Koni FSD Schokdempers

FlavioX

Forumguru
En wat betreft het rijden, ik heb geen referentie want de oude dempers waren gewoon op, 40%/40% voor en 0%/30% achter gemeten op de testbank.

Antera

Donateur
@FlavioX Kom eens langs dan kan je het zien. Ik kan het niet mooier voordoen dan dat het is en de mensen zeggen het zelf. Als het wat tegenzit dan kan het iets langer duren maar langer dan 1.5 uur ben ik nog niet bezig geweest.

mensen met geen (weinig) ervaring met dit soort dingen halen de verkeerde dingen los of doen een onjuiste handeling.

het is ook de handigheid waarmee ik het doe en heb ook zo mijn eigen trucjes en manieren voor bepaalde delen. Het fusee opmaken is heel simpel door een beitel onderin de opening te slaan dan krijg je hem ver genoeg open en dan komt me maatje ( gereedschap) om de hoek en dan druk ik ze er zo uit. aandrijfas hoeft niet los en blijft allemaal zitten. Aandrijfas los getrokken die snap ik niet of was het de homokineet uit zijn fatsoen?

nog een kleine aanvulling. Er meerdere garagebedrijven die niet geloven en snappen dat ik het binnen een uur fix over het algemeen.

maar je bent welkom ;)

FlavioX

Forumguru
Als ik de auto laat verlagen zal ik het zeker bij jou doen. Je hebt alleen zo'n lange wachttijd!

s-line

Forumguru
Zo is het Mark! Linksvoor is het meest kloterige bij een superb is mijn ervaring. Omdat je op een gegeven moment tegen het subframe aan zit, voor de rest is het peanuts. Ik heb nu 2 kleine veerspanners om de veer iets in te drukken waardoor je de schokbreker iets kan indrukken en dan pak je er hem zo tussen uit. Homokineten los??:pieker:

Antera

Donateur
dat is ook een manier @s-line mijn vriend de pers doet wonderen daarvoor incl het terug plaatsen ervan.

rechtsvoor meestal lastiger deze vanwege de lange as en die dan snel op het subframe komt. Denk dat je deze door de war haalt.

@FlavioX soms heb ik sneller tijd hoor maar soms is het wachten het wel waard het is maar net hoe snel je het gedaan wilt hebben en tegen welke prijs. :D. Maar wie weet komen we elkaar ooit eens ervoor tegen

• Leuk
Waarderingen: CDK

s-line

Forumguru
Recht lukte nog wel maar bij mijne,(maar doe het meestal met een maatje,dan gebruiken we een lange pijp om hem het lastste stukje te geven) kwam ik links net een paar mm te kort dus vandaar de losse veren klemmen. Dat werkt super overigens hoor ook voor rechts;):pieker::D

MennoW

Forumguru
airride volledig gedemonteerd en standaard ophanging terug geplaatst in ca. 4,5 uur.
Dat is inclusief een stabi stokje die door draaide (door gezaagd, nieuwe halen, nieuwe gemonteerd)
achterbank en stoel (de)monteren voor alle leidingen en kabels.
nagenoeg in mn eentje met hier en daar een kop koffie tussen door.

ik ben het geheel met @s-line en @Antera eens langer dan 4 uur is wel bijzonder (voor een zogenaamde vakman)

FlavioX

Forumguru
De afstand tussen naafhart en spatbordrand is bij mij:
LV 39cm
RV 38,5cm
LA 38cm
RA 39cm

Wat zijn deze afstanden bij een standaard Superb?

andrehj

Forumguru
Zie de bijgevoegde PDF op pagina 2.
Voor is deze waarde 391 mm, of 376 mm bij het af-fabriek sportonderstel.
Achter is deze waarde 394 mm, of 379 mm bij het af-fabriek sportonderstel.
Jij zit voor dus aardig op de standaard waarde, en achter zo'n beetje tussen de standaard en de greenline waarde.

Bijlagen

• Fahrwerk.pdf
    104,6 KB · Weergaven: 8

FlavioX

Forumguru
Voor het zicht zou de auto ietsje lager kunnen staan maar 3cm vind ik dan weer te veel.
Zijn er veren van een Greenline onderstel die op mijn auto (qua motor en gewicht) passen?

Antera

Donateur
ja je kan de veren van en greenline van 2013/2014 model eronder zetten als je dat wenst. Moet je iemand vinden die een set heeft gedemonteerd al lijkt me die 1 cm niet de moeite.

3cm is standaard en geeft een perfecte verlaging zonder extreem laag te zijn geen enkel probleem

Skodatek1

Forumguru
@FlavioX Als je iets van de verlaging wilt zien pak dan gelijk een schroefset (KW Streetcomfort bijv.)

3 cm is echt niks bij een Superb, Octavia enz.

Heb zelf ook die 30mm Eibachs gehad leek wel standaard :jaja:

CDK

Forumguru
Ik heb nog een zgan OEM sportonderstel veren én dempers liggen maar dat zal qua aslasten niet matchen denk ik, ook denk ik dat ik het niet kwijt wil :)

Bovenaan Onderaan