Rosinfield
† In Memoriam
Als verstokt atheïst hecht ik er aan hier aan te geven dat het m.i. een kwestie van fatsoen is wensen als hierboven mbt wat men ervaart als ijdel woordgebruik, serieus te nemen en te respecteren.
Wat voor processor zit er eigenlijk in de ECU van de Kodiaq?
Niemand gaat er ook van uit dat deze uitroepen bedoeld zijn om te kwetsen of beledigen. Natuurlijk niet. Waar het echter om gaat is dat sommigen er aanstoot aan nemen en beleefd verzoeken om het achterwege te laten. Dan is het heel makkelijk en bovendien fatsoenlijk om dat te doen. Ik kom hier bewust even zo op terug, omdat deze vorm van denken nu juist zo funest en onnodig escalerend en polariserend is tegenwoordig. Wanneer mensen zich ergens door gekwetst of beledigd voelen, dan is het maar al te vaak: zo is het niet bedoeld of het was toch maar een grapje? Zie vd Gijp en Beelen. En het is toch heel simpel om een beetje rekening te houden met gevoeligheden bij de ander, zeker wanneer deze daarom vraagt.Voordat we weer on-topic gaan wil ik graag even meegeven dat niet iedereen op de hoogte is van elkaars geloof, en ik weet zeker dat wanneer dat wél zo is, er ook rekening mee gehouden wordt.
Er is een groep mensen die geloven dat het gebruik van termen als 'Jezus' in zinnen als 'wat gaat die Kodiaq van Corné hard' echt (hoe misplaatst misschien ook in de ogen van andere groepen gelovigen) zijn bedoeld om verbazing uit te drukken, en zeker niet bedoeld om te kwetsen.
Ik denk dat -wanneer geloofsovertuigingen hier op het forum botsen- wederzijds respect en een verontschuldiging volstaat?
Niemand gaat er ook van uit dat deze uitroepen bedoeld zijn om te kwetsen of beledigen. Natuurlijk niet. Waar het echter om gaat is dat sommigen er aanstoot aan nemen en beleefd verzoeken om het achterwege te laten. [knip] En het is toch heel simpel om een beetje rekening te houden met gevoeligheden bij de ander, zeker wanneer deze daarom vraagt.
Ik doelde dan ook op degenen die desondanks daar moeilijk over blijven doen . Overigens kan men ook gaan voor better safe than sorry. Daarom zal ik bv zelfs als verstokt atheïst me nooit op die manier uitlatenHelemaal mee eens, maar in dit geval waren de gevoeligheden nog niet bekend. Nu wel. En het is nu eenmaal zo dat mensen dit soort woorden redelijk vaak in een onschuldige context of onnadenkend gebruiken. Daarom mag daar ook wel wat tolerantie voor zijn, vind ik. Iedereen heeft recht op z'n geloof (of religie) en dat kan wel eens botsen. Ik neem bijvoorbeeld enorm aanstoot aan onjuist spatiegebruik.
Jha ik zag een kodiak. Met bentley velgen en aparte uitlaten. Dus denk dat de kans er isAls je een dikke kerel met rood haar van 2 mtr en nog een beetje hebt zien uitstappen dan ............
w
a
s
h
e
t
h
e
m
n
i
e
t
.
@Corné de Kluijver Kan het zijn dat ik je net zag bij polmpol tankstation is een total
Oe dat is wel vet!spijkertje er uit getrokken en het gat is dicht
Oe dat is wel vet!
Ja dat kan kloppen, kreeg een bandenspanningslampje, maar m’n ride-on deed z’n werk, net het spijkertje er uit getrokken en het gat is dicht
Test geslaagd met je ride-on-anti-lek. Top!het spijkertje er uit getrokken en het gat is dicht