Mag zeker!
Nou, even alle mogelijkheden op een rijtje:
- Simson lijm met al dan niet een fiets plakker erop. Uit mijn inmiddels jarenlange banden plak ervaring, durf ik te stellen dat dit niet gaat houden op de beoogde plek. De lijm alleen is simpelweg niet stevig genoeg. En dan blijft een fietsband gewoon op z'n plek en wordt tegengehouden door de buitenband. De thule staat voortdurend onder trek- en buigbelasting. Een 'plakkertje' aan de binnenkant van de Thule plakken is zo goed als onmogelijk. Daar ga je niet bij kunnen komen.
- kabeldoorvoer reparatie kit of nieuwe kabelboom; dat is voor nu een no-go. De lekkage is voor nu opgelost dankzij de seconde lijm. Verder wil ik eerst naar simpeler reparaties kijken die minder geld en tijd kosten.
Zoals daar nog zijn:
- De rubberen vulkaniserende lijm van van Bison. Die heb ik in huis inmiddels; er zit zo'n handig stukje 'gaas' bij (verstopt achter de tube in de blister verpakking) waarmee zo'n gaatje volgens mij aardig goed kunt repareren, omdat er meer 'houvast' is voor de lijm.
- Vulcaniserende tape. Ik heb sowieso ook aan iets van tape zitten denken vanwege de buig- en trek belasting die er plaats vindt. De tape zou m.i. veel beter in staat zijn hiertegen te kunnen.
@EdK ik zou de tape dus ook niet om de verschillende aders van de kabelboom doen, maar gebruiken om de thule mee te repareren.
Op dit moment voel ik er het meest voor om de rubber repair terug te brengen en die tape te bestellen...
Intussen is het gelukt om afgelopen week de roestende naden in de achterklepscharnieren-uitsparingen te kitten (met zuurvrije siliconen kit) dus mocht het daar nog in de toekomst willen gaan lekken is dat nu preventief aangepakt.