Zo. Ik had nog een update beloofd
Sinds de levering op 18 augustus heb ik ondertussen 5564 kilometer gereden (sta op dit moment op Düsseldorf Airport op klanten te wachten).
De eerste 3500 kilometer heb ik (op gele kentekenplaten) tijdens onze vakantie naar Noord Italië gemaakt. Heerlijke snelweg en Stelvio- & Gotthardpas cruiser
De BCT (boordcomputer taxi, lelijk ding) is ingebouwd en de blauwe platen zitten erop. Meteen bij de Belastingdienst de BPM teruggevraagd (want: taxibedrijf) en dan rij ik 100% zeker de goedkoopste Kodiaq van Nederland.
Het was wel effe wennen in het begin. Ik kwam uit een 2014 Citroën C5 Tourer 2.2 HDi Exclusive. Geen straf maar wel verouderd vergeleken met de Kodiaq.
ACC werkt goed en gebruik ik eigenlijk continu op de snelweg. De parkeerassistent was totaal nieuw voor mij maar werkt echt super.
De auto is snel en DSG is geweldig, wil nooit meer anders. Vooral stoplichtsprintjes in de regen icm 4x4 is geweldig.
Navigatie en Canton geluidssysteem zijn super. Wat een instelmogelijkheden heeft de Kodiaq vergeleken met een C5... Aan de sportstoelen heb ik wel moeten wennen, heb eigenlijk pas een paar dagen geleden de juiste zitpositie gevonden. Ze zitten prima maar (nog) niet zo goed als mijn comfortstoelen (Exclusive) in de C5.
Klanten vinden de auto ook super en zijn zowel voor- als achterin tevreden bijrijders. De auto is snel en 4x4 heeft zich op een natte, bochtige weg al vaak bewezen. Ik stond er van te kijken dat 'ie op Hankook's werd afgeleverd, had gehoopt op Continental's. De Hankook's sturen echter zeer goed op het natte en droge.
Enige echte minpunt: die super cheap plastic deurhandgrepen, maarja....
Ik heb van de week meteen een winterset besteld bij een kennis van me (Profile Tyrecenter, Veldhoven). Skoda vraagt belachelijk veel geld voor een lelijke velg, dus vandaar. Het zijn 18" Rial Torino velgen met Continental winterbanden geworden. Prijs: € 1000,00 exclusief BTW. Zie foto's in de bijlage.
Zo. Ik ga weer kilometers maken.