elsinga
Forumguru
Goed, 1 september nadert en er is een nieuwe prijslijst per 1-8-2018 uitgekomen, waar maar een heel beperkt aantal motoren zijn opgenomen (de non-business alleen de 125pk en 150pk 1.4TSI, de Business versie ook nog de 150pl en 190pk 2.0 TDI). Het noemen van de 1.4 TSI is raar, maar goed. In grote rode vlakken staan nu ook de CO2 waarden en bijbehorende bedragen als mogelijk afwijkend genoemd.
Nu moet ik in september gaan bestellen en dit maakt me wel minder vrolijk... In de shortlist stond de 190pk 2.0 TSI bovenaan, want dan een vergelijkbaar koppel en idem vlotheid dan mijn O3 150pk 2.0 TDI. Helaas, die staat niet meer in de lijst. De benzine versies die wel op de lijst staat zijn niet meer met 4x4, wat ik ook wil. De 150pk 2.0 TDI 4x4 hand-6 is nog een beetje te betalen in de lease, maar een stuk minder vlot dan mijn O3. De 190pk 2.0 TDI is met DSG-7 weer vlot genoeg, maar aardig duurder.
Verder kom ik vrij veel in Duitsland en daar ben je met een diesel auto steeds vaker niet welkom. Zou de 190pk TDI een Euro 6d-temp classificatie krijgen, dan kom je er met een blauw vignet nog wel in. Maar met alleen Euro 6 op sommige plekken binnenkort al niet meer.
In de prijslijst staat dat je bij een offerte een WLTP addendum krijgt. Iemand enig idee wat daar in staat? En iemand enig idee wat de WLTP voor de Kodiaq betekent? Als de prijs er enorm van omhoog gaat, dan kan het voor mij wel eens exit Kodiaq worden... en dat zou erg jammer zijn...
Nu moet ik in september gaan bestellen en dit maakt me wel minder vrolijk... In de shortlist stond de 190pk 2.0 TSI bovenaan, want dan een vergelijkbaar koppel en idem vlotheid dan mijn O3 150pk 2.0 TDI. Helaas, die staat niet meer in de lijst. De benzine versies die wel op de lijst staat zijn niet meer met 4x4, wat ik ook wil. De 150pk 2.0 TDI 4x4 hand-6 is nog een beetje te betalen in de lease, maar een stuk minder vlot dan mijn O3. De 190pk 2.0 TDI is met DSG-7 weer vlot genoeg, maar aardig duurder.
Verder kom ik vrij veel in Duitsland en daar ben je met een diesel auto steeds vaker niet welkom. Zou de 190pk TDI een Euro 6d-temp classificatie krijgen, dan kom je er met een blauw vignet nog wel in. Maar met alleen Euro 6 op sommige plekken binnenkort al niet meer.
In de prijslijst staat dat je bij een offerte een WLTP addendum krijgt. Iemand enig idee wat daar in staat? En iemand enig idee wat de WLTP voor de Kodiaq betekent? Als de prijs er enorm van omhoog gaat, dan kan het voor mij wel eens exit Kodiaq worden... en dat zou erg jammer zijn...
Laatst bewerkt: