Superbst
Senior Member
Toch maar even een nieuw/apart topic aanmaken ipv het zijspoor in dit topic over het verspringen naar linksverkeer?
Alvast ook enkele "slachtoffers" van daar taggen: @Jan A , @Connexie , @RudiV , @Djgoldilock
Soms, maar in mijn geval vrij regelmatig de laatste weken (naar schatting toch 20% kans of zo), blijven mijn Xenon koplampen na een koude start (d.w.z. na een tijd stilgestaan te hebben, bvb. gedurende de nacht of werkdag) helemaal beneden staan, op de allerlaagste stand.
Dit zorgt er voor dat lichtzone slechts enkele meters voor de auto reikt, wat in deze donkere tijden absoluut niet handig is, om niet te zeggen gevaarlijk
Het gaat om een Belgische "full option Style" geleverd in Mei 2017, dus als gezegd Xenons met Smart Light Assist/AFS (Adaptive Frontlight System). Theoretisch zou het dus kunnen dat de camera denkt een tegenligger te herkennen en daarom de lampen naar beneden laat (om de anderen niet te verblinden), maar dan werkt het systeem alleszins niet naar behoren
Ter illustratie een (eigen) foto met het verschil (op ongeveer dezelfde plek):
Soms helpt het contact af- en terug aanzetten inderdaad, maar niet altijd (bij mij)! Bovendien is het ook maar een workaround en is het niet altijd handig/wenselijk om het contact terug te moeten afleggen als je al vertrokken bent of gehaast...
Anyway, zijn er nog mensen die hier last van hebben en belangrijker nog: zijn er al oplossingen bekend???
Maakt niet uit wat: iets zelf gevonden of via de dealer of via VCDS/VCP programmatie?
Alvast ook enkele "slachtoffers" van daar taggen: @Jan A , @Connexie , @RudiV , @Djgoldilock
Soms, maar in mijn geval vrij regelmatig de laatste weken (naar schatting toch 20% kans of zo), blijven mijn Xenon koplampen na een koude start (d.w.z. na een tijd stilgestaan te hebben, bvb. gedurende de nacht of werkdag) helemaal beneden staan, op de allerlaagste stand.
Dit zorgt er voor dat lichtzone slechts enkele meters voor de auto reikt, wat in deze donkere tijden absoluut niet handig is, om niet te zeggen gevaarlijk
Het gaat om een Belgische "full option Style" geleverd in Mei 2017, dus als gezegd Xenons met Smart Light Assist/AFS (Adaptive Frontlight System). Theoretisch zou het dus kunnen dat de camera denkt een tegenligger te herkennen en daarom de lampen naar beneden laat (om de anderen niet te verblinden), maar dan werkt het systeem alleszins niet naar behoren
Ter illustratie een (eigen) foto met het verschil (op ongeveer dezelfde plek):
Superb 3 AFS issue
Koplampen blijven (soms) laag/beneden staan na koude start? Illustratie van de lichtzone
Soms helpt het contact af- en terug aanzetten inderdaad, maar niet altijd (bij mij)! Bovendien is het ook maar een workaround en is het niet altijd handig/wenselijk om het contact terug te moeten afleggen als je al vertrokken bent of gehaast...
Anyway, zijn er nog mensen die hier last van hebben en belangrijker nog: zijn er al oplossingen bekend???
Maakt niet uit wat: iets zelf gevonden of via de dealer of via VCDS/VCP programmatie?