PizzaPieter
Donateur
Je geeft aan dat je in de pauze even de vloeistoffen hebt gecontroleerd. Ik neem aan dat je niet je expansievat van je koelvloeistof hebt geopend, maar een visuele check hebt gedaan?
2. Schakel de airco bergop uit. Dat werkt dubbel: De motor hoeft minder vermogen te leveren, maar, belangrijker nog, de condensor zit voor de radiator, waardoor bij uitgeschakelde airco de radiator wordt voorzien van koelere lucht.
Omdat dit inmiddels de zoveelste comment met deze toon is ga ik hier toch even op in.Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je perse met die snelheid en hitte zo hard wil rijden. Maar omdat je lekker in de airco zit denk je dat je zonder gevolgen de auto maximaal kan belasten.
Dat is juist wat ik ander opvatte; tussen de 85 en de 115 graden staat ie op 1 positie.@serum : onjuist: ook tussen het punt dat de naald van de meter begint te lopen en het rode vlak, zitten nog een aantal standen.
Die geeft per graad de temperatuur aan.Die is tot op de graad nauwkeurig.
Ligt er aan hoe je het interpreteert. De weergave is tot op de graad nauwkeurig. Of de sensor de juiste waarde geeft.. sjaaa...Die geeft per graad de temperatuur aan.
Dat wil nog niet zeggen dat 'ie tot op de graad nauwkeurig is...![]()
Je hoeft mij niet te overtuigen; ik heb uit dit topic juist begrepen dat de watertemperatuur een hysterese heeft van +/- 15 graden voordat hij van de middellijn afwijkt. Dan mag je roepen dat je de olietemperatuur in de gaten houdt; daar ben ik het roerend mee eens. Maar waarom er dan gekozen is om die onbetrouwbare watertemperatuur een prominente rol op je instrumentarium te geven is wonderlijk. Kennelijk vind ie al gauw dat je prima bezig bent qua belasting (nog steeds in de veronderstelling dat hij een float van 30 graden heeft voordat hij de 'alles ok' positie verlaat).@serum Je hebt toch je olietemperatuurmeter? Die is tot op de graad nauwkeurig.