Kodiaq 2019 diesel, afsluiten bij draaiende motor?

JeSko

Forumguru
Kan perfect, houd wel een raam helemaal open of je reservesleutel bij je, want interferentie van een ander sleutel signaal aan bv een drukke parking, kan je auto zomaar in de war brengen en hem op slot gooien. Er zijn ook auto's met auto lock, maar ik dacht dat dat alleen werkte als je boven de 5-10 km begint te rijden. Al lees ik ook ervaringen met auto lock die sluit bij het stilstaan.
 
Laatst bewerkt:

Eltjo

Forumguru
Met een druk op de knop in het portier kan je toch gewoon alle deuren op en van slot doen?

Of hoe had je dacht gedacht of bedoeld?
 

leon-cupra

Forumguru
Denk dat de TS bedoelt je motor laten draaien, uitstappen, de motor verder laten draaien (voor eender of welke reden dan ook) en omdat niemand met jouw wagen zou weg geraken de deuren op slot doen.

Net eens geprobeerd met onze Passat die contactloos kan starten. Wagen gestart, uitgestapt en met de sleutel de deuren vast doen. Lukt niet. De deuren bleven open.
 

Joe dandy

Nieuw lid
Kan perfect, houd wel een raam helemaal open of je reservesleutel bij je, want interferentie van een ander sleutel signaal aan bv een drukke parking, kan je auto zomaar in de war brengen en hem op slot gooien. Er zijn ook auto's met auto lock, maar ik dacht dat dat alleen werkte als je boven de 5-10 km begint te rijden. Al lees ik ook ervaringen met auto lock die sluit bij het stilstaan.
Ja ik bedoel auto laten draaien om fris in de wagen te kunnen stappen

Met een druk op de knop in het portier kan je toch gewoon alle deuren op en van slot doen?

Of hoe had je dacht gedacht of bedoeld?
Terwijl hij stil staat voor me deur met airco aan in dit weer .
En ik binnen nog in me woning ben
 

Tees

Donateur
Was dat niet verboden in België (of juist in NL)? Auto (onnodig) laten draaien, zonder bestuurder oid erin?
Overigens ook terecht, zeker bij stationair stoot een motor enorm veel zooi uit, beter dat te beperken.
 

Arjan1985

Forumguru
Wellicht werkt het wel als je een reservesleutel aan boord legt?

Ik had vroeger op mijn Mitshubishi Colt uit 1987 een systeem gemaakt zodat ik de auto kon starten op afstand. Auto in z’n 1 en op de handrem en dan starten op afstand gaf hilarische beelden.

ik zou het heel graag nu weer willen op de Octavia 3 FL. Soms wil je met warme motor weg rijden of het scheelt soms net even tijd.
 

Eltjo

Forumguru
Auto heet in de zon?
Op afstand kan je de ramen openen als je komt aanlopen.
Als je je auto zo parkeert dat je meteen vooruit kan wegrijden ventileer je de warmte er direct nog meer uit. Gaat de snelheid boven de 70-80 dan heb je even daarvoor je airco aangezet waarna je de ramen sluit en wellicht de recycling nog even aanzet om het nog sneller te laten afkoelen.

Deze werkwijze is een stuk effectiever en milieuvriendelijk dan een koude motor erg langzaam warm laten worden om het binnenin de auto koud te maken.

Mijn voormalig buurman ging vroeger zijn hond uitlaten terwijl in de winter zijn auto stond warm te draaien. Ik stond dan mijn ruiten daarnaast te krabben in zijn uitlaatgassen. Associaal en te gek voor woorden.
Zeker als je motor koud is en niet rijdt heb je je motor gewoon uit. En als je start, rij je ook (rustig) meteen weg.
 

JeSko

Forumguru
Idd @Eltjo , los daarvan is er niets slechter dan een onbelaste motor "warm" te laten draaien, de slijtage is enorm. Gwn rustig wegrijden is het beste.
 

Captain Hook

Forumguru
Ik blijf me toch iedere keer weer verbazen over de soort vragen die soms gesteld worden...:rolleyes:
Als je denkt, nu hebben we alles wel een keer gehad, dan kom er weer zoiets bijzonders. :koffie:

In sommige landen is de genoemde handeling zelfs strafbaar en kan een flinke boete tot gevolg hebben.
BTW: geen idee waar de 'me deuren' zitten? Is dat voor? achter?


Dus tja... waarom? :unsure:

BTW: er is een uitzondering:
auto's met een standkachel (in de winter)
of bepaalde (PH)EV's, met de steker nog in de laadpaal, die dan elektrisch voorverwarmen en/of koelen.
 

Eltjo

Forumguru
Ik heb wel eens bij een onbekende auto de motor uitgezet na een poos draaien.
Bij mijn buurman van destijds had ik daar minder behoefte aan, hij had namelijk 2 rottweilers, waarvan een vals.

En aardappels heb ik in 70-80 wel bij kerkgangers in de uitlaat geperst. Auto's met een dikke motor en pijp schoot ie eruit bij de 2e keer starten, de kleinere gingen veel opnieuw startend bokkend de parkeerplaats af.
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
BTW: er is een uitzondering:
auto's met een standkachel (in de winter)
of bepaalde (PH)EV's, met de steker nog in de laadpaal, die dan elektrisch voorverwarmen en/of koelen.
Producteigenschap van een standkachel is toch dat deze het interieur verwarmt zonder dat de motor hoeft te draaien? Er draait hoogstens een elektrisch aangedreven ventilator om de warmte te verspreiden.
En bij een EV draait (draaien) de motor(en) al helemaal niet zolang hij stilstaat.
 
Bovenaan Onderaan