JXX
Senior Member
Wel in het Duits, maar toch...
http://www.autobild.de/videos/video-skoda-kodiaq-2016-premium-suv-10914033.html
http://www.autobild.de/videos/video-skoda-kodiaq-2016-premium-suv-10914033.html
Het is mogelijk wat je gewend bent maar ik heb ook een Ford Modeo gehad en die vond ik ook niet intuïtief en knoppen slecht geplaatst. Daarvoor altijd Passat gereden in knalgeel. Die mis ik nog steeds na 13 jaar privé in gereden te hebben. Daar zat ook alles op zijn plek, maar de uitvoering was eenvoudig. Ben heel blij met mijn Kodiaq en ook dit forum. veel info.@Teek, de dingen die jij noemt die onlogisch zijn die zijn voor mij heel gewoon, maar ik rij al 19 jaar met VAG auto's Die spiegelschakelaar op R zetten bij inparkeren zou ik niet anders willen en het activeren van de interval op de regensensor is inderdaad op stand 1, maar als je het weet is er niets aan de hand toch? Qua afwerking en materiaalverbruik in het interieur kan een Skoda bij lange na niet tippen aan de premium merken als Audi/BMW/Mercedes. Het ziet er netjes uit, niet meer en niet minder. Zelf overweeg ik het Kodiaq dashboard en de deurpanelen met leder te laten bekleden en de hemel eventueel met alcantara. Dan ziet het er al heel anders uit.
Logisch is vooral wat je gewend bent. Ik weet uit mijn professionele verleden dat "negative transfer" (wanneer eea anders is dan je altijd gewend was), fatale gevolgen kan hebben. Meest pregnante voorbeeld: een parachute springer die tevergeefs ergens aan bleef trekken tot zijn handen ontveld waren
ik ga hier geen betoog houden voor de kodiaq omdat je idd wel gelijk hebt betreft het doelpubliek maar je agrumenten die je aanhaalt zijn wel al lang achterhaalt.Mercedes mikt met de GLC op een heel andere doelgroep. Verwacht perfecte afwerking, grote luxe, veel vermogen, in een ruime verpakking tegen dikke prijzen
ik ga hier geen betoog houden voor de kodiaq omdat je idd wel gelijk hebt betreft het doelpubliek maar je agrumenten die je aanhaalt zijn wel al lang achterhaalt.
Perfecte afwerking? Wordt inderdaad verlangt en verwacht, maar is verre van perfect. Ken iemand met een c43amg die rammelt van vanvoor tot helemaal vanachter. En dan komen ze ook af met het argument: tja, het is door de harde ophanging.
Grote luxe? Neem een full option kodiaq, heb je dan geen luxe?? Een kodiaq kan je quasi met identiek dezelfde opties uitrusten als een glc.
Veel vermogen? De meeste glc zijn ook maar 170pk. Is tegenwoordig ook niet zo overdreven veel.
Ruime verpakking? Een kodiaq is dan klein?
Dikke prijzen? Tja daar kan ik weinig tegen inbrengen
Hè, gezellig! LOLLogisch is vooral wat je gewend bent. Ik weet uit mijn professionele verleden dat "negative transfer" (wanneer eea anders is dan je altijd gewend was), fatale gevolgen kan hebben. Meest pregnante voorbeeld: een parachute springer die tevergeefs ergens aan bleef trekken tot zijn handen ontveld waren