@coolrunnings er is niet zo gek veel meer aan te vinken op een Style Business ..
@brambram ik denk dat het makkelijker is als je jouw offertes hier deelt met de 6000 euro verschil ..
Wat ik ermee wil zeggen is dat de Tiguan ook echt geen kale auto is en als je het mij vraagt in highline Business R ook mooier dan een Kodiaq, maar goed smaken verschillen natuurlijk.
Wat je op de Tiguan nog aan zou kunnen vinken is het advance pakket a 1592 euro, daar zit de elektrische stoelverstelling, winter en spiegel pakket in, maar ook een panorama dak, dan moet ik dat dak ook weer in de Kodiaq doen en wordt de Koidaq weer 1150 duurder.. Het verschil is dan 442 euro groter, dus nog altijd geen 6000 euro ..
Maar kies vooral wat je zelf wilt en wat je belangrijk vind is ook helemaal aan jezelf. Persoonlijk zou ik geen jaar op een Kodiaq wachten. Maar dat is meer omdat ik een zeer beperkt leasebudget heb wat de Tiguan voor mij Netto voordeliger / even duur maakt als een Kodiaq. Op dezelfde manier rijd ik momenteel voor minder geld in een Passat Highline ipv een Superb en daarover hebben we hier op het forum ook al een keer een levendige discussie gehad met vergelijk van prijslijsten..
De uitkomst, wat mij betreft, was dat beide auto's prima auto's zijn en dat de opties in details verschillen, net genoeg om ze nooit helemaal vergelijkbaar te krijgen. Wat voor mij overigens ook nog steeds meeweegt in dergelijke afwegingen is het toch net even beter afgewerkt zijn van een VW dan bij Skoda. Ow en niet te vergeten de bediening van cruisecontrole/MFA/audio op het stuurwiel, die is echt heel veel fijner bij VW dan bij Skoda (No Offence). En laat dat nou net hetgeen zijn waar ik als bestuurder continu mee te maken heb.