Ik ben helemaal happy met mijn Kodiaq met achteraf ingebouwde ACC. Wat een heerlijkheid is dat. Vandaag ook de Park Assist uitgeprobeerd en dat vind ik ook helemaal geweldig.
Ik vraag met alleen af of de Traffic Jam Assist ook zou moeten werken bij lagere snelheden. Onder de 65km per uur blijft de auto wel zelf stoppen en optrekken, maar wordt de Lane Assist uitgeschakeld en moet ik zelf sturen. Het Lane Assist lampje op het dashboard is dan ook oranje i.p.v. groen. Zouden mensen met af-fabriek ACC en TJA kunnen aangeven hoe dat bij hun werkt. Misschien is er wel iets niet helemaal goed gegaan met activeren van alle opties op mijn exemplaar.
Als ik het boekje lees dan lijkt die ook te suggereren dat Lane Assist zou moeten blijven werken onder de 65km per uur
De DSG is vergelijkbaar met 2 (twee) handbakken, maar ze worden door een 'robot' geschakeld.
Ik heb nu een O3 met 1.6tdi en dsg en mij is het nooit opgevallen. Maar ik denk dat dat meer komt omdat diesel meer lawaai maakt en de Octavia minder goed geïsoleerd is. Dat laatste is een aanname want ik weet nog niet hoe stil de kodiaq is.Ok..thanks. Dus normaal dat je het schakelen naar een lagere versnelling hoort? Ik was al bang voor het ergste na een weekje nieuwe auto
Ik heb er zojuist op gelet, maar ik hoor geen schakelklikjes oid, ik voel het schakelen wel, ook in D.