Mijn garage rekende exact ook 600 om de waterpomp te vervangen.
Was mij ook te duur en lekte nog niet zoals bij jou. (Inmiddels jaar geleden).
Ik heb toen wel direct zo’n apparaat gekocht om de leidingen te kunnen vaccumeren om de vloeistof bij te vullen indien ik de pomp moet vervangen. Ben van plan om een gebruikte pomp te kopen uit een donor auto (klasse a, max 35000 km oud) en het zelf te proberen. Dan kost de pomp je 80 euro.
Kun je ook nog voorstellen, dat je zelf de pomp aanlevert aan de garage. De nieuwe pomp maakt het zo duur namelijk.
Staat een heel mooi (Nederlands) filmpje op YouTube hoe je dit zelf kan doen.
Zouden ze ongetwijfeld prima vinden, echter het is en blijft een auto, en is dit een vrij essentieel onderdeel, dan neem ik persoonlijk liever geen risico met een donor uit een schade auto bijvoorbeeld. Garage doet idd ook voor dat geld het riempje vervangen, jaja
pomp is minder dan 300 euro, 275 ofzo, de rest is arbeid. Als een garage 3 uur moet sleutelen dan weet ik dat ik het zelf zeker niet kan.
Terwijl ik best wel van een eenvoudiger klusje ben te porren, rondom het huis doe ik het meeste zelf. Gisteren de doucheslang vervangen, heel simpel, maar denk dat de loodgieter daar nog vaak genoeg voor wordt gebeld, haha. Net als verven, dat soort dingen zal ik zolang ik gezond ben nooit uitgebesteden.
In geval van de pomp. is het voordeel denk ik dan max 200 euro, maar heb ik geen garantie dat die pomp ook goed is.
Heb wel recent zelf de start knop vervangen, nav youtube filmpje, (dat had de garage nog niet eerder gedaan en had je geen gereedschap voor nodig, dan doe ik het wel weer zelf)
Maar genoeg mensen die veel handiger zijn dan ik, overdekt kunnen werken wellicht of bij iemand zelfs een brug kunnen gebruiken, dan wordt het gewoon een heel ander verhaal.
Maar hoe weet je in jouw geval dat die lek is? vervangen moet worden? Of hij lekt echt nog maar heel minimaal?