* Update ... (ik zal het kort proberen te houden
)
na het zoveelste bezoek in een ultieme poging om de trillingen uit mijn auto te krijgen, is de Kodiaq ten 2e male bij de PON dealer in De Meern geweest. Inderdaad, de 1ste keer was niet succesvol. Niet zo vreemd op zich. Want waarom zou iemand in 1x iets oplossen wat in 20 - 25 pogingen daarvoor ook niemand gelukt is.
De Kodiaq op maandagochtend gebracht en een Octavia meegekregen. Duidelijk de boodschap meegegeven om er goed naar te kijken ipv alleen te rijden en of een lijste af te werken.
Naar mate de week vorderde, kreeg ik hoop in een oplossing. Immers is geen bericht goed bericht toch?
Maar net als in een ziekenhuis, houdt men niet van kostgangers.
Spontaan op vrijdagochtend kreeg ik een sms en een mail. De auto stond klaar om opgehaald te worden. Meer kon ik op dat moment niet lezen want ik was onderweg.
Eenmaal op een parkeerplaats aangekomen gelijk de mail geopend om het verdere bericht te lezen.
"De auto staat klaar om opgehaald te worden. We hebben er op 3 wielen 25 gram onbalans uitgehaald. Meer kunnen wij er niet aan doen."
De 1ste zin snap ik (men wilde er vanaf). De 2e zin is vreemd aangezien de auto vlak daarvoor bij een banden specialist geweest was. De 3e zin vind ik echt alles omvattend van alle eerdere servicebezoeken. Het tekenen van het eigen brevet van onvermogen vanuit PON.
Op het moment dat ik het gelezen had, wist ik dat het een drama zou zijn. En jawel, niets was minder waar. Een lege tank en een vibrator op wielen. Dat is waarmee ik het moest doen. "Meer kunnen wij er niet aan doen" (men kan dus feitelijk niet zoveel bij de PON dealers).
Volledig teleurgesteld en vooral boos, heb ik (via de zaak) de leasemaatschappij laten weten dat het voor mij einde oefening is voor wat betreft de Kodiaq. Linksom of rechtsom ... ze nemen 'm maar terug. En zo geschiede.
Een paar zaken zijn mij bijgebleven de afgelopen periode. Verwacht vanuit PON, of diens dealers, niks wanneer er iets fundamenteel mis is met jouw auto. Dan is er simpelweg niemand thuis.
En verder is mij opgevallen dat alle leenauto's van Skoda en Seat niet 100% vrij van kwaaltjes zijn. Dit zijn serieus de "B merken" van de VAG-groep. (ja!!... ook de Kodiaq Sportline van mijn collega is niet 100% ... al vindt hij het, nu nog, acceptabel).
Conclusie: voor mij geen VAG product meer (met speciale dank aan PON)
Ik wens iedereen veel plezier, geluk en voorspoed met hun auto. En uiteraard hier op het forum.