Kodiaq-2 Problemen, storingen enz.

Vandaag bij Skoda gouda geweest. Ze bevestigde dat de knop idd stuk was. Ik werd wel gematst. Een hendel die voor een ander bedoeld was hebben ze bij mij gemonteerd en de cruisecontrol werkt weer.
Wel lullig voor die ander die er misschien ook op zit te wachten. Maar goed ik hoop dat dese langer meegaat dan 24 km

ER73

Lid
Bijna twee weken en 2500 km verder met m’n nieuwe Kodiaq 2.0 TDI (import uit Duitsland) – en tot nu toe geen noemenswaardige problemen.

Op dag 1 , één keer storing rijhulpsystemen (in het donker), maar dat is daarna niet meer teruggekomen.
Verder rijdt hij als een zonnetje!

Maar... Skoda Connect is een ander verhaal.
Ik kan geen gebruikers aanmaken, de privacy-instellingen zijn niet beschikbaar. Er is geen verbinding met het internet (grijs wereld bolletje zonder incognito poppetje) Het lijkt erop dat de auto niet geautoriseerd is ?
Alle trucjes uit het boekje én van het internet geprobeerd, maar helaas zonder resultaat. Ook via Skoda NL kom ik niet verder.

Iemand een idee of vergelijkbare ervaring?
Alle tips zijn welkom!

Zagosch

Nieuw lid
Toevallig afgelopen week ook een issue gehad met de internet connectie met mijn Skoda (Connect). Ik heb hiervoor een hard reset moeten uitvoeren volgens de monteur aan de telefoon.

Eerst een soft reset (vinger 10 seconden op de powerknop van de radio houden om te herstarten). Dat werkte bij mij niet. Vervolgens zekering nr 19 op kniehoogte (voor kodiaq type 2 bouwjaar 2025) even uithalen en er weer inzetten. Dit reset het complete media/communicatie systeem in de auto.

• Leuk
Waarderingen: ER73

ER73

Lid
Hi Zagosh, bedankt voor de tip. Die van zekering 19 had ik ook geprobeerd, maar het resultaat was dat het complete "gebruikers" menu in eerste instantie was verdwenen. Pas na een aanzienlijke tijd (iets van een half uur) kwam deze terug, maar met het zelfde probleem. Is er een handeling die in de tussentijd uitgevoerd moet worden ?

Zagosch

Nieuw lid
Nee, bij mij was er geen extra handeling nodig. Het duurde bij mij ook lang voordat alle systemen weer operationeel waren. Zoals je benoemde gebruikers menu. Maar na een half uurtje had ik alles weer operationeel incl. Skoda Connect.

• Leuk
Waarderingen: ER73

ebu

Nieuw lid
Gisteren is mijn auto terug geweest naar de garage (geen dealer trouwens, wel VAG onderhoud, maar puike service en afspraken op korte termijn). Ze hebben de hele module in de stuurkolom vervangen. Nieuwe versnelling hendel, richtingaanwijzer en cruiscontrol hendel dus...
Ging bij mij om het probleem dat bij uitparkeren de auto ineens in P schiet en blijft schieten en niet voor of achteruit wil. Kijken of dat probleem verholpen is. to be continued

bolio

Nieuw lid
Ik heb de afgelopen tijd al een aantal keer gehad dat bij het wegrijden met een koude motor de auto een schok maakt/het vermogen even wegvalt. Ik had het zojuist weer, een soort ‘bonk’ waarna de auto gewoon weer normaal rijdt. Het is enkel bij het wegrijden met een koude motor, verder merk ik niks raars. Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn?

Edit: kleine aanvulling, betreft een PHEV en ik rijd gewoon rustig weg.

Ik heb exact deze schok ook soms na het wegrijden (elektrisch) met koude motor. Als het voorkomt is het bij mij altijd onder dezelfde omstandigheden: bij het eerste kruispunt van huis laat ik gas los, en voordat de auto helemaal stil staat geef ik weer gas. De auto bokt dan een keer flink met een bonk geluid en rijd daarna weer verder. Het voelt alsof de DSG zich verslikt met (terug?) schakelen en met de bonk weer corrigeert.

Ben je ondertussen meer te weten gekomen?

Ya_1611

Nieuw lid
Update 25/04/25: de hendel van de ACC werd vervangen, maar het probleem is niet verholpen. De volgende stap is om de front camera en bijbehorende regelaar te vervangen.

De dealer wist mij te zeggen dat deze onderdelen bij de leverancier niet voorradig zijn en dat de leverings-/hersteltermijn onbekend is…

Intussen de vervangwagen ook moeten inleveren wegens een gebrek aan vervangwagens bij de dealer, maar na veel discussie toch een andere meegekregen.

Hebben jullie weet van soortgelijke problemen met onderdelen die niet voorradig zijn?

Mvg,
Ya_1611

Bovenaan Onderaan