Status
Niet open voor verdere reacties.

Rosinfield

† In Memoriam
Nog één laatste keer dan. Of men iets al dan niet schokkend of onschuldig vindt, het niet verkeerd of als een grapje bedoelt, enz.enz., zou niet uit moeten maken. Het feit dat de ander het niet op prijs stelt en verzoekt of het achterwege kan blijven, zou voldoende moeten zijn.

CBreedijk

Donateur
En gaat over tot de orde van de dag..........

T is weekend, dus rijden, poetsen/wassen, superskoda/Ali/wish afstruinen.

Of gewoon lekker met de kids aan t spelen zoals hier.

En vnl afwachtend tot er echt wat nieuws komt in dit topic, en dan vnl positieve updates qua tuning
(Bij gebrek aan plankgas emoji, dan maar de “gas op die lollie” emoji van de motorrijders)

• Leuk
Waarderingen: CDK

HarrieSkoda

Forumguru
Ja dat kan kloppen, kreeg een bandenspanningslampje, maar m’n ride-on deed z’n werk, net het spijkertje er uit getrokken en het gat is dicht :thumbsup:

Nice!!! Het gat van mijn scooter band was ook gedicht met Ride-On!

Bleef het bij jou ook eventjes eruit pruttelen, na het verwijderen van het spijkertje?

Maar las ik het eerder nou goed, dat je er bij je Koadiaq wel tevreden over was, maar bij de Fabia van je vrouw niet?

Het is wel een risico natuurlijk om het te proberen in autobanden, en het achteraf niks blijkt te zijn.

En ohja; bij hoeveel verschil in spanning na kalibratie verschijnt het waarschuwingslampje eigenlijk?

CDK

Forumguru
1- Bleef het bij jou ook eventjes eruit pruttelen, na het verwijderen van het spijkertje?

2- Maar las ik het eerder nou goed, dat je er bij je Koadiaq wel tevreden over was, maar bij de Fabia van je vrouw niet?

3- En ohja; bij hoeveel verschil in spanning na kalibratie verschijnt het waarschuwingslampje eigenlijk?

1- Jep, ff prrrt zo’n crème kleurige substantie en het knetterde nog een keer en blies een bel en dicht was het gaatje :thumbsup:

2- Klopt, maar zoals ik al aangaf had ze een stoeprand geknuffeld, dus denk dat het voor minstens 50% ook daar aan ligt ;)

3- Hij moet een bepaald verschil meten in de omwentelingen t.o.v. de andere wielen, ik hoefde er maar 0.3 bar bij te pompen.

oco1979

Forumguru
1- Jep, ff prrrt zo’n crème kleurige substantie en het knetterde nog een keer en blies een bel en dicht was het gaatje :thumbsup:

2- Klopt, maar zoals ik al aangaf had ze een stoeprand geknuffeld, dus denk dat het voor minstens 50% ook daar aan ligt ;)

3- Hij moet een bepaald verschil meten in de omwentelingen t.o.v. de andere wielen, ik hoefde er maar 0.3 bar bij te pompen.

Die contiseal is veel minder , vandaag terug ene gehad waar spijker uit was maar die wilde niet dichten,veel gepfffffff belletjes blazen enz.....

Blij te horen dat deze van jou goed werkt.
Wilde ik nog eens vragen hoe het er mee gesteld was en bij deze dus al antwoord om mijn eventuele vraag he :thumbsup:

Stoeprand is iets anders.
Daarnet nog een klant gehad die aan het zagen was , dat het toch niet kon ,dat met haar nieuwe banden juist tegen de stoeprand gereden(10cm scheur in) en deze kapot is :sterretjes::pieker:

Of die denken dat een nagel/spijker in de band garantie is :deuk:
(spreken hier wel niet over bandengarantie/verzekeringformule)

CDK

Forumguru
Gisteren kwam ik tot de ontdekking dat ik geen WiFi meer in de auto had, kennelijk een nawee van de AID inbouw. Nadat ik elders op het forum over een rood wereldbolleletje gelezen had boven in het beeld van de Columbus en over “niet connected” zijn met Skoda Connect..... en het niet functioneren van Google Earth..... (dank @Horkje) kwam ik tot de ontdekking dat de datasim niet meer herkend werd door de Columbus, er was dus geen dataverbinding meer. Opnieuw het proces doorlopen liep vast op het niet herkennen van de sim. Omdat light resets niet hielpen heb ik een volledige factory reset van de auto uitgevoerd, werkelijk alles moest weer opnieuw ingesteld en aangevinkt worden, maar het resultaat mag er zijn! Simkaart weer herkend, dataverbinding weer actief, zoonlief weer WiFi en kan weer ‘joetjoepen’ en last but not least, het nog nooit gefunctioneerde Google Earth werkt nu ook, dat had het nooit gedaan vanaf de aflevering... Ik ben content!

CDK

Forumguru
Zo content dat je geen chiptuning meer hoeft ?

Nee dat niet uiteraard, maar ik hoop dat de geplande stage 2+ voor de DSG het ‘leed’ al iets gaat verzachten. Er moet te lang nagedacht worden naar m’n zin bij het schakelen, dat was in m’n Superb na aanpassing van de software beter op orde als nu het geval is.

CDK

Forumguru
Enne mevr Corné heeft het voor het zeggen uiteindelijk, ook bij de Hr.Corné
Zij was het die me meesleurde naar Rijnwoud in december 2016 om een offerte te laten maken voor een Kodiaq, daar heb je wel een punt ja ;) Niet omdat ze mee kan lezen, maar ik heb de meest fantastische vrouw die ik me kan wensen, eentje die snapt dat een auto een hobby object kan zijn en dus ook hobby project mag zijn :thumbsup:

EdK

Forumguru
Zij was het die me meesleurde naar Rijnwoud in december 2016 om een offerte te laten maken voor een Kodiaq, daar heb je wel een punt ja ;) Niet omdat ze mee kan lezen, maar ik heb de meest fantastische vrouw die ik me kan wensen, eentje die snapt dat een auto een hobby object kan zijn en dus ook hobby project mag zijn :thumbsup:
En omdat ze mee kan lezen:

Als we hier ooit lezen dat je van der gaat scheiden.......dan zal ik de eerste zijn die je hier voor gek uitmaakt !
En die conclusie heb ik alleen al getrokken toen ik haar zag voorbij lopen met de eerste telg op de carcleandag...

:pieker::jaja::jaja::cheers:

Schmart

Forumguru
Omdat light resets niet hielpen heb ik een volledige factory reset van de auto uitgevoerd, werkelijk alles moest weer opnieuw ingesteld en aangevinkt worden, maar het resultaat mag er zijn!

Uit nieuwsgierigheid, heb je de negatieve pool er 40 minuten af gehad, of was je factory reset wat minder drastisch? Wat heb je precies gedaan?

• Leuk

CDK

Forumguru
Wat heb je precies gedaan?

In het menu van (in mijn geval) de Columbus kan bij instellingen kiezen voor diverse reset mogelijkheden, bijvoorbeeld ‘licht en zicht’ en ‘audio/multimedia systeem’ ik heb de alles in 1 reset gedaan. Hoe die precies omschreven stond heb ik nu even niet paraat, zal het nog wel eens opzoeken in het menu en een foto bijvoegen.

Schmart

Forumguru
Oh, maar dan weet ik wel genoeg denk ik; dat menu ken ik wel... Ik dacht even dat je de hele auto een reset had gegeven. Mooi dat het al gelukt is met de factory reset van je Columbus!

• Leuk

SuperBeeb

Forumguru
Zij beheert ook de kwekerij op zolder waarmee de hobby wordt gefinancierd? :D

leon-cupra

Forumguru
je vrouwtje laat het waarschijnlijk ook toe omdat je aardig wat centjes iedere maand in het laadje brengt. Moest je een gemiddeld loon hebben, waarbij je net goed kan leven maar geen zottigheden kan permitteren, zou het al een ander verhaal zijn.
Je hebt er natuurlijk veel waar zelfs de laatste cent naar de hobbywagen gaat terwijl de rekening van de gas en electriciteit blijft liggen, maar dergelijke gezinnen houden het niet lang uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan