Kodiaq Style Business 190PK 4x4

Rayzman

Actief lid
Ik heb het op een USB-stick gezet en dat werkt ook. Het sd kaartje wat bij de auto geleverd is, is maar 16GB dus daar past het niet op.
Ik zit in die drie maanden dat ik mijn auto heb op 7100km.

Taxichauffeur

Senior Member
Hoppa, gisteren heeft m'n Kodiaq z'n 2e beurt bij 62.000 kilometer gehad. Een reguliere beurt + nieuwe olie in de DSG7 (moest schijnbaar ook bij 60.000 kilometer). De brandstoffilter en luchtfilter laten we standaard ook bij elke beurt vervangen, gebeurt normaal pas bij 90.000 kilometer, meen ik.

Er zaten ook wat piepjes en kraakjes onder de bijrijdersstoel (alleen als er iemand in de stoel zat, bij optrekken en afremmen) en in de bagagerollo. Beide zijn opgelost met WD40, zo te ruiken.

Ook hebben ze m'n zomerwielen gemonteerd omdat we zelf geen tijd hadden en ik vandaag een kilometer of 800 moet sturen. Ziet er ook stukken beter uit.

Ik rij in ieder geval nogsteeds met een big smile rond.

cloink

Actief lid
Ik heb nog een vraagje over de sportstoelen. Ben "rugpatient" van 1m98 en stoelen zijn dus zowel erg belangrijk, maar soms ook "incopatibel" met m'n lengte. Ze hebben hier in de nabije garages geen enkele in stock met sportzetels, dus vroeg ik me af: hoe schat jij dat in?

Rij momenteel Mercedes, ook met sportstoelen en die zijn eigenlijk gewoon te klein (achteraf gezien... :/).

Taxichauffeur

Senior Member
@cloink ik vind deze stoelen een betere ondersteuning hebben t.o.v. van de normale stoelen maar eerlijk is eerlijk: iemand met overgewicht zal in die sportstoelen niet fijn zitten. Ik ben redelijk sportief/breed gebouwd en heb van mezelf flinke benen, het past allemaal maar net tussen de zijwangen van de stoel.

cloink

Actief lid
Ok, bedankt, ben zelf ook geen "fijn model", dus moet ik maar even op zoek naar zo'n auto en echt eens gaan proberen alvorens ik beslis!

CDK

Forumguru
@cloink het past allemaal maar net tussen de zijwangen van de stoel.
Dat is nu juist de bedoeling van de sportstoelen dat het nét past ;)
Ik ben 2.03m redelijk fors en uiteraard met rugklachten, maar zit perfect in deze stoelen. Alleen zal @cloink toch echt zelf moeten gaan proefritten, want lengte en postuur zegt niet alles. De één heeft lange benen, de ander een groot bovenlijf, dus zelf passen is echt noodzaak!

Taxichauffeur

Senior Member
Zo. Ik sta effe te wachten bij de Shell vlak voor Keulen Bonn Airport en bedenk me net dat ik mijn Kodiaq precies een jaar geleden mocht ophalen bij van den Udenhout.

Nu, 99.000 kilometer verder, ben ik er nogsteeds super blij mee. Hij heeft ondertussen 3 reguliere onderhoudsbeurten gehad, verder helemaal geen problemen. Valt me op dat de Hankook's het goed volhouden, fijne banden ook.

Verder blijft deze auto qua prijs, ruimte, navigeren en uitrusting onovertroffen denk ik, vooral omdat ik de auto exclusief BTW en BPM heb gekocht (want: taxi).

1k0.jpg

EdK

Forumguru
dus met een half jaartje bestel je alvast de volgende zodat hij over anderhalf jaar weer afgeleverd word !?

Taxichauffeur

Senior Member
@EdK haha ik probeer 'm 3.5 tot 4 jaar te rijden. Tegen die tijd zijn de BPM regels waarschijnlijk veranderd en koop ik er eentje van een paar duizend kilometer oud.

sitechris

Donateur
Veel kilometers maak je. Wel een prettige auto. Maar toch....zou je met een traditionele sedan/combi (bv Superb met zelfde motor) niet zuiniger rijden? Bij dit soort kilometers toch prettig?

Rosinfield

† In Memoriam
Dat scheelt idd een slok op een tank, kan ik uit ervaring met Yeti en Fabia met zelfde motor en DSG zeggen. Die baksteen-aerodynamica heeft best een forse invloed. Vooral bij tegenwind.

Bovenaan Onderaan