Behalve "niet echt mooi" (het eufemisme van de maand, lijkt me) zorgen deze ook nog voor een aanmerkelijke toename van de luchtweerstand en dus van het verbruik, alsmede van je dode hoeken: er kan een complete vrachtwagen of fietsclub achter verdwijnen. Ik hou het wel bij de gewone Milenco's, al trillen die soms wel een beetje.
Zorg niet natuurlijk, maar die "twee vierkante meter" extra zal toch wel merkbaar effect hebben.niet dat de verbuikstoename door je spiegels je grootste zorg is
Op de facebookpagina van EMUK is terug te vinden dat ze de spiegels voor de Kodiaq pas in september verwachten. Ook de duitse Kodiaqrijders wachten met smart op deze spiegels. Emuk krijgt op FB veel commentaar dat het zo land duurt en dat voor bijv de VW Troc wel al speigels zijn.@Patbanbu: Op diverse duitse forums is namelijk terug te vinden dat Emuk nog geen intentie heeft om spiegels te maken voor de Skoda Kodiaq. Aangezien ik eind van deze maand al weg ga met de caravan ga ik ook niet het risico lopen dat ik straks helemaal geen spiegels heb.
In theorie klinkt dat best logisch, maar de praktijk is weerbarstiger. Er is immers niet alleen kruisend verkeer, er zijn soms ook plotseling tussen twee auto's door verschijnende voetgangers of spelende kinderen. En als het wel om een kruising van wegen gaat, dan hangt het weer erg van de soort kruising af (m.n. de mate van overzichtelijkheid) wanneer je dat kruisende verkeer überhaupt in beeld krijgt (ook zonder die extra zichtbelemmering), dus zo algemeen gesteld is die stelling toch simpelweg niet overeind te houden.kruisend verkeer voor/achter je Spiegel moet je al eerder opgemerkt hebben
Wel kans op windgeruis dan... en om ze er helemaal af te halen moet je ook maar 2 handbouten lost te draaien.Als ik ze deze week ff niet nodig heb laat ik de klemmen zitten en haal alleen de spiegels eraf.
En ja ik hoor iets meer geluid, maar dat is vooral scouting jeugd op de achterbank...
https://www.skodaforum.nl/forum/i/caravanspiegels.35916/Hé dat is goed nieuws! Eindelijk Emuks voor de Kodiaq!
Ik heb Emuk spiegels op 2 Skoda Yeti's gebruikt, die bevielen me erg goed. Helaas waren ze afgelopen zomer nog niet leverbaar voor de Karoq en Kodiaq. Ik heb toen op marktplaats een setje Milenco spiegels gescoord. Op zich bruikbare spiegels, maar overweeg toch om Emuk spiegels te kopen.Ah, super. Die EMUK spiegels moet ik dan ook gelijk maar even bestellen. Dan kan de caravan weg gebracht worden voor onderhoud. Ik had ze ook op de Outlander. Die bevielen me erg goed.
Met de Milenco Aero spiegels is niets mis mee, maar het zijn universele spiegels. De Emuk spiegels waar hierover gesproken wordt zijn speciaal op maat gemaakt voor o.a. Kodiaq en Karoq. Deze spiegels passen perfect en zijn snel de monteren en demonteren. Prijs is wel een stuk hoger dan de Milenco's.De Milenco's zijn prima en zitten goed vast. Ik monteer ze wel aan de onderkant met de standaard bijgeleverde platte voetjes. Dan zitten ze mooier en super goed vast achter de windkeringsrand aan de onderzijde van de spiegels van je kodiaq. Aan de bovenkant zijn ze er bij nat weer een keer langzaam gaan afglijden. https://www.obelink.nl/milenco-aero-caravanspiegel.html