turboturbo
Forumguru
Nou ik denk dat ik zonder multimeter de oorzaak mogelijk al gevonden heb.
Ik ben eerst even gaan speuren waar de 2 bruine draadjes die op het oranje slot aangesloten zitten, naartoe gaan. Dat valt niet na te gaan zonder de kabelboom te demonteren. Verder kon ik in de achterklep zelf nergens beknelde of stukke bedrading vinden.
Ook de kabels in de doorvoer Thule zagen er goed uit:
Dus maar verder gezocht op een bekende plek: links (bestuurderszijde) achterin, in de wielkast, zit een aantal stekker verbindingen van een aantal kabelbomen. Ik heb daar ooit al eens eerder wat stekkers los getrokken, geïnspecteerd (hooguit ietsje groene aanslag aangetroffen en dat schoon gemaakt en met contactspray ingespoten)
Dit keer mijn aandacht beter gericht op een drietal stekkers die een stuk dieper vast gemonteerd zitten op de bodem van de carrosserie. Je kan er echt maar net bij.
De stekkers zitten vast op een zwart plastic houder die vast geklikt zit op het plaatwerk. Een priegelwerkje om die los te krijgen.
Maar dit lijkt me bingo: allemaal groene corrosie en naar het lijkt kan de ruitenvloeistof leiding gelekt hebben in het verleden (rode cirkel)
(Overigens werkt de sproeier van de achterruit helemaal niet meer - al sinds ik de auto kocht, heb nog niet kunnen vinden waar dat aan ligt)
Zelfs een geknapt draadje ontdekt, mogelijk dat ik dat zelf gedaan heb door het wrikken en bewegen van de stekkers:
Binnen in de stekkers is dit aan te treffen:
Vraag: hoe kan ik dit het beste behandelen? De stekkers een nachtje in WD40 laten weken? Moet de accu dan ook losgepokkeld?
Verder is er in de achterklep nog wel wat waterschade te vinden. Hier zie je dat er vocht door het wisser arm gat naar binnen heeft kunnen sijpelen, danwel dat er gecondenseerd vocht vanaf de binnenruit wat schade heeft kunnen veroorzaken:
Oa bij dit stekkertje van het motortje dat het slot bediend is wat groene aanslag te zien:
Hetzelfde stekkertje open gemaakt:
Ik ben eerst even gaan speuren waar de 2 bruine draadjes die op het oranje slot aangesloten zitten, naartoe gaan. Dat valt niet na te gaan zonder de kabelboom te demonteren. Verder kon ik in de achterklep zelf nergens beknelde of stukke bedrading vinden.
Ook de kabels in de doorvoer Thule zagen er goed uit:
Dus maar verder gezocht op een bekende plek: links (bestuurderszijde) achterin, in de wielkast, zit een aantal stekker verbindingen van een aantal kabelbomen. Ik heb daar ooit al eens eerder wat stekkers los getrokken, geïnspecteerd (hooguit ietsje groene aanslag aangetroffen en dat schoon gemaakt en met contactspray ingespoten)
Dit keer mijn aandacht beter gericht op een drietal stekkers die een stuk dieper vast gemonteerd zitten op de bodem van de carrosserie. Je kan er echt maar net bij.
De stekkers zitten vast op een zwart plastic houder die vast geklikt zit op het plaatwerk. Een priegelwerkje om die los te krijgen.
Maar dit lijkt me bingo: allemaal groene corrosie en naar het lijkt kan de ruitenvloeistof leiding gelekt hebben in het verleden (rode cirkel)
(Overigens werkt de sproeier van de achterruit helemaal niet meer - al sinds ik de auto kocht, heb nog niet kunnen vinden waar dat aan ligt)
Zelfs een geknapt draadje ontdekt, mogelijk dat ik dat zelf gedaan heb door het wrikken en bewegen van de stekkers:
Binnen in de stekkers is dit aan te treffen:
Vraag: hoe kan ik dit het beste behandelen? De stekkers een nachtje in WD40 laten weken? Moet de accu dan ook losgepokkeld?
Verder is er in de achterklep nog wel wat waterschade te vinden. Hier zie je dat er vocht door het wisser arm gat naar binnen heeft kunnen sijpelen, danwel dat er gecondenseerd vocht vanaf de binnenruit wat schade heeft kunnen veroorzaken:
Oa bij dit stekkertje van het motortje dat het slot bediend is wat groene aanslag te zien:
Hetzelfde stekkertje open gemaakt:
Laatst bewerkt: