Koni FSD Schokdempers

EdK

Forumguru
Dat gaat zo snel dat je nog niet weet wat hij heeft gedaan........
Als Breda niet te ver is dan lekker door Antera laten doen en vanuit een luie stoel kijken hoe hij het doet....

Tip van de sluier is dat hij een brug tot zijn beschikking heeft

andrehj

Forumguru
Dat gaat zo snel dat je nog niet weet wat hij heeft gedaan........
Als Breda niet te ver is dan lekker door Antera laten doen en vanuit een luie stoel kijken hoe hij het doet....
Maar ik vind het nou net leuk om zoiets zelf te kunnen en uit te zoeken hoe dat moet.
Tip van de sluier is dat hij een brug tot zijn beschikking heeft
Dat maakt het zeker gemakkelijker. Maar dat verklaart nog niet hoe hij de montage van een veerpoot voor elkaar krijgt zonder de aandrijfas of de fusee los te halen. Ben nog steeds benieuwd hoe hij dat flikt. (@Antera )

Arjan1985

Forumguru
Dat is een kok vragen om zijn ingrediënten en recept;)
Als je het zelf gaat doen, zou ik wel alles losmaken. Dan kun je de klus alleen doen en heb je wat meer ruimte om te werken. Kun je meteen overal van die paarse of zwarte rubbers in knallen omdat alles toch open ligt.

Antera

Donateur
Omtrent de veerpoot uit de fusee te halen is mijn geheim en zeker niet iets wat iemand die niet veel sleutelt aan te raden is om te doen zoals ik het doe ;).

Tipje: Pers

Highway

Forumguru
Antera heeft een tijdje geleden de veerpoten voor op mijn S2 vervangen. Het lukte mij niet om die dingen los te krijgen ondanks dat ik alles los had gehaald. Voordeel was dan wel weer dat er geen bout vastgeroest zat :ROFLMAO:

Helemaal mee eens dat je dit niet moet proberen als je te weinig ervaring hebt. Buiten het feit dat je ook het juiste gereedschap nodig hebt. Antera weet exact hoe hij alles moet draaien, waar hij zijn gereedschap moet plaatsen en ook dan was er weinig marge voor fouten (al is dat laatste mijn gevoel).

EdK

Forumguru
Kort samengevat maak afspraak met antera en laat het hem doen en kijk mee hoe hij het doet !
TIP knipper niet teveel met je ogen want dan heb je het alsnog gemist.......... :koffie:

Agent327

Forumguru
Maar ik vind het nou net leuk om zoiets zelf te kunnen en uit te zoeken hoe dat moet.

Dat maakt het zeker gemakkelijker. Maar dat verklaart nog niet hoe hij de montage van een veerpoot voor elkaar krijgt zonder de aandrijfas of de fusee los te halen. Ben nog steeds benieuwd hoe hij dat flikt. (@Antera )

Ik vond deze youtube video voor een Golf GTI maar onze Superb's zitten net zo in elkaar. Je moet maar kijken wat je er mee doet.

andrehj

Forumguru
Omtrent de veerpoot uit de fusee te halen is mijn geheim en zeker niet iets wat iemand die niet veel sleutelt aan te raden is om te doen zoals ik het doe ;).
Ik heb gisteren nog een filmpje van een fantastische stukje gereedschap van Gedore bekeken. Die kerel zegt het zelfs in 10 minuten te kunnen (en demonstreert dat ook heel aardig). De truc is inderdaad een pers die de veerpoot aan de auto samenperst, zodat je bijna niks los hoeft te halen.

Bovenaan Onderaan