koplampen hoger?

PizzaPieter

Donateur
Toen ik een O4 PHEV meekreeg als leenauto op vakantie, moest ik gewoon oldskool aan een wieltje draaien, volgens mij. Niks automatisch.

Edit: geen wieltje. Wel handmatig. Instructieboekje online doet wonderen

Screenshot_20250319_090821_Chrome.jpg

Laatst bewerkt:

ESL

Actief lid
Mijn Superb heeft eigenlijk iets vergelijkbaars; regelmatig mensen die knipperen dat ze last hebben van verlichting. Ik kan de hoogteverstelling van de koplampen instellen in het menu. Voor zover ik weet heb ik óók full led. Zit wel wat ver weg verstopt naar mijn idee. Maar ik moet hem dus nooit in de hoogste stand zetten, ik zet hem altijd ietsje lager. En als ik de caravan er achter heb dan zet ik ze nóg lager.

@ESL
Aan je avatar te zien hebben wij dezelfde koplampen. Inderdaad full-led, maar geen matrix met lens. Wij hebben de "goedkope" of "simpele" variant, met handmatige hoogteverstelling in het menu.

Ik herken je ervaring met betrekking tot tegenliggers. Bij de hoogteverstelling op -1 heb ik het meeste licht zonder dat mensen gaan seinen. Zet ik de hoogteverstelling op 0 seinen tegenliggers zeer regelmatig.

ESL

Actief lid
Ja precies, de standaard koplampen, geen matrix LED. Eigenlijk staan die ietsje te hoog, denk ik. -1 ofzo is inderdaad een prima stand. Met caravan er achter (en dus ook volle belading van de auto zelf) zet ik hem nog veel lager.

Lijkt me toch dat de koplampen van @Jessedew ook bij te stellen moeten zijn.

Jessedew

Forumguru
Dit is wat ik in het menu zie, lijkt geen instelmogelijkheid te zijn.

vond dit filmpje nog, optie is dus om dynamic light uit te zetten? Of zou die dan juist continue tegenliggers verblinden?

En even onder de motorkap, zie ik idd 2 witte stelboutjes?
Laat ik daar vooralsnog maar even niets mee doen.

Bijlagen

• 20250319_150323_resized.jpg
    20250319_150323_resized.jpg
    274,1 KB · Weergaven: 14
  • 20250319_150619_resized.jpg
    20250319_150619_resized.jpg
    326,6 KB · Weergaven: 14
Bovenaan Onderaan