Kodiaq probleempjes.....

Stevala

Actief lid
sinds 27/5/2020 kodiaq 1.5 tsi. Nog niet zoveel gereden dus momenteel maar 129km erop

Vanmorgend tijdens een rustige rit opeens een oranje waarschuwingsdriehoek en het lampje van 'oliepeil te hoog' op de boordcomputer. Als melding geeft hij nu aan: olie aftappen. Het oliepeil heb ik nog niet gecontroleerd maar raar dat hij dit plots zegt ondanks ik geen olie heb moeten aanvullen.
volgens de handleiding kan ik voorzichtig verder rijden maar wordt aangeraden de dealer te contacteren.

Iemand ervaring hiermee? Kan ik hier zelf iets aan oplossen?
Ik hoor het graag.

hemi24

Forumguru
Waarschijnlijk inderdaad te hoog afgevuld door de dealer!
Nadat de motorkap 30 sec. of langer is opengeweest krijg je de eerste 100km geen melding van het oliepeil, dus gezien jouw km stand kan dat heel goed kloppen...

Stevala

Actief lid
Heb het oliepeil gecontroleerd, is idd iets meer dan max. Hierna geen melding gehad, heb ritje van 40km gedaan en geen waarschuwingen tot nu toe. Weet niet goed of ik nu verder rijd en wacht tot de volgende 100km of waarschuwing terugkomt of beter naar de dealer ga. Ik heb wel na de rit nogmaals motorkap geopend... Maar nog geen tweede oliecheck gedaan.

Tinus78

Forumguru
Persoonlijk zou ik zeggen. Gewoon ff naar dealer....uitleggen en zij halen waarschijnlijk iets olie uit het carter. Fluitje van een cent en jij geen meldingen meer. Je bent er direct vanaf en geen zweterige handjes achter het stuur na weer 100 km.

stel in het hele gekke Uitzonderlijke geval er gaat iets mis waardoor je stil komt te staan. Problemen! Dealer leest auto uit...”he meneer, u heeft 2x toe de signalen genegeerd. Oei oei oei....foei foei foei....en dan de discussie..

ik denk niet dat het zo een vaart zal lopen, maar even langs de dealer en vriendelijk uitleggen en het is zo gepiept. Verantwoording bij de dealer en jij kan met gerust hart verder rijden.

succes

hemi24

Forumguru
Als dit soort zaken niet de moeite waard zijn om even naar de dealer te gaan, krijg ik altijd het gevoel : “blijkbaar zijn auto’s nog niet duur genoeg...”

Tinus78

Forumguru
Ik krijg eerder het gevoel dat iemand zich bezwaard voelt en de dealer niet lastig wil vallen.

hoe dan ook, advies Is....... naar de dealer. Geen probleem....

niet zelf mee blijven zitten.

Stevala

Actief lid
Dealer gebeld. Deed er redelijk gewoontjes over. Maandag langst gaan voor nazicht en dan gaan ze er beetje olie uitdoen. Kan er voorlopig korte ritjes mee blijven rijden.

Stevala

Actief lid
Effe langst de dealer gegaan vanmorgend. Was op een uurtje weer buiten. Hebben wat olie eruit gezogen. Exact hoeveel weet ik niet maar er zat wel 'een lek' teveel in zoals hij het uitdrukte. Ik heb ernaar gekeken toe ze bezig waren. Ik heb wel niet gezien dat ze iets op de boordcomputer hebben reset ofzo... Misschien moet dit ook niet. Ik zal binnen 100km wel merken of ik terug een melding krijg of niet maar het oliepeil is wel in orde nu.

Vraagje over de stoelverwarming achterbank. Ik vindt op het infotainment nergens terug waar je kan zien of deze opstaat voor de achterzetels of niet. Enkel een lichtje bij de schakeltoets maar dat zien enkel de passagiers op de achterbank. Tips iemand?

Bovenaan Onderaan