Komende weken wat upgrades aan de fabia!

Cordoba

Forumguru
Terugdraaien of doordraaien maakt bij elektronische tellers niet uit: het is gewoon het veranderen van de tellerstand in een andere tellerstand, en ik wil best geloven dat Vagtechniek dit niet kan. Ze hebben zich er waarschijnlijk ook nooit in verdiept. Overigens als je oude en nieuwe tellerstand door de dealer zijn doorgegeven aan de RDW (NAP) is het wel vastgelegd.
 

CDK

Forumguru
Ik durf te beweren dat ze het wél kunnen, maar niet meer van de nieuwe Audi's, dat moet via een online verbinding met Audi zelf. Mijn oren hebben daar in de werkplaats iets opgevangen namelijk. Maar illegale praktijken als terug draaien dat doen ze simpelweg (gelukkig!) niet :thumbsup: wellicht een telefoontje er aan wagen en het verhaal nog eens aan Lucas uitleggen en desnoods aan dit topic refereren.
 

bobracing

Forumguru
Ja ik zeker nog eens proberen :) Da het mogelijk is ja dat ben ik ook van mening, maar snap ook wel dat het ivm terugdraaien nu wat lastiger is...
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

bobracing

Forumguru
* zelf heb ik nog even zitten speuren op internet, kan het zo zijn dat voor de telefoon bediening ik nog extra knoppen op het stuur moet hebben om uit het menu te kunnen?
Ik las in het boekje van de octavia waar maxidot inzit met telefoon dat je daarvoor links en rechts knoppen moet hebben ?
 

CDK

Forumguru
kan het zo zijn dat voor de telefoon bediening ik nog extra knoppen op het stuur moet hebben om uit het menu te kunnen?
Ik las in het boekje van de octavia waar maxidot inzit met telefoon dat je daarvoor links en rechts knoppen moet hebben ?
Dat klopt helemaal, ik zie nu pas op je foto dat je rechts geen knoppen op je stuur hebt :nono: dat is balen, eigenlijk heb je dus het verkeerde stuurwiel aangeschaft :(
 

bobracing

Forumguru
Of ik koop een setje nieuwe knoppen ? :)
tellercorrectie heb ik ook een adres voor gevonden als het goed is, zodra dat gedaan is laat ik het weten. Mochten andere interesse hebben in een ombouw na maxidot, ik zal zsm een howto plaatsen van hoe en wat en per PB wil ik op verzoek wel het adres doorgeven van de personen die het eventueel kunnen aanpassen.
 

bobracing

Forumguru
WHAHAHAHAHA @Cordoba . Maar nee hoor daar doe ik het niet voor. Heb een originele wagen met originele motor uit 2010 welke origineel 230.700KM heeft gelopen en daar ben ik ook wel trots op :)
 

bobracing

Forumguru
Vandaag ook de skoda Columbus in de wagen gezet, even zitten kloten met VCDS met het werkend krijgen van de speakers, maar na wat lees voer op het net toch gelukt! Ik moest hem opnieuw programmeren, maar VCDS zij dat na het invoeren een reset nodig was met een bepaalde toets kombinatie... Nou die werkte niet omdat 1 knop verkeerd stond! Dus lang leven google en na de reset was de code doorgevoerd en werkte het systeem :) Nu nog uitvinden hoe het werkt en wat je er allemaal mee kunt!
 

bobracing

Forumguru
oudnieuw.jpg

nieuw.jpg
 

rocket

Senior Member
Hallo ziet er allemaal goed uit, Ik was er ook mee bezig maar het werd afgeraden . Ps maar wat is onderdeelnummer van de tellerunit(maxidot.)

Edwin
 
Laatst bewerkt:

bobracing

Forumguru
Ook de tellerstand is nu aangepast! Eindelijk iemand gevonden die het kan en wilde doen, vooral dat laaste is vaak niet het geval ivm wetgeving e.d. Maar ik heb alle papieren e.d dat het gewoon klopt dus uiteindelijk komt het goed! Stom dat een Dealer dit niet doet of kan omdat er regels zijn die dit tegenhouden... De tellerstand correctie was met een minuut of 5 gedaan via de ODB stekker en extern kastje. Nu heb ik weer de juiste km stand erop staan met de volgende formule:
(Eindstand van nieuwe teller vandaag)- (beginstand nieuweteller) = Verschil.
Dat verschil tel ik op bij me oude originele KMstand en ik kwam uit op 231585 precies.

Kortom een maxidot upgrade is gewoon prima te doen!
Koop juiste maxidot versie ( voor CFWA diesel en check of schaalverdeling meters correct is)
Laat hem door een dealer of vag specialist coderen zodat het werkt met jouw wagen en sleutels (50-100 euro)
Hierna enkel KMcorrectie doorvoeren, prijs is gemiddeld rond de €100,-

KMoud.jpg

KMorigineel.jpg


Kortom missie geslaagd nietwaar :)
 

turboturbo

Forumguru
Klasse hoor, ik had het niet aangedurfd en tot nog toe als niet mogelijk gehouden! :thumbsup:

Klasse dat je dit hele gebeuren hebt gedeeld met ons!
 

Spierings

Forumguru
Mooie inbouw, moest je voor het multifunctioneel stuurwiel nog veel aanpassen?
Ook de tellerstand is nu aangepast! Stom dat een Dealer dit niet doet of kan omdat er regels zijn die dit tegenhouden...
Een dealer kan het simpelweg niet, ongeacht of ze het wel of niet willen doen omdat het verboden is.

Kan met de originele testkast alleen aangepast worden onder de 100km, daarboven wil de originele testkast hem niet programmeren. Is gewoon beveiligd door de fabrikant. Hetzelfde geld met andere instellingen, je bent beperkt tot wat de fabrikant vrijgeeft Aftermarket testapparatuur heeft die beveiliging niet.

Spreek vanuit een Audi achtergrond, hierbij ging coderen voornamelijk via svm. Als je dan vervolgens wat wilt veranderen waarbij geen programma is moet je maar wat proberen in de codering waarbij je vooral op je ervaring af moest gaan. Hierbij heb je geen codehelper zoals bij de vagcom.
 

bobracing

Forumguru
@Spierings
Dat begrijp ik, maar ik vind dat er wel een uitzondering regel zou moeten zijn als men alles kan overleggen waarom het gedaan moet worden. Maarja nu ben je verplicht de andere kant van de wet te doen opzoeken omdat je anders met een foute KMstand rijdt en bij verkoop dus een teruggedraaide auto verkoopt! En dat laatste is ook niet de bedoeling lijkt me ;)
 

Spierings

Forumguru
Je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen, maar dan kan er ook weer misbruik van gemaakt worden.

Fabrikant zegt gewoon dat het niet mogelijk is, of dat je dan maar nieuwe delen moet bestellen zodat het wel correct kan. Ze vinden het niet hun probleem als iemand het anders wilt doen. Dan kunnen ze ook niet ergens voor aansprakelijk gesteld worden. Dealer heeft hierin geen keus.
Denk dat er wel meer voorbeelden zijn waarbij een dealer je niet kan helpen.

Soms kan het met andere dingen ook anders uitpakken, als je bijvoorbeeld online via svm een radio probeert in te leren welke als gestolen staat geregistreerd,. Dan kunnen ze vanuit de fabriek ook heel de auto blokkeren zonder dat de dealer hier iets aan kan doen.

Maar ik geef je wel gelijk in jouw geval.
 
Laatst bewerkt:

bobracing

Forumguru
Klopt ook helemaal wat je zegt. Maar zij spreken zich deels tegen helaas en zoals je zegt zij moeten zo handelen vanuit het merk. Maar het is nu opgelost gelukkig en daar gaat het om :)
 

Spierings

Forumguru
Spreken zich vaak tegen omdat het programma het werk doet en ze zelf niks hoeven te doen, vroeger moest je alles met de hand doen en waren de handelingen nog beschreven. Dus iemand van de oude stempel weet het meestal wel, jonge generatie niet.

Maar het belangrijkste is inderdaad dat nu alles goed is.

Was het stuur zo aan te sluiten of was het echt veel werk?
 
Bovenaan Onderaan