief lid
Ook doen?

Helpt Octavia II dan hier: http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=5613

Van zijn PDA met die mogelijkheid af!

Een luttele €250 en je kunt navigeren, agendatje spelen, film kijken, maar ook je eigen auto uitlezen en aanpassen!

Kun je meteen even hier langs rijden en mijn AUTO ramen naar beneden en omhoog weer aanzetten na het plaatsen van mijn nieuwe accu. Beetje lastig dit.

Hoi Gieliovd,
bedankt voor deze reclame ! :aangenaam::super:

Ennuh als ik ooit nog in Dirkshorn kom zal ik de comfort functie op jouw ramen activeren. :2133:

Ps. Deze "reclame" had ik ook zelf kunnen maken.:blush:

Groetjes,

Charlie

higgy

Forumguru
Mmmm, wacht ff, volgens mij heeft een carglass gast na de inbraak in mijn auto me terloops de tip daartoe aan de hand gedaan, hoe was 't ook al weer...ik meen raam naar beneden doen (uiteraard met je knopje), 10 seconden onderaan vasthouden, raam omhoog doen, 10 seconden bovenaan vasthouden, en dan zou die automatische functie weer gereset moeten zijn.

Geen garantie hoor! :)

Octavia_II

Actief lid
Wat ook zou kunnen is dat de eindposities opnieuw "ingeleerd" moeten worden. Een aantal keren omhoog/omlaag tot en met de eindposities zou ook wonderen kunnen doen...... (ook bij deze tip geen garanties)

Ps. higgy bedankt, scheelt me weer een ritje richting Dirkshorn:grin:

Groetjes,

Charlie

Bovenaan Onderaan