Jouw klachten zijn vrijwel zeker te wijten aan de lage accuspanning óf het verkeerd gebruik van een startbooster of startkabel. Gisterenochtend stond mijn Kodiaq ook met lage accuspanning met uitval van systemen. Dat was voor ons de 3e accu in 1 maand tijd die vervangen moet worden gelukkig wel bij 3 verschillende voertuigen, maar de oudste was toch slechts 3 jaar.... De hedendaagse accu’s zijn kennelijk van een zeer matige kwaliteit.
Ik heb hier met koude in de Superb ook last van, en heb dit laten controleren door de dealer. Die gaf aan dat er verbruik was als de auto geparkeerd staat.
Nu had ik een OBD-II dongle aangesloten en standaard een 12V-adapter voor de TomTom.
De TomTom zelf haal ik er uiteraard uit, maar de dealer gaf aan dat als er dingen aangesloten zijn (ook al is dat een adapter), het systeem 'aan' blijft en blijft pollen wat dat is en dus zo langzaamaan de accu belast.
Bij een OBD-II dongel kan ik me daar nog iets bij voorstellen, dus die heb ik er nu alleen inzitten bij ritten waarbij ik die ook echt gebruik.
De 12V-adapter echter heb ik in de afgelopen 14 jaar in 5 auto's aangesloten gehad en dit is de eerste keer dat dit problemen zou geven. Het is nu enkele weken geleden dat ik bij de dealer ben geweest en zij de accu hebben bijgeladen en nu beginnen de systemen weer uit te vallen na een nacht parkeren.
Ik vind dat toch niet horen.