Kofferbak verlichting blijft branden.

Taffy

Forumguru
Vanmorgen vroeg kwam ik in de garage en leek het dat er een lichtje aan was in de kofferbak.
Vanavond nog ns gecontroleerd en warempel m'n kofferbak verlichting blijft branden !
Ik heb het dan over het zaklampje cq kofferbak-verlichting. Hier blijft 1 ledje van aan.
Dus doe achterklep dicht, lampje gaat uit, auto op slot, alarm gaat erop, coming home gaat uit en op dat moment gaat dat 1 ledje branden...?!
Rij inmiddels al bijna n jr en is mij nog nooit opgevallen.
Zou het te maken kunnen hebben dat ik de complete binnenverlichting 'omge-led ' heb ??
Of heeft iemand nog een ander idee.....??

bobbl

Forumguru
Vanmorgen vroeg kwam ik in de garage en leek het dat er een lichtje aan was in de kofferbak.
Vanavond nog ns gecontroleerd en warempel m'n kofferbak verlichting blijft branden !
Ik heb het dan over het zaklampje cq kofferbak-verlichting. Hier blijft 1 ledje van aan.
Dus doe achterklep dicht, lampje gaat uit, auto op slot, alarm gaat erop, coming home gaat uit en op dat moment gaat dat 1 ledje branden...?!
Rij inmiddels al bijna n jr en is mij nog nooit opgevallen.
Zou het te maken kunnen hebben dat ik de complete binnenverlichting 'omge-led ' heb ??
Of heeft iemand nog een ander idee.....??
Brandt die ene LED volle sterkte of zwak?

Taffy

Forumguru
Brandt die ene LED volle sterkte of zwak?

Ja, brandt inderdaad zwakker.
ook geen hoe lang dat dit al speelt hoor

Is het zaklzmpje ook led??

Ja, kofferverlichting is ook tegelijk een zaklampje. Je kan deze verwijderen en dan gebruiken als zaklampje.
Wat tevens raar, beetje off-topic, is dat de ledjes van de verlichting geel zijn en die van het zaklampje wit ! :sterretjes:

Joske

Forumguru
dat het ook een zaklampje was wist ik wel, vroeg me gewoon af of deze ook led was.. :)
Blijft vreemd verhaal alleszins ;)

Taffy

Forumguru
Zal vanavond , nu nog aan het werk, eens het lampje eruit nemen kijken wat er dan gebeurd.
Als dan nog dat ene ledje gaat branden ......... :D
Zonder gein, kijken of er dan wat anders gaat branden :pieker:

Cordoba

Forumguru
Niets aan de hand! Ik gok erop dat de Led's blijven branden op de spanning die op de draad zit. Bij een gewone gloeilamp is die lading binnen een fractie van een seconde weggevloeid, en merk je die vertraging niet. Bij Led's gebeurt dit vaker, vooral bij de interieurverlichting. Als je meer dan 1 kofferbaklampje hebt, moet je maar eens 1 lampje vervangen door een gloeilamp, en het effect van 'nabranden' is weg. I weet in elk geval van mensen bij wie de interieurverlichting uren na bleef gloeien nadat er LED's waren geplaatst, als proef één lampje vervangen door gloeilamp en het effect was weg.

bobbl

Forumguru
Het lijkt erop dat je zaklampje op de een of andere manier een laag voltage krijgt wanneer je ch verlichting uitgaat waardoor er 1ledje zwak gaat branden.

Joske

Forumguru
Dat kan ook.. Door de aanwezige restspanning gaat de led die al minder verbruikt nog even blijven nabranden. Fenomeen ook gezien bij mijn collega zijn Mercedes, na vervangen interieurverlichting door led. :jaja:

oco1979

Forumguru
Is het een ledje van de zaklamp zelf die brand?
Zal daarbij mogelijlks willen aantonen dat die zaklamp aan het opladen is.

werklamp in me dienstwagen brand ook altijd een lampje dat deze aan het opladen is.

Taffy

Forumguru
Heb t idee dat we allen zo'n beetje in dezelfde richting denken. Maar is het niet eventjes nagloeien want
het ledje brandt 's ochtends nog steeds !!
En is het ledje van de kofferbak verlichting, de zaklamp gaat automatisch uit als je deze in de houder klikt.

Rij al 10 mndn rond met de leds en het rare is dat het mij nu pas op viel....:arghh:

Berry1912

Forumguru
Had ik met mn koelkast ook. Als ik hem dicht of open deed leek het net of het lampje bleef branden. Heb nu het lampje er maar uitgehaald.

kansberg

Forumguru
Led verlichting in huis, welke aangesloten is op een dimmer, blijft ook heel zachtjes gloeien. weliswaar minimaal, maar in het pikdonker kun je het zien, interieurverlichting in de Sup wordt ook gedimd middels een stukje elektronica, dus zal dit imho hetzelfde effect scoren.....

Taffy

Forumguru
@kansberg leuk weer wat van je te lezen , zal @Joske ook blij mee zijn :jaja:
Maar heb net nog wat varianten geprobeerd wat betreft sluiten maar steeds het zelfde.....
Nu het (zak)lampje verwijderd, direct even kijken wat er dan evt gloeit

oco1979

Forumguru
zolang het niet teveel stroom neemt of je zal morgen skoda assistance moeten bellen ;)
Ik doe maar enkel in belgie,al ga ik ook kanten van sluis,tot aan het water.

Taffy

Forumguru
Gisteravond het (zak)lampje eruit gelaten. Nu brandde er niets, zelfs niet een klein beetje gloeien van de overige leds...:arghh: :pieker:

Bovenaan Onderaan