Met ingang van 1 september vindt in Nederland de overgang plaats van de NEDC testmethode naar de nieuwe WLTP testmethode. Deze wijziging kan invloed hebben op de BPM. Indien de BPM door de nieuwe WLTP testmethode verandert, zal ŠKODA de totaalprijs van de door u bestelde auto bij levering in 2018 gelijk houden
Heeft iemand hier toevallig nog een screenshot van de WLTP garantie die een tijdje op de Skoda site heeft gestaan?
Begint er toch op te lijken. Alle Superbs staan er inderdaad ook nog niet tussen, die moesten ook nog.
@hemi24 Dat is niet waar. De 1.5 DSG-7 Style (Business) heeft idd een uitstoot van 139 gr/km. De vorige 1.4 DSG-6 Style Business had een uitstoot van 143 gr/km (volgens prijslijst van 1-8-2018). Dus de 1.5 DSG-7 heeft dus onder de streep een gunstigere uitstoot van -4 Gr/km!!! Gaat de BPM dan ook omlaag en wordt de Kodiaq 1.5 DSG-7 goedkoper????@hemi24 Als ik naar de 1.5 tsi dsg type Style kijk en deze vergelijk met de overeenkomstige 1.4 geeft deze dezelfde CO2 waarde nl. 139 g/km. Dus m.i. is de BPM gelijk.
Dat vind ik persoonlijk niet erg, ik heb een Kodiaq in bestelling staan.
Udenhout heeft zelfs een kodiaq 1.5TSI 150PK Style Business op voorraad:
https://www.udenhout.nl/skoda/voorr...usiness-1-5-110-kw-150-pk-tsi-suv-7-versn-dsg
Zelfs incl. Virtual cockpit wat volgens mijn dealer pas vanaf week 10 2019 geproduceerd wordt en ik daarom niet heb laten toevoegen aan mijn bestelling. Is toch om gek van te worden
@hemi24 Dat is niet waar. De 1.5 DSG-7 Style (Business) heeft idd een uitstoot van 139 gr/km. De vorige 1.4 DSG-6 Style Business had een uitstoot van 143 gr/km (volgens prijslijst van 1-8-2018). Dus de 1.5 DSG-7 heeft dus onder de streep een gunstigere uitstoot van -4 Gr/km!!! Gaat de BPM dan ook omlaag en wordt de Kodiaq 1.5 DSG-7 goedkoper????
Nee, want er staat duidelijk dat de totaalprijs bij levering in 2018 gelijk blijft...
Lezen is toch niet zo moeilijk..?
Ik zie nog steeds niet de 1,5 tsi. Dsg7 in combinatie met 4x4Bekijk bijlage 69363
Uit de nieuwe Tjechische brochure sinds 19-10. CO2 uitstoot lijkt dus te kloppen.
Bekijk bijlage 69363
Uit de nieuwe Tjechische brochure sinds 19-10. CO2 uitstoot lijkt dus te kloppen.