.....mensen met geen (weinig) ervaring met dit soort dingen halen de verkeerde dingen los of doen een onjuiste handeling.
het is ook de handigheid waarmee ik het doe en heb ook zo mijn eigen trucjes en manieren voor bepaalde delen. Het fusee opmaken is heel simpel door een beitel onderin de opening te slaan dan krijg je hem ver genoeg open en dan komt me maatje ( gereedschap) om de hoek en dan druk ik ze er zo uit. aandrijfas hoeft niet los en blijft allemaal zitten. Aandrijfas los getrokken die snap ik niet of was het de homokineet uit zijn fatsoen?
....
Even terugkomen op een oud bericht:
Ik wil ook deze Koni Special Active dempers monteren (en dan gelijk de hele veerpoot, incl veerpootlager etc uitwisselen), maar vraag me af hoe jij dit doet zonder van alles los te halen. Zet je dan veerspanners op de veer om zo de veerpoot korter te maken en deze er tussenuit te halen?
(Dat lijkt me eigenlijk de enig mogelijkheid om dit te doen zonder aan de onderkant bijvoorbeeld de fuseekogel los te moeten halen.)
Overigens bestaat er een alternatief voor jouw beitelmethode:
VW verkoopt tool nr T20040, wat gewoon een 1/2" dop is met daarin een rond asje met twee platte kanten. Die kun je naast de veerpoot in de spleet van het lagerhuis zetten en dan een kwart slag draaien. Is ook van andere fabrikanten te krijgen, zoals hier van BGS:
https://www.amazon.nl/-/en/6455-Socket-wrench-strut-spreader/dp/B008HXYKY4
Maar ik ben vooral benieuwd hoe jij die veerpoot eruit en erin krijgt zonder aandrijfas, fuseekogel e.d. los te halen. Wil je een tipje van de sluier oplichten?